Wat is er nieuw

Kunnen hier Vuurgarnalen bij

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dawgsaysftw
  • Startdatum Startdatum
D

Dawgsaysftw

Guest
Hoi.

Mijn vraag is, of er in mijn 1 meter aquarium vuurgarnalen bij kunnen.
Mijn visbestand:

11 neontetra's
3 L nummers ( zitten altijd in hun grot, zie ze nooit.. )
4 otocinclussen.
2 goerami's.
1 betta man.
2 appelslakken.

zouden hier vuurgarnalen bij kunnen? of worden ze opgegeten door de neons en de Goeramis.
Zoja, zouden ze zich veilig voelen en voortplanten?
Ik snap dat er miss een paar opgegeten worden, maar ik heb toch wel genoeg schuilplekken?
Links in het aquarium, wil ik nog wat grotere plantjes neerzetten.

Hier een paar fototjes.

vhTbKAAh4daH8fp86cMTa3S36_-R7Omm.jpeg

Groetjes.

In jouw bak is het samenhouden van garnaaltjes met je bestand geen probleem. Inderdaad, er zal eens een stom of verzwakt garnaaltje opgegeten worden, maar de populatie van een snelkwekende soort (bv. vuurtjes of mini-japonica's) kan zeker in stand blijven en zichzelf uitbreiden.

Klein puntje: de vissen zitten er al in en doorgaans betekent klep open + spartelende dingen maar ��n ding > ETEN!
Dus bij het inzetten van een groep zul je de nodige verliezen. Eerst goed voeren en de garnalen pas uitzetten als het licht uit gaat is dan heel verstandig. En dan nog zul je wat verliezen.

~ Ivo

PS: leuke bak!

Het valt te proberen als je voldoende schuilmogelijkheden hebt.

Wat je zou kunnen doen is A. Zorgen voor veel schuilplaatsen DMV veel mods en fijnbladige planten. B. Al het eenmaal zover is en je durft het aan een flinke kudde tegelijk loslaten. Wat dat betrefd zou je bv eerst een flinke groep kunnen fokken in een aparte bak dat hoeft helemaal niet een officieel aquarium natuurlijk.

Er zijn geen garanties dat het dan lukt je Leeri�s zo te zien ? En je Betta zijn een risico en je L-Nummers tja welke ? Zo te horen nacht actief als het geen vegetariers zijn slaan die een nachtelijk garnalencocktail vast ook niet af.

Goed om te horen dat het kan.
Weten jullie misschien een goeie zaak waar je Garnalen kunt kopen?
Online bestellen, is ook goed ik wil er ook wel naartoe, moet wel in de buurt zitten van Almere/Flevoland.. 😛

Vuurgarnalen zijn op marktplaats vaak te vinden hoor. Meestal heb je er dan 10 voor �5,-.

Ik heb ze net opgehaald (vanmiddag) om het na het vorige fiasco toch weer te proberen. Ik heb een 1 meter aquarium met guppen en volgens iedereen en de boekjes kon dat prima samen. Eerst de guppen gevoerd maar dat mocht niet baten want toen ik de garnalen erin zette dachten mijn guppen dat het nog meer voer was. Het werd een complete slachtpartij. Van de 25 werden er 20 opgegeten. De overige 5 zie ik af en toe wel en leven oa in het filterhuis. Ik zie bij jou ook een filterhuis klopt dat? Van juwel? Wat ik heb gedaan is dat ik de garnalen bovenop het filtermateriaal heb gezet. Dat is bij de inlaat dus worden ze niet vermalen in het filter en binnen een minuut kwamen de eerste garnalen al aan de onderkant naar buiten. Nu scharrelen er al heel wat rond en de guppen kijken er niet naar om ook niet naar de kleinere. Dus het filterhuis is ook een optie want daar klimmen ze later toch ook in.

Ik heb ts een paar dagen geleden een pb gestuurd met de vraag hoe die plant heet met "gekreukelde" bladeren en aan de onderkant paars maar ik krijg daar geen reactie op, dus vandaar dat ik het hier off topic vraag, heeft iemand een idee hoe die plant heet?

ik zou alleen zorgen dat je er direct een stuk of 20 a 30 neemt.
en dat ze niet al te klein zijn zodat je er ook nog eens leuk mee kan kweken.
1. klein beetje levend voer voor je vissen
2. Je houd je populatie geheid in stand (maar zal eerder oplopen)

vuurgarnalen kunnen zich goed verstoppen.

Mascha&Ivo zei:
In jouw bak is het samenhouden van garnaaltjes met je bestand geen probleem. Inderdaad, er zal eens een stom of verzwakt garnaaltje opgegeten worden, maar de populatie van een snelkwekende soort (bv. vuurtjes of mini-japonica's) kan zeker in stand blijven en zichzelf uitbreiden.

Klein puntje: de vissen zitten er al in en doorgaans betekent klep open + spartelende dingen maar ��n ding > ETEN!
Dus bij het inzetten van een groep zul je de nodige verliezen. Eerst goed voeren en de garnalen pas uitzetten als het licht uit gaat is dan heel verstandig. En dan nog zul je wat verliezen.

~ Ivo

PS: leuke bak!

De garnalen er pas in doen als de vissen slapen lijkt mij ook wel het veiligst.

Je kempvis zal er wel van groeien die eet er wel van als je het doet zou ik er een aardig groepje in doen dat de groep niet te klein wordt door de kempvis

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan