Kunst gras in aquarium


V

Vinz

Guest
Goeie dag

Ik zat te denken om Kunst gras wat je gewoon voor tuinen ect hebt in me aquarium te doen,

Iemand hier ervaring mee kan die gewoon ?
Neem aan dat het gewoon plastic is,

Kan er weinig over vinden
 
Het eerste wat ik me bovenkomt zijn weekmakers.
 
Chemicaliën om plastic soepel te houden, niet bevorderlijk voor de levende haven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vinz
Aanvullende info: die weekmakers lekken langzaam uit het plastic, waardoor je plastic hard word en de chemicaliën in je aquariumwater terecht komen, waar je vissen steriel (onvruchtbaar) van worden
 
  • Leuk
Waarderingen: Vinz
Op YouTube heb ik iemand gevonden die speciaal kunst gras heeft voor in aquariums,

In Nederland wordt sit niet verkocht bij aqua shops,

Maar ik heb zo gevoel dat dit gewoon het zelfde gras is als bij onze tuin centra's als je beetje kwaliteit hebt..
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190811-142020_YouTube.jpg
    Screenshot_20190811-142020_YouTube.jpg
    100.2 KB · Weergaven: 164
Ja youtube staat bomvol allerlei filmpjes, wil niet zeggen dat jij dat dan ook maar moet doen, of dat het ook echt goed is voor je aquarium......
Zoals gezegd: alle flexibele plastic bevat weekmakers, mag je de rest zelf verzinnen
 
Toch draaien er al jaren genoeg aquariums met nep planten plastic,

Maar dat is het punt niet,

Bedankt voor het reageren
 
Toch draaien er al jaren genoeg aquariums met nep planten plastic,

Maar dat is het punt niet,
Daar heb je zeker wel een punt, maar ook dat zal meer kwaad dan goed doen lijkt me, misschien zijn er vis vriendelijke weekmakers maar dat durf ik niet te zeggen.
In kinderspeelgoed en zelfs spenen zit het ook, en die kinderen stoppen ook van alles in hun mond, de speen iig:D
 
Daar heb je zeker wel een punt, maar ook dat zal meer kwaad dan goed doen lijkt me, misschien zijn er vis vriendelijke weekmakers maar dat durf ik niet te zeggen.
In kinderspeelgoed en zelfs spenen zit het ook, en die kinderen stoppen ook van alles in hun mond, de speen iig:D
En ook daar word steeds meer op terug gekomen omdat de effecten van weekmakers op de mens wel onderzocht zijn en ronduit schadelijk zijn (kun je op googlen) Maar het effect in een aquarium is nooit onderzocht, maar wat schadelijk is voor een mens is net zo goed schadelijk voor een dier
 
Persoonlijk zou ik het risico niet nemen moet ik zeggen.
 
Op YouTube heb ik iemand gevonden die speciaal kunst gras heeft voor in aquariums,

In Nederland wordt sit niet verkocht bij aqua shops,

Maar ik heb zo gevoel dat dit gewoon het zelfde gras is als bij onze tuin centra's als je beetje kwaliteit hebt..
Dont say youtube nearby Antje :D
 
Ja zeker!
Dat youtube soms zinvolle info heeft en dat jij van niet beweerd.

Dus info daar van halen is best legit.:engel:
 
Het eerste wat bij mij opkomt is waarom? Over smaak valt niet te twisten maar dit is pure wansmaak dus kom maar op :p

Ik zou me over weekmakers niet direct heel veel zorgen maken, tenzij je het in china gaat bestellen ofzo. In de EU gelden er vrij strenge regels voor de potenitieel giftige weekmakers. Nou zal echt niet alles daar aan voldoen, maar wat in europa of door europese producenten voor de europese markt is geproduceerd is naar mijn idee behoorlijk veilig. Overigens zijn lang niet alle weekmakers giftig, visolie wordt bijvoorbeeld veel als weekmaker gebruikt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou me over weekmakers niet direct heel veel zorgen maken, tenzij je het in china gaat bestellen ofzo. In de EU gelden er vrij strenge regels voor de potenitieel giftige weekmakers. Nou zal echt niet alles daar aan voldoen, maar wat in europa of door europese producenten voor de europese markt is geproduceerd is naar mijn idee behoorlijk veilig. Overigens zijn lang niet alle weekmakers giftig, visolie wordt bijvoorbeeld veel als weekmaker gebruikt.

Met kunstgras word niet extra gelet op weekmakers omdat je daar niet iets mee consumeerd, dus die logica van jouw is naar mijn mening erg kort door de bocht. Uitleg: https://www.nvwa.nl/onderwerpen/weekmakers/risico-weekmakers
 
Het eerste wat bij mij opkomt is waarom? Over smaak valt niet te twisten maar dit is pure wansmaak dus kom maar op :p

Wat "wansmaak" is voor de ene is "Wat'n smaak!" voor de andere... ;)

Ik zou nu ook geen kunstgrasmat voor in de tuin nemen maar er zijn toch tal van plastiek aquariumplantjes (ook grasachtigen) verkrijgbaar die volgens mij gemaakt zijn voor in aquaria. En die ook massaal gebruikt worden in de hobby...
Dus dan zullen effecten van de gebruikte weekmakers op het water wel meevallen denk ik.
:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou nu ook geen kunstgrasmat voor in de tuin nemen maar er zijn toch tal van plastiek aquariumplantjes (ook grasachtigen) verkrijgbaar die volgens mij gemaakt zijn voor in aquaria. En die ook massaal gebruikt worden in de hobby...
Dus dan zullen effecten van de gebruikte weekmakers op het water wel meevallen denk ik.
:)
En ook dit is nergens op gebasseerd, terwijl alleen de artikelen voor menselijke consumptie zwaar gecontroleerd worden op weekmakers, spullen voor in een aquarium worden dat niet. En dat iets massaal verkocht word en gebruikt word betekend nog steeds niet dat het veilig is, vroeger waste mijn man met zijn blote handen kwasten schoon in benzeen, want dat maakt zo goed schoon en iedereen deed dat..... Nu staat benzeen op plek 3 van meest kankerverwekkende middelen
 
In pvc zitten genoeg weekmakers. Maar dit wordt ook massaal toegepast in aquaria...

De enige manier om van weekmakers af te komen is alles van glas of RVS te gaan uitvoeren.... Dus tja....

Als je t mooi vind zo'n grasmat, waarom niet?
Vooral als je lekker veel water ververst dan zijn die weekmakers wel flink verdunt
 
Toch draaien er al jaren genoeg aquariums met nep planten plastic,

Maar dat is het punt niet,

Bedankt voor het reageren
Er zijn ook aquariums met nepvissen. Er zijn misschien ook wel nepaquariums. Maar het mooiste, vind ik tenminste, is toch echt...
 

Terug
Bovenaan