Kweek poelslak


R

Rohol

Guest
Een tijdje geleden kwam ik met de vraag welke slak ik in mijn bak had. Snel werd duidelijk dat dit de poelslak was, op dat moment was het er ��n. Inmiddels zijn het drie exemplaren van een hakve centimeter en een wat kleinere. Nu zag ik daarnet tussen mijn planten een soort druppelvormig doorzichtig zakje hangen, in dit zakje zie je zo'n 10 spikkels (moeilijk uit te leggen) zitten. Zouden de slakken al zo snel kunnen kweken, ze moeten als eitjes meegekomen zijn op mijn planten die ik nu bijna vier weken heb.
 
Heb je goed uitgelegd hoor want is duidelijk dat het om een ei pakketje gaat idd.
Snel bewegen kunnen slakken niet maar snel voortplanten kunnen ze als de beste! ;)
 
Dat blijkt maar weer, vraag me nu af wat te doen? Als ik zie hoe snel zij nu al kweken, hou ik mijn hart vast voor de toekomst. In mijn andere aquarium heb ik helena's zitten, is die een aantal dagen loslaten een optie?
 
Normaal gesproken blijft zo'n kolonie wel stabiel en binnen de perken maar hebben ze lekker veel voer dan blijven ze gaan en kan je een ware explosie krijgen.
Ook slakken hebben zo hun nut in een aquarium natuurlijk en snap dat een enorme kudde niet wenselijk is maar zou nu nog niet zo bang zijn hoor.
Een helena kan een optie zijn maar je kan ook de slakken en dotten met eitjes afzuigen natuurlijk.
Is jouw bakkie! ;)
 
Dan laat ik ze voorlopig even zitten. Ik snap het nut van slakken zeerzeker. Maar omdat er nu 4 poelslakken, 3 appelslakken en 15 vissen in zitten, was ik bang dat het teveel zou worden.
 

Terug
Bovenaan