Wat is er nieuw

Kunnen vuurgarnalen met mijn vissen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter STB1992
  • Startdatum Startdatum
S

STB1992

Guest
De zaak waar ik altijd naar toe ga heeft erg mooie vuurgarnaaltjes, heb er 6 gehaald nu. (Lees later dat dit weinig is, liefst 10 tot 15) dus wil er morgen nog 10 gaan bij halen, maar nu kan ik geen een van mn garnalen meer vinden 🙁 Ik weet dat het erg goede verstoppers zijn, heb veel hout in mijn bak zitten, twee mosplantjes, en veel andere planten (en een tweetal stenen).. maar heb erg goed gezocht net haha.

Mijn visbestand:
4 molly's (nog maar 3/4 cm)
8 kardinaal tetras
6 vuur tetras
3 guppen (2 zwanger, dus snel meer)
3 algeneters
2 platy's

Het betreft een 180 liter bak (of 160, vergeten en wil even niet rekenen haha)

Ik vraag het dus omdat ik even zeker wil weten dat niet alle garnaaltjes gewoon als luxebuffet voor mn vissen gaan dienen als ik er nog tien bijhaal

Zover ik weet lust bijna elke vis die jij hebt wel een vuurgarnaal. Geen wonder dat ze verdwijnen. Je moet hopen dat die vissen nog te klein zijn om de garnalen te happen maar alles wat nog niet volgroeid is word zeker weten weggepakt als ze de kans krijgen.

Misschien als je je bak goed vult met javamossen of plekjes waar alleen de garnalen kunnen komen gaat het wel goed..

Als je een foto stuurt kan er ook door forumleden worden besloten of er genoeg verstopplekken zijn.

Op de Molly's en algeneter na past er bij geen een een garnaaltje in. Maar thanks voor de reactie, jammer maar helaas dan. Geen garnaaltjes voor mij 🙁 te duur visvoer haha. Thanks!

helaas, geen garnaaltjes voor jou..

Kleine/jonge garnaaltjes zullen denk ik toch veelal worden opgegeten dus als je het al zou doen dan moet de inrichting garnaalvriendelijk zijn met veel schuilplekken.

Plus dat je filter garnalen proof moet zijn, anders zie je ze ook verdwijnen 😉

Klopt en dan vooral de kleintjes.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan