Kweek L201


sailjo

Well-known member
Lid geworden
21 januari 2020
Berichten
761
Locatie
Gauw
aloha allen die dit lezen. Ik wil in de toekomst kweken met de L201. Nu heb ik er op dit moment 10 stuks bij 3 verschillende kwekers. Momenteel zitten ze nog in de grote gezelschapsbak, maar ik zit in twijfel of het nu al aan te raden is om ze apart in een kweekbak te zetten. Ze zijn nu nog te jong/klein om al echt mee te kweken, maar is het beter om ze nu al gerichter bij elkaar te zetten om paartjes te vormen? Wie kan me hiermee helpen?
20211114_180502.jpg
 
neen een andere soort , maar principe zal hetzelfde zijn in dit artikel zijn het wel nog moeilijker soorten dan de L201 .

Hier de lijst met namen .

 
jaja, erg veel last van.

Maar even zonder gekheid. Van de 3 kwekers hadden 2 ze in vrij kale bakken, zonder bodembedekking, met veel van die legholen en verder een filter en verwarming. Bij de derde heb ik de bak verder niet gezien. Dat klinkt toch behoorlijk anders dan wat ik uit jouw verhaal lees @stefanC
 
Ik heb hier ook een groep L201 zitten en die hebben een compleet eigen bak, en wil je kwekenw erkt het niet als je bak vol staat met beplanting en dergelijke want zie dan d ejonkies maar uit te vangen, daarom hebben kwekers kale bakken (wij hebben wel beplanting maar niks in de bodem dus de bak kunnen we heel makkelijk leeg trekken om de boel uit te vangen.

Anyway: apart zetten in een eigen bak met flink wat legholen zou mijn voorkeur zijn dan krijg je vanzelf koppelvorming en hoef je ze niet te stressen met uitvangen en verhuis als ze kweekrijp zijn
 
Ik heb hier ook een groep L201 zitten en die hebben een compleet eigen bak, en wil je kwekenw erkt het niet als je bak vol staat met beplanting en dergelijke want zie dan d ejonkies maar uit te vangen, daarom hebben kwekers kale bakken (wij hebben wel beplanting maar niks in de bodem dus de bak kunnen we heel makkelijk leeg trekken om de boel uit te vangen.

Anyway: apart zetten in een eigen bak met flink wat legholen zou mijn voorkeur zijn dan krijg je vanzelf koppelvorming en hoef je ze niet te stressen met uitvangen en verhuis als ze kweekrijp zijn

met wat voor groep ben jij begonnen en in wat voor bak heb jij ze?
 
met wat voor groep ben jij begonnen en in wat voor bak heb jij ze?
Ik ben heel wat jaartjes terug begonnen met longfins en L400 en L201, e.e.a. wisselde in de loop der jaren maar momenteel weer een groep L201 bij 2 verschillende kwekers gekocht. Al mijn kweekbakken zijn 100x50x35 (lxbxh)
 
jaja, erg veel last van.

Maar even zonder gekheid. Van de 3 kwekers hadden 2 ze in vrij kale bakken, zonder bodembedekking, met veel van die legholen en verder een filter en verwarming. Bij de derde heb ik de bak verder niet gezien. Dat klinkt toch behoorlijk anders dan wat ik uit jouw verhaal lees @stefanC
Zie ff niet waar ik iets anders schrijf ?
Dit zijn artikels kweekbakken zijn zoals Antje beschrijft .
Een L nummer heeft in ( showbak ) liefst een zandbodem als je wil kweken heb je geen bodem nodig . De vereisten zijn stroming , zuurstofrijk water en waterkwaliteit .
Maar denk dat je in een pb met Antje al veel kan bijleren .
 
Zie ff niet waar ik iets anders schrijf ?
Dit zijn artikels kweekbakken zijn zoals Antje beschrijft .
Een L nummer heeft in ( showbak ) liefst een zandbodem als je wil kweken heb je geen bodem nodig . De vereisten zijn stroming , zuurstofrijk water en waterkwaliteit .
Maar denk dat je in een pb met Antje al veel kan bijleren .
excuus Stefan, jij haalde de artikelen aan maar dat zijn voor showbakken. Ik vroeg al specifiek naar het kweken. Ik denk dat ik ze nog een paar maand in de grote bak houd en dan rustig een nieuwe kweekbak ga opstarten zodat ze naar een ingedraaide bak overgezet kunnen worden. Eerst even de ruimte maken ( lees dochter de deur uit werken :p )
 
In de artikelen worden de ideale verhalen verteld . De L- nummers kunnen perfect kweken in een bakje met veel schuilplaatsen en een zandbodem , enkel gaan echte kwekers die zandbodem weg laten om de redenen die Antje jou zei . Du met zandbodem of zonder maakt geen verschil enkel is zonder bodem een groter gemak voor de kweker zelf
 
Het houden van vissen of het kweken met vissen vraagt soms een wat andere opzet. Een aquarium vol planten is nou eenmaal niet handig bij het uitvangen van jonge visjes....net als het schoonhouden in verband met opgroeiend spul. Bij veel artikelen probeer ik beide weer te geven....als ik er aan toe kom. Er zijn nou eenmaal meer soorten dan ik in de komende jaren volledig kan beschrijven. Aanvullingen of verbeteringen op artikelen zijn daarom altijd welkom.
 
Het houden van vissen of het kweken met vissen vraagt soms een wat andere opzet. Een aquarium vol planten is nou eenmaal niet handig bij het uitvangen van jonge visjes....net als het schoonhouden in verband met opgroeiend spul. Bij veel artikelen probeer ik beide weer te geven....als ik er aan toe kom. Er zijn nou eenmaal meer soorten dan ik in de komende jaren volledig kan beschrijven. Aanvullingen of verbeteringen op artikelen zijn daarom altijd welkom.
Even totaal off topic sorry Annemarie.

Het zou fijn zijn als je een standaard template hebt omnalle vissen te beschrijven.

Ik vind jouw website nuttig maar soms moet ik zoeken in een verhaal wat de maximale grote is van een vis en hoe ze gehouden worden. In koppel of solo of groep of harem etc. Minimale bakmaat enz.

Dat je dit apart doet dan het verhaal.

Bv
Naam van vis
Continent
Max lengte
Leefomstandigheden koppel/harem/solo/groep
Grote aquarium
Graden
Etc

En dan gedrag beschrijven en kweek en hoe ze in het wild leven bv.

Wel zo overzichtelijk

Maar thats just my 2 cents.

Verder super website.


Annemarie alsnje echt gericht wilt kweken. Dan indd kale bak veel stroming veel waterwissels goed voeren.
Kijk ff voor legholen en legflats bv.

Volgens mij kan je met regenpijpen ook leuke legflat maken van bv 32mm of kleiner. En bv ook met leistenen enz.

Wel leuke bezigheid ;)
 
Het zou fijn zijn als je een standaard template hebt omnalle vissen te beschrijven.

Ik vind jouw website nuttig maar soms moet ik zoeken in een verhaal wat de maximale grote is van een vis en hoe ze gehouden worden. In koppel of solo of groep of harem etc. Minimale bakmaat enz.

Dat je dit apart doet dan het verhaal.
Ik ben al bezig om dat zoveel mogelijk hetzelfde te maken....duurt nog ff voor ik klaar ben :DD

Voor de gegevens over afmetingen, koppel, dieet, herkomst, waterwaardes, zie de screenshot. Ff klikken op Extra Informatie onder de foto's

extra informatie.jpg
 
zal binne kort wat fotos van me garnalen maken en sturen zag dat je veel soorten misten
 

Terug
Bovenaan