Kunnen garnalen bij dit visbestand?


Fishman

Well-known member
Lid geworden
15 februari 2020
Berichten
221
Leeftijd
22
Hallo ik wil vuurgarnalen gaan kopen en vroeg me af of dat kan bij dit visbestand.
het aquarium is 200 liter. Als het kan hoeveel garnalen zouden jullie dan aanraden? Help

visbestand:
2x diamant goerami
3x platy coral red
2x betta vrouw plakat
8x gold dust molly
2x rainbow goby
2x indische modderkruiper
1x ancistrus
2x rotsgarnaal Wildvang
1x L018 Baryancistrus golden nugget
4x jullii corydoras

Waterwaardes:
No2= 0,0mg/l

PH= 6,5/7

No3= 10mg/l

KH= 7

GH= 11

Nh3= 0,0mg/l

Po4= 0,5mg/l

CI2= 0mg/l
 
Betta s houden al van rust dus ik denk dat de combi met Molly s en Gourami s al niet ideaal is. Als je voldoende schuilpekker maakt en makkelijke garnalen neemt dan zal er best wat van de jongen overleven maar goed zelf hou ik ze liever apart.
Misschien kun je voor de samenstelling in de sectie samenstelling visbestand een topic openen.
 
Ik heb dit visbestand nu al een jaar maar had de bettas van iemand gekregen en kon ze nergens anders kwijt maar gaat super niemand is schuw dus gaat goed.
Maar is er iemand die de garnalen vermoord of opeet en zijn de waterwaardes goed voor cherryshrimp?
 
Soms doen Betta s dat inderdaad en daar hoor je verschillende ervaringen over.
In principe zal alles wat in de bek past bij een vis als prooi kunnen worden gezien.
 
Zeer waarschijnlijk de diamant goerami's. En zoals John al aangaf de Betta. Verder zou ik adviseren om de cory's uit te breiden, is eigenlijk een scholende vis die je toch zeker met minimaal 8 soortgenoten tegelijk dient te houden.
 
Ik neem aan dat je CO2 bedoelde?

En zoals hierboven ook al besproken is. Ik zou je afraden om hier vuurgarnalen bij te zetten. Je kunt het proberen natuurlijk. Maar ik gok dat de vuurgarnalen het niet zullen redden bij dit visbestand..
 

Terug
Bovenaan