Wat is er nieuw

Kunnen mijn garnalen bij Rhinogobius wuii

remcovoortman

Well-known member
Lid geworden
23 augustus 2014
Leeftijd
24
Ik heb een 60 liter bak met daarin:
2x Rhinogobius wuii
2x Achirus achirus
2x Ramarezi
6x Aplocheilichthys normani
1x Naaldmeerval

En ik was van plan een paar chirstal red garnalen uit een van mijn andere bakken te halen en ze bij deze bak erin te doen,
maar toen zag :book: ik dat garnalen niet zo goed met Rhinogobius wuii kunnen,
is dit waar? :S

Groetjes Remco

Vissen en garnalen zijn meestal niet zo'n goede combinatie,ook je ramirezie zal het niet kunnen laten om wat garnalen te snoepen.
Wat is je idee,wil je een mooie kweekgroep in de 60cm krijgen wat dus waarschijnlijk niet gaat lukken of zomaar wat garnalen in de bak zien?

Ik denk dat Seabait bedoelt dat de garnalen zich niet veel uit zullen breiden omdat de vissen de jonge garnaaltjes eten. Daarnaast heeft CR dacht ik ook wat eisen om te kweken.

Ik weet niet of je een dicht beplante bak hebt, want ik heb zelf vuurgarnalen die zich redelijk in stand houden qua populatie, ondanks de diamantgoerami's in mijn bak die er wel wat van lusten. Als ze genoeg schuilplekken hebben overleven ze wel.

Met het kweken zit het namelijk wel goed want heb ongeveer een maand geleden nog 54 jongen verkocht,
het is een beplant aquarium met een schuilhol en een stuk hout erin.

Groetjes Remco

Zitten die in dezelfde bak dan? Want als die in een andere bak zitten zijn de omstandigheden daar toch anders?

Seabait zei:
Wat is je idee,wil je een mooie kweekgroep in de 60cm krijgen wat dus waarschijnlijk niet gaat lukken of zomaar wat garnalen in de bak zien?

Ik was misschien niet duidelijk maar ik bedoel dus dat de kans heel groot is dat de vissen jonge garnaaltjes gaan opeten als die �berhaupt al gaan komen.
Dus wat is je doel met de garnalen in de 60cm waar je dit topic over begon?

ja oke ze zitten in een andere bak,
Ik heb nu het bakje met 2 garnalen in de 60 liter hangen maar de vrouwelijke ramirezi zit er de hele tijd naar te kijken.
:help:

mijn doel was niet om er een kweekgroep van te maken maar gewoon een paar erin omdat ze zo mooi zijn.

Zou ik doen,scheelt misschien iets.
Zal ze nog wel nieuwsgierig zijn naar die rood witte diertjes maar waarschijnlijk niet door de honger dan 😉

oke bedankt voor het advies.
P.s. Hoe plaats je foto's ben namelijk nog redelijk nieuw hier 😀

Groetjes Remco

Tja het is maar heo je het ziet. Zelf vind ik garnaaltjes (heb ik het wel over vuurtjes) juist een aanwinst omdat de vissen nog wel een jong exemplaar verorberen.

ow laat maar ikn snap het al,
maar hier een paar foto's

DSC04306_zps8325da0c.jpg

DSC04305_zps103f00e6.jpg

DSC04303_zps5f51830e.jpg

DSC04300_zpsed9a7d9b.jpg

DSC04307_zpsb212d852.jpg

DSC04309_zpsc53e5afa.jpg

Van die vissoorten zou ik ook zeggen dat er 3 in zijn waar 60cm krap voor is. Iets om rekening mee te houden, de volgende keer dat vissen worden bijgekocht.

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
Van die vissoorten zou ik ook zeggen dat er 3 in zijn waar 60cm krap voor is. Iets om rekening mee te houden, de volgende keer dat vissen worden bijgekocht.

~ Ivo

Zou je iets duidelijker willen zijn ik snap het namelijk niet echt wat je hietmee bedoeld

remcovoortman zei:
Mascha&Ivo zei:

~ Ivo

Zou je iets duidelijker willen zijn ik snap het namelijk niet echt wat je hietmee bedoeld

Ivo bedoelt dat deze vissoorten te klein zitten:

Achirus achirus
Naaldmeerval
Ramirezi

willem123 zei:
remcovoortman zei:
Mascha&Ivo zei:

~ Ivo

Ivo bedoelt dat deze vissoorten te klein zitten:

Achirus achirus
Naaldmeerval
Ramirezi

Pffff krijgen we dat gezijk weer :stop: .
Zouden jullie nou eens op willen houden met dat gezijk van: o maar die is te groot en oo die is ook te groot en dit is zielig en de bak is te klein enz...
Reageer gewoon op mijn vraag of reageer liever gewoon niet. 🙁
p.s. mijn bak is niet te klein!

remcovoortman zei:
Zouden jullie nou eens op willen houden met dat gezijk van: o maar die is te groot en oo die is ook te groot en dit is zielig en de bak is te klein enz...

Zo,doe eens ff normaal joh! je zit hier op een aquariumforum dus is echt niks geks wat Ivo aangeeft.
Heb je daar geen behoefte aan kan je dat ook op een normale manier aangeven of zelf opzouten natuurlijk 😉

Seabait zei:
remcovoortman zei:

Zo,doe eens ff normaal joh! je zit hier op een aquariumforum dus is echt niks geks wat Ivo aangeeft.
Heb je daar geen behoefte aan kan je dat ook op een normale manier aangeven of zelf opzouten natuurlijk 😉

Ja sorry hoor maar in een andere topic begonnen hij en een paar andere ook al, toen heb ik het nog normaal gevraagd om te stoppen, maar nee hier gebeurt gewoon precies hetzelfde dus word ik er een beetje gek van.
Is dat niet te begrijpen dan??

Rhinogobius zijn jagers, je garnalen zullen eindigen in hapklare brokjes voor ze. Ze hebben in mijn oude bak ook keurig alle garnalen weggewerkt.

remcovoortman zei:
Ja sorry hoor maar in een andere topic begonnen hij en een paar andere ook al, toen heb ik het nog normaal gevraagd om te stoppen, maar nee hier gebeurt gewoon precies hetzelfde dus word ik er een beetje gek van.

Ik begrijp dat het niet leuk is om te horen maar is wel helaas de waarheid dat je bestand niet echt ideaal is voor een 60cm.
Je bent hier nog niet zo lang lid dus ook logisch dat mensen je willen wijzen op deze dingen.

Jammer dat je daar geen behoefte aan heb en op deze manier laat weten maar is jouw keuze.

Zou mooi zijn voor je dat dit onderwerp voortaan niet meer door andere mensen ten sprake wordt gebracht maar kan in de toekomst best eens gebeuren dat je met een vraag komt en daar je visbestand toch direct of indirect mee te maken heeft bv.

Succes en laat je niet gek maken Remco! 😉

remcovoortman zei:
Jawel hoor, maar dat kun je ook op een normale manier aangeven, in plaats van het meteen hebben over gezeik.

Ik hoop van ganser harte dat het allemaal goed gaat met je visjes, maar als ik de foto van dat ramirezi vrouwtje zie hou ik mijn hart vast. Je mannetje ramirezi is trouwens wel echt mooi gebouwd EN gekleurd!

~ Ivo

[/quote] maar als ik de foto van dat ramirezi vrouwtje zie hou ik mijn hart vast. Je mannetje ramirezi is trouwens wel echt mooi gebouwd EN gekleurd!

~ Ivo [/quote]

Wat is er met mijn ramirezi vrouwtje dan?

Ze oogt in mijn ogen bleek en het streeppatroon dat ze laat zien is niet haar 'normale ik ben op mijn gemak' patroon, eerder een stresstekening.

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
Ze oogt in mijn ogen bleek en het streeppatroon dat ze laat zien is niet haar 'normale ik ben op mijn gemak' patroon, eerder een stresstekening.

~ Ivo

Ja dat klopt maar dat was omdat het bakje er in hing want daarvoor zag ze er anders uit en toen het bakje eruit was werd ze na 5 minuten ook weer anders. Dus niks ernstigs.

Blijkbaar wel dus...
Iets ernstigs. Gezien je andere topic.

EN je wilt het niet inzien ook nog.
Ik snap je niet. Je vraagt hier advies, maar alles wat men aangeeft word weerlegt en tegengesproken. En dan die aanval ook nog. Niet netjes hoor...

Ga daar even over nadenken.
Iedereen wil je alleen maar helpen he... wij verdienen niets aan je, de winkelier wel. Vooral als hij nou lekker het verkeerde advies geeft, want dan gaan jouw visjes dood en kan hij je weer wat nieuws verkopen...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan