Wat is er nieuw

Kunst of Kitsch? Ben ik lekker op weg of word dit een doodlopende straat

Is er misschien minder productie in de fles?

Dat had ik al uitgesloten door mn fles te verversen. Geeft nu 1 bel per 1.2 seconden zoiets.

Of zou het zo kunnen zijn dat mijn planten na jaren zonder co2 toevoeging geleefd te hebben dat ze nu ineens zoveel co2 opnemen dat het al weer uit het water is voor ik het kan meten?

Versie 4.1 dan maar weer.
Nog groter oppervlak, iets ondieper, dunnere bodem en de paal van 16 naar 17mm verdikt, klemt ie net wat beter in de zuignap.

Als de dropchecker nu niet groen gaat kleuren weet ik het ook niet meer. Dan gaat heel de meuk er weer uit denk, als t toch niks lijkt te doen...

20250131_152808.jpg

Laatst bewerkt:
Versie 4.1 dan maar weer.
Nog groter oppervlak, iets ondieper, dunnere bodem en de paal van 16 naar 17mm verdikt, klemt ie net wat beter in de zuignap.

Als de dropchecker nu niet groen gaat kleuren weet ik het ook niet meer. Dan gaat heel de meuk er weer uit denk, als t toch niks lijkt te doen...

Bekijk bijlage 384340
Ik zie wel dat dit bakje nog niet volledig gevuld is met co2 ,oppassen wanneer dit door één of andere reden wel volledig gevuld zou raken met co2

Foto is net na plaatsen gemaakt, dan zie je de verstevigingsribben nog.
Zo ziet hij er gevuld uit:

20250201_190116.jpg

Zodra bakje te vol is gooit ie het er langs de zijkant uit, dat is het mooie van deze bakjes 🙂
Hier is het bijna zo ver:

20250201_190108.jpg

Voor degene die er ook 1 willen, bestandje is hier te krijgen: https://www.thingiverse.com/search?q=bioco2&page=1
OF ff een berichtje doen als je hem kant en klaar geprint wil hebben (meerdere kleuren mogelijk)

Laatst bewerkt:
Je bakje iets hoger zetten en je spraybarr iets lager richten zal volgens me je co2 gehalte ook wel wat verhogen.

Ik heb gisteren de spraybar nog wat naar beneden verdraaid en vandaag is mijn water troebel.
Ik kan hier (nog) geen verklaring voor vinden.
Een van jullie toevallig een idee wat er gebeurd kan zijn?

Ter aanvulling, vandaag was het waterwisseldag, voor de waterwissel was het al troebel, en nu een half uurtje na de wissel nogsteeds troebel

Bacteriebloei misschien? Het is een vrij nieuwe bak toch?

Deze bak draait hier al vanaf november 2021.
Deze heb ik toen ingedraaid en met pomp, planten, vissen en inrichting en alles overgenomen, dat draaide al een paar jaar.
Daar zijn toen de planten en vissen van mijn oude 70l bak die ook al 15 jaar draaide in gegaan.

Zou ik na de grote verbouwing toch weer indraaiverschijnselen krijgen?

Als het evenwicht voldoende verstoord is, kan dat zomaar gebeuren.

Ik denk ff foto van maken, maar de waas laat zich op foto niet goed vastleggen. De foto van de zijkant zie je het het beste op

20250202_174759.jpg

20250202_174837.jpg

Tenzij iemand het beter weet: lichte bacteriebloei. Paar keer extra flinke waterwissels en het filter met rust laten.

Als het echt het bacterieverhaaltje is dan laat ik het lekker met rust, kunnen die beestjes hun werk doen en de bak mooi houden voor mij 😀

Wel wat extrawaterwissels doen, je vissen moeten niet in bacteriesoep rondzwemmen.

Ik hou het ff goed in de gaten, zoals het nu is vind ik wel meevallen voor een bacteriestart, die heb ik troebeler zien worden.
Mocht het erger worden of toch iets anders blijken te zijn word er wel actie ondernomen 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan