Wat is er nieuw

Kwastvinsnoek | Vuuraal | Mesvis

siemon222

Member
Lid geworden
17 augustus 2024
Leeftijd
31
Hallo allemaal,

Wij hebben laatst een aquarium over genomen met een visbestand er bij. Een aantal van deze vissen hoeven wij niet maar dit was voorwaarde voor de verkoop dus deze vissen overgenomen met het idee om ze te gaan verkopen.
Het gaat om de volgende vissen:
- Koppel kwastvinsnoeken, polypterus delhezi, (26 cm)
- Koppel vuuralen, mastacembelus erythrotaenia (+- 50 cm)
- Clown mesvis, chitala ornata (42 cm)
Ik heb eigenlijk geen idee wat ze ongeveer waard zouden zijn. Weten jullie dit?

Bijlagen

• Clown mesvis(1).jpeg
    Clown mesvis(1).jpeg
    209.9 KB · Weergaven: 286
  • Clown mesvis(2).jpeg
    Clown mesvis(2).jpeg
    221.4 KB · Weergaven: 136
  • Kwastvinsnoek.jpeg
    Kwastvinsnoek.jpeg
    236.6 KB · Weergaven: 112
  • Vuuraal(1).jpeg
    Vuuraal(1).jpeg
    352 KB · Weergaven: 114
  • Vuuraal(2).mp4
    235.8 KB
Wow prachtige vissen. Zijn opzich wel wat waard op dat formaat.

Normale prijs voor iedere vis die je hebt is denk ik rond de 40euro op dat formaat. Ik de winkel zullen ze tussen de 10-30 zijn echter zijn het dan vaak echt jonge kleine visjes. Die mesvissen kunnen in prijs goed oplopen tot 100 euro mits ze mooie patronen hebben en groot zijn.

Probleem is wel dat niemand er ruimte voor heeft en veel mensen ze aanbieden. Waardoor je ze soms alleen mr kwijt raakt als je ze gratis verkoopt.
Mocht je ze niet kunnen kwijtraken dan heb je het vissenassiel nog.
Ik ben opzich wel geïnteresseerd in de delhezis. Woon je toevallig in de buurt van rotterdam?

Laatst bewerkt:
Zoek je voor de wimpelaal ook een nieuw thuis?

Je woont wel heel ver van mij, dus dan wordt de logistiek wel een dingetje, maar wie weet kan iemand daar mee helpen, als je 'm inderdaad kwijt wilt.

Wow prachtige vissen. Zijn opzich wel wat waard op dat formaat.

Normale prijs voor iedere vis die je hebt is denk ik rond de 40euro op dat formaat. Ik de winkel zullen ze tussen de 10-30 zijn echter zijn het dan vaak echt jonge kleine visjes. Die mesvissen kunnen in prijs goed oplopen tot 100 euro mits ze mooie patronen hebben en groot zijn.

Probleem is wel dat niemand er ruimte voor heeft en veel mensen ze aanbieden. Waardoor je ze soms alleen mr kwijt raakt als je ze gratis verkoopt.
Mocht je ze niet kunnen kwijtraken dan heb je het vissenassiel nog.
Ik ben opzich wel geïnteresseerd in de delhezis. Woon je toevallig in de buurt van rotterdam?
Oké, op zich nog wel een leuk bedrag dus. Bedankt voor je reactie. Ik kom uit het hoge noorden, Friesland. Dus niet echt om de hoek. Maar we kunnen vast iets bedenken. Kom af en toe nog wel eens in het zuiden. Ik doe je wel even een pb.

Zoek je voor de wimpelaal ook een nieuw thuis?

Je woont wel heel ver van mij, dus dan wordt de logistiek wel een dingetje, maar wie weet kan iemand daar mee helpen, als je 'm inderdaad kwijt wilt.
De wimpelaal vind ik zelf ook leuk! Wil hem eigenlijk houden en mee verhuizen (of feitelijk blijft hij waar hij zit maar krijgt nieuwe huisgenootjes). Wanneer de vuuralen, kwastvinnen en de mesvis verkocht zijn is het plan om deze bak helemaal leeg te halen, het interne filter te verwijderen en opnieuw te beginnen.

Twijfelen oven een potfilter of een bioloog. Maar met een bioloog moet er ook een andere kast onder. Denk wel dat dit mijn voorkeur heeft. Verder ook nog beslissen welke bodem/planten/(extra)vissen/decor we willen en er moet nog een CO2 doseerunit op komen. Dus nog veel beslissingen te maken 🙂

Spannend proces, en op het forum vinden er altijd een aantal mensen het erg leuk om mee te mogen denken. Ik ben dus benieuwd!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan