Wat is er nieuw

kunnen garnaaltjes bij mijn vis bestand?

• Onderwerp starter Onderwerp starter chris_2mx
  • Startdatum Startdatum
C

chris_2mx

Guest
hallo ik had een vraag of er bij mijn vissen garnaaltjes kunnen?
mijn bestand bestaat uit:
neontetra's, corypanda's, Thayeria boehlkei, guppen, collisa lalia's en een algeneter.

Is toch al een bonte verzameling van bewoners dus waarom niet 😉
Vuurgarnalen redden het in de meeste gevallen wel samen met vissen.

ja dat weet ik het is een bonte verzameling maar wel leuk en werkt goed samen.
alleen worden ze niet opgegeten?

Er zullen natuurlijk heus wel garnalen opgegeten worden,zeker de hele kleintjes maar deze soort kweekt zo snel en aangezien garnalen zich goed kunnen verstoppen redden ze het meestal wel.
Of het moet natuurlijk een kleine bak zijn met weinig planten bv.

EDIT-bedoel natuurlijk geen ipv een kleine bak zijn 😳

het is geen kleine bak. maar heb meerendeels hoge planten.
en een zandbodem. kan ik geen steenen plaatsen waardoor ik verstopplekken kreeer

Was ff mis in het vorige bericht...

Als het stenen zijn met gaten bv zijn die ideaal maar ergens een pluk mos werkt ook prima.

oke, en welke soort ganalen zou je me aanraden. ook met betrekking wegens de water warden en de vissen ondanks die best veel kunnen hebben maar de colisa lalia's niet

Normale vuurgarnalen.

oke dankjewel

ik heb daarin een eiheim buiten filter maar daar kunne de garnalen in opgezogen worden, en bij mij hangt ie een cm of 4 van de bodem af. kan dat kwaad of is het verstandig om de garnalen in een andere bak te houden, ik heb namelijk nog wel een 20 liter aquarium staan met daar in een aqua flow 100 volstaat dat?

Er zullen vast garnalen worden opgezogen door het filter maar is geen ramp,als je dan onderhoud aan het filter doet zet je ze weer terug.
Een apart garnalenbakje opzetten kan natuurlijk ook,vind zelf een aquaflow niks maar kan best.

Een bakje van 20 liter kan best voor garnalen hoor. Ik heb in al mn bakjes de aquaflow en die bevallen mij goed. Als ik kleine garnaaltjes heb dan doe ik een stukje pantykous om de onderkant van de filter waardoor ze niet opgezogen kunnen worden.
Ik gebruik in de bakjes de Aquaflow 100.
Zo vind ik persoonlijk de sponsfilters niks, maar ja smaken verschillen he.
Je kunt meestal om de inlaat van een filter wel een pantykous maken denk ik voor de tijd dat er jongen zijn.

Smaken en voorkeuren verschillen zeker John,gelukkig wel 😉
Maar de kans is het grootst dat de garnalen via de ruimte van de stroomkabel het filter inkomen ipv onderlangs het filtermateriaal met een aquaflow.
In het filter topic staan ergens foto's van me waar ik zo'n filter uit elkaar heb gehaald en kan je dat mooi zien.

Ze gaan niet massaal in het filter maar als je met een bepaalde soort garnalen heel zuinig bent op de nakweek zou ik het niet gebruiken.

Oh ja goed dat je het zegt :thumbs:. Daar prop ik altijd een propje filterwatten in want zelfs een grotere garnaal kan als ie wil daar door komen.

Met een dure garnaal kun je beter hem mss niet gebruiken John. Dat is waar.
Ik trof ook opeens in het begin garnalen in de filter aan en heb toen deze maatregelen genomen.
Maar ja ik heb diverse garnalen, maar geen erg bijzondere. Hier zitten sakuras en bijtjes met rilli s en citroentjes.

Ik heb dat ook een keer geprobeerd met een stukje watten en toen begon gelijk dat ding te reutelen wat niet meer over ging,was er toen gelijk klaar mee 😉
Er zijn zat mensen die dit filter wel bevallen dus kan ook gewoon prima gaan idd.

oke, ja ik heb de aquaflow 100 en 200 nog leggen en wil de aquaflow gaan gebruiken met een spons in het cartridge of volledig vol met filterwatten. dan lijkt het mij niet dat de gewone garnalen er in kunnen. en een ander vraagje kan ik voor de planten gewoon bio co2 toevoegen?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan