kweek zebra-luipaarddanio's en boesemanii regenboogvis


T

Tervaete

Guest
Hierbij een foto van wat jongen, in totaal heb ik er zo'n 200 tal zwemmen in een bak appart, ze worden gevoerd met poeder die ik maak van granulaat van spirulina en gemalen gevriesdroogde garnalen. als afzetplaats voor de ouders maak ik gebruik van zelfgemaakte moppen van breiwol.

100_4419.JPG
 
100_4425.JPG

100_4426.JPG




kweekmoppen gemaakt van acryl breiwol, ik raad aan om geen katoen of dergelijke te gebruiken aangezien deze vezels loslaten en op den duur heel je bak vol met witte vezels hangt, tweede foto is van de eieren, niet heel scherp en hier en daar zie je beschimmelde eieren. Iedere dag spoel ik de moppen uit in een bad en verzamel de eieren door middel van een slangetje. deze plaats ik dan in de bak apart van zo'n 20 liter met enkel een thermostaat op 27 graden en een bruissteen. Na een dag en half tot drie dagen komen de eieren uit en verplaats ik de jongen door middel van een fijnmazig net in een andere bak van zo'n 80 liter met een sponsfilter en thermostaat. de jongen blijven zo'n drietal weken in die bak tot ze groot genoeg zijn om overgeplaatst te worden naar een bak met externe filter. De aanzuigkop bedek ik met een spons zodat de jongen niet in het filter gezogen worden.

een tip;

-dagelijks veel water verversen, zorg wel dat het water van dezelfde warmte is als je bak
 

Terug
Bovenaan