Wat is er nieuw

Kunnen planten ziektes doorgeven?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nickey
  • Startdatum Startdatum
N

Nickey

Guest
Hallo allemaal,
Ik loop tegen het volgende aan;
In een van mijn bakken zit een bacteri�le infectie op alleen mijn neon tetras.
In diezelfde bak zit een javavaren die dood aan het gaan is door de hoeveelheid licht.
Nu heb ik een andere bak met minder licht waar de javavaren heen kan maar bestaat dan de kans dat in die bak ook vissen ziek worden door de bacteri�le infectie? (daar zitten geen neon tetras in)
Graag hoor ik het!

Goede vraag en ik heb ook zoiets al gehad. Zover ik weet kunnen bacterien alleen overleven op een gastheer. Als je de plant enige dagen in een emmer zet dan overleven ze in geen geval (zonder gastheer) en moet het kunnen denk ik.
Wellicht kunnen ze zich niet eens op de plant bevinden maar dat weet ik zo dus ook niet.
Mocht dit niet kloppen dan wordt het vast wel gecorrigeerd 😉.

Opvallend dat alleen de neons er last van hebben. Ik weet het fijn eniet van visziekten omdat ik er , klop klop, in al di ejaren er maar 3 keer mee te maken had. Ik heb wel eens gehoord van iet swat bekend staat als neon ziekte oid misschien een googelen ?

Ik vond het ook lijken op de neon ziekte, maar daar kan je niets tegen doen en gaan ze veel sneller dood, bij mij zijn er maar 2 neons dood gegaan en lijkt het nu stekem beter te gaan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan