De leidse glibber
Well-known member
- Lid geworden
- 21 maart 2020
- Leeftijd
- 29
Goedemiddag allemaal,
In mijn kelder heb ik een 'aquarium kamer', waar ik van mijn vriendin mijn hobby lekker mag uitoefenen. Hier staan op dit moment een Rio180, omgebouwd tot schildpaddenbak voor mijn Muskusschildpad, een 60L gezelschapsaquarium, een 25L garnalenbak en een bak waarin ik aquariumplanten emers opkweek.
Het lijkt me al enige tijd leuk om zelf te kweken met verschillende Neocaridina-soorten. Ik wil daarom 2 of 3 dezelfde bakjes naast elkaar zetten, overal een sponsfilter en heater in en een led boven de bakken hangen.
Nu twijfel ik nog een beetje tussen de verschillende aquaria hiervoor, en was benieuwd of men tips had of kan aanraden waarom de één beter is dan de ander.
De aquaria waarover ik twijfel zijn:
- 36,5L Strideways Sado 45P = 45x27x30 cm = €52,90
- 20L Strideways Sado 36P = 36x22x26 cm = €42,90
- 30L Aqua D'ella Urbyss R3 = 40x26x30 cm = €46,79
Mochten jullie daarnaast nog meer tips hebben over het opzetten van garnalen kweekbakken hoor ik het graag.
Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden, alle tips zijn welkom!
Groet,
De Leidse Glibber
In mijn kelder heb ik een 'aquarium kamer', waar ik van mijn vriendin mijn hobby lekker mag uitoefenen. Hier staan op dit moment een Rio180, omgebouwd tot schildpaddenbak voor mijn Muskusschildpad, een 60L gezelschapsaquarium, een 25L garnalenbak en een bak waarin ik aquariumplanten emers opkweek.
Het lijkt me al enige tijd leuk om zelf te kweken met verschillende Neocaridina-soorten. Ik wil daarom 2 of 3 dezelfde bakjes naast elkaar zetten, overal een sponsfilter en heater in en een led boven de bakken hangen.
Nu twijfel ik nog een beetje tussen de verschillende aquaria hiervoor, en was benieuwd of men tips had of kan aanraden waarom de één beter is dan de ander.
De aquaria waarover ik twijfel zijn:
- 36,5L Strideways Sado 45P = 45x27x30 cm = €52,90
- 20L Strideways Sado 36P = 36x22x26 cm = €42,90
- 30L Aqua D'ella Urbyss R3 = 40x26x30 cm = €46,79
Is een minder hoge bak handig, is veel bodemoppervlakte beter, moet ik groter/kleiner, etc.Mochten jullie daarnaast nog meer tips hebben over het opzetten van garnalen kweekbakken hoor ik het graag.
Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden, alle tips zijn welkom!
Groet,
De Leidse Glibber