Kunnen gouramis en appistogrammas samen?


Fishman

Well-known member
Lid geworden
15 februari 2020
Berichten
221
Leeftijd
22
Ik heb een 200 liter aquarium met een koppeltje diamant goeramis. Nu wil ik ook een koppeltje of harem apistogrammas. Is dit mogelijk?
 
Ik heb zelf de combinatie nog niet gehad maar de apistogrammas zitten vooral op de bodem en goeramies vooral bovenin. Je zou denken dat dat dus wel gaat! Wie weet heeft iemand anders wel ervaring met de combi. Lijkt me erg mooi staan in je bak
 
Ik heb zelf de combinatie nog niet gehad maar de apistogrammas zitten vooral op de bodem en goeramies vooral bovenin. Je zou denken dat dat dus wel gaat! Wie weet heeft iemand anders wel ervaring met de combi. Lijkt me erg mooi staan in je bak
Jaa zo had ik ook gedacht maar misschien heeft iemand ervaring om dit te bevestigen.
 
Ik heb zelf geen ervaring met apisto's eerlijk gezegd; heb ze vooral bij anderen gezien, met gourami's. Dat ging prima. Ze lijken qua gedrag en erbij te houden soorten wel een beetje op antennebaarsjes heb ik het idee. Dan zou je niet snel problemen verwachten met
diamantgourami's, die inderdaad veel meer bovenin de bak zitten.

Hoe dit zal gaan op het moment dat ze eieren/jonkies krijgen (beschermingsdrang), weet ik niet.

Wie oh wie.
 
Dat moet wel lukken, zeker als je antennebaarsjes gaat houden. Maar ook andere apisto's lukken prima. Welke apisto vind je dan interessant. Ik heb ervaring met antennebaarsjes, apistogramma trifasciata en agassizii, anders kan ik je ook wel wat tips geven over deze soortjes.
 
Ik heb zelf geen ervaring met apisto's eerlijk gezegd; heb ze vooral bij anderen gezien, met gourami's. Dat ging prima. Ze lijken qua gedrag en erbij te houden soorten wel een beetje op antennebaarsjes heb ik het idee. Dan zou je niet snel problemen verwachten met
diamantgourami's, die inderdaad veel meer bovenin de bak zitten.

Hoe dit zal gaan op het moment dat ze eieren/jonkies krijgen (beschermingsdrang), weet ik niet.

Wie oh wie.