Wat is er nieuw

Kweek Ancistrus

• Onderwerp starter Onderwerp starter Myron Nelissen
  • Startdatum Startdatum
M

Myron Nelissen

Guest
Hallo ik ben nieuw hier op het forum en heb een paar vragen.
Ik heb een feroplast dubai aqaurium van 125 liter en ik heb hier verschillende vis soorten in.
Heb een tijd terug een nest gehad van de ancistrus en wat mij opviel is dat van de 30 jongen er nog maar 5 over zijn deze zijn ondertussen 3-5 cm.
Ik zou graag willen weten wat de idealen omstandig heden zijn voor de kweek van deze vis en om er ook zo veel mogelijk jongen van over te houden .
Ook heb ik een vraag over de voeding wat eten ze bijvoorbeeld heel graag heb al vaker komkommer gehoord maar doet dat niks met me water ?

Misschien hebben jou andere nog niet nader benoemde vissoorten er een paar opgegegeten in een vroeger stadium?

Als je de gewone huis- tuin en keuken ancistrus hebt, zorg dan voor genoeg schuilplaatsen voor de jongen. Kienhout, stenen, grotjes, planten...

Temperatuur tussen de 22 en 27 graden en ph tussen 6 en 8 staat in het boek back to nature. Als we het dus over de gewone ancistrus hebben in ieder geval. Is niet moeilijk om te kweken staat er ook nog bij...

Komkommer moet je tijdig uit het water halen, ik doe het er 's avonds in en 's morgens er weer uit. Jongen eten ook wel vlokkenvoer en bijvoorbeeld spirulina tabs. Mijn ancistrus eten ook graag de hikari alguau wafers , tetra pleco wafers, spirulina tabs en plankton tabs.

Hou er wel rekening mee dat je bak niet groot genoeg is samen met de andere vissoorten om nog 20 van die jonge ancistrus in te huisvesten.

Corydoras (albino) platies blackmolly's en guppies zijn de nog niet benoemde vissen haha.
Ok� aan uw tips heb ik zeker wat en ik ga er eens mee aan de slag .
De overbevolking van de ancistrus is verder geen probleem heb in de familie en vrienden kring meerdere personen die er in zijn ge�nteresseerd .
Ik heb twee schuil holletjes 2 flinke stukken kien hout erin en flink wat planten .

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan