kweek stelling garnalen (gpatton)


ga echt goed met de sulawesi garnalen white sock 3 generaties jong al zijn allemaal nog niet volwassen
binne kort weer effe me best doen om die zeldzame sulawesi garnalen te kopen iemand nog goed adres hier voor hoor ik het graag
me plan is dan ook om een show bakje voor me zelf te gaan houden met 5/6 soorten sulawesi garnalen zo zitten ze ook in de natuur
heb die white sock samen gehad met white orchid en dan maakte ze echt groepjes dus dat moet echt een maf gezicht woorden met 5/6 soorten met prachtige kleure
 
Interessant filmpje , totaal niet het biotoop wat in ogen had bij sulawesi garnalen.
 
hier nog effe een verklaring waarom mijn bakken er nu zo fris bij staan zonder alg en onderhoud lichten staan 12 uur per dag aan en krijgen ook nog flink wat dag licht



de white socks sulawesi verliezen hun kleur snachts groten deels en somige woorden blauw ga hier in de toe komst op uit selecteren heel maf gezicht zal binne kort effe een foto van maken
 
a833b5c25bfd60f360974b0347e4bbe4.jpg

https://gyazo.com/a833b5c25bfd60f360974b0347e4bbe4
Nou ik zie met regelmaat vanaf bijvoorbeeld november wat alg op je bodem, stenen en ramen maar goed dat geeft verder niets zolang dat beperkt blijft. Jij hebt ze ook deels voor de kweek en niet voor de show natuurlijk dus dan zijn wat algjes niet erg. Als je geen voeding toedient dan zijn algenvrije bakjes haast niet mogelijk als je 12 uur belicht en lichtinval hebt. Verder zijn het prachtige garnalen die je hebt.
 
Nou ik zie met regelmaat vanaf bijvoorbeeld november wat alg op je bodem, stenen en ramen maar goed dat geeft verder niets zolang dat beperkt blijft. Jij hebt ze ook deels voor de kweek en niet voor de show natuurlijk dus dan zijn wat algjes niet erg. Als je geen voeding toedient dan zijn algenvrije bakjes haast niet mogelijk als je 12 uur belicht en lichtinval hebt. Verder zijn het prachtige garnalen die je hebt.
lol eigen wijzen jij wilt nie leren al mijn bakken krijgen 12 uur licht en als ik genoeg planten in me bak heb geen enkelen vorm van alg
de alg die ik heb zijn juist mooie en groeie niet op planten zo als je in mijn fotos kan zien van laats half jaar dus op geen enkelen manier storend zo als wij algen normaal kennen.
soms onderhoud ik de munt plant niet gaat half dood en dat komt er staghorn of baard alg naar voren schonen filter nieuw stekje munt plant en het trekt weer weg
 
Ok ze groeien dan wel niet op de planten maar dat neemt niet weg dat ze wel soms wat op de bodem , stenen ruiten zitten. Een bak zonder alg is imo ook echt zonder alg;).
Ook begrijpelijk dat je daar toch wel wat algjes ziet als je niets toevoegt en zonder co2 werkt hoor en dat voorkom je niet. Ik heb ook bij de garnalen soms wat groene aanslag op de ruiten als ik deze niet met regelmaat poets dus dat is normaal. Was ook geen kritiek van me richting jou maar ik denk dat jij iets anders verstaat onder een bak zonder alg dan dat ik dat doe;).
Bakken die helemaal algenvrij zijn die zijn er denk ik niet want dat is erg moeilijk en zolang het beperkt is dan is dat ook niet erg denk ik. In de Fusion van mij moet ik ook wekelijks de ramen poetsen hoor.
 
Ok ze groeien dan wel niet op de planten maar dat neemt niet weg dat ze wel soms wat op de bodem , stenen ruiten zitten. Een bak zonder alg is imo ook echt zonder alg;).
Ook begrijpelijk dat je daar toch wel wat algjes ziet als je niets toevoegt en zonder co2 werkt hoor en dat voorkom je niet. Ik heb ook bij de garnalen soms wat groene aanslag op de ruiten als ik deze niet met regelmaat poets dus dat is normaal. Was ook geen kritiek van me richting jou maar ik denk dat jij iets anders verstaat onder een bak zonder alg dan dat ik dat doe;).
Bakken die helemaal algenvrij zijn die zijn er denk ik niet want dat is erg moeilijk en zolang het beperkt is dan is dat ook niet erg denk ik. In de Fusion van mij moet ik ook wekelijks de ramen poetsen hoor.
koop effe een munt plant bij de ah vat daar een bak coffie en probeer het john.
ik doe inderdaard aleen me vooruiten schoon maken als ik de zij kanten zou doen zou de ze maande schoon blijven voor dat ze weer onderhoud nodig hebben.
 
Ach ik heb weinig algen op de ramen en poets ze om de week ff patton. We moeten toch wat aan onderhoud te doen hebben toch?
 
Ach ik heb weinig algen op de ramen en poets ze om de week ff patton. We moeten toch wat aan onderhoud te doen hebben toch?
het is meer dat ik gewoon mijn dieren niet wil verliezen en daarom deze methode aan houw deed dat voorheen met drijf planten maar was niet stabiel genoeg
ben nu ook aan het experimenteren met de munt planten dat ze alleen op dag licht groeien mocht er dan stroom uit vallen blijven mijn bakjes gewoon door gaan
en het mooie is kan de planten veel groter laten woorden dus veel minder onderhoud:p
 
Ja jij bent meer een man van de garnalen en de inrichting vindt je minder belangrijk en dat moet ook kunnen. Je hebt in elk geval mooie/bijzondere garnaaltjes.
 
Algen zijn ook een goeie voedsel bron voor de baby garnalen dus ik zie er geen probleem van dat de zijkanten van mijn bakken vol zitten. Ik poets ook alleen de voorruit. Op de planten en bodem zie ik niet veel alg, maar het zal er vast wel zitten.
 
Je hebt helemaal gelijk Mark maar als ik ergens een hekel aan heb dan is het alg maar dat zit meer tussen mn oren denk ik.
 
ga echt goed hier sulawesi houd ik gewoon rond 24 grade en doen het daar goed op overal woord gezecht 27 dan krijg ik echt veel verdamping
 

Bijlagen

  • 20220228_212142.jpg
    20220228_212142.jpg
    293.3 KB · Weergaven: 63
  • 20220228_212128.jpg
    20220228_212128.jpg
    378.3 KB · Weergaven: 62
Omgekeerde osmose is een techniek waarmee we ionen – zouten en mineralen – uit het water filteren mede door osmotische druk. Osmose water is prima voor vissen maar niet voor de mens(wordt hierboven gesuggererd). Je hebt bepaalde mineralen en zouten nodig. Ook heb je omgekeerde osmose installaties voor particulieren en voor bedrijven.

Omgekeerde osmose installatie
 

Terug
Bovenaan