Kweekverslag. Beschuit met muisjes....


Ik stuur je een pb.:)
 
Jaah inderdaad, mijn guppen leven nog ik heb 2 guppen en 1 platy zoutbad gegeven voor de zekerheid dat ik weet dat hun niet ziek zijn 2 vissen de gup en platy doen het goed, enkel 1 gup vrouwtje hangt hele tijd in de hoek of gaat tussen de planten. Ik geef haar maar voorlopig even een kuur misschien lukt het dan. En het voederpatroon moet ik ook snel veranderen dusja.

Met de baby guppen en platy's gaat het goed ik kan nu onderscheid maken van een gup en wat een platy is :p en hun eten allemaal als bikkels. :p
 
Maar hoelang gaat dit nog duren voordat ze bevalt? Ik weet niet wanneer ze zwanger werd namelijk en ik kan heel slecht schatten

De dame van voren:

aqua_be_97._35.jpg


De dame vanaf de zijkant:

aqua_be_97._36.jpg



Hoelang schatten jullie?
 
Dat kan nog wel een week duren.

Tip! Schrijf in een schrift op welke datum je guppen bevallen zijn. Dan kan je altijd vrij nauwkeurig bepalen wanneer de volgende keer is. Meestal zit er 5 weken tussen 2 worpen.
 
Botia@ Ik heb al een online boekje waar ik het bijhoudt, maar soms lijken de guppen niet zwanger en zwemmen er toch enkele kleintjes en dan weet ik niet van wie ze zijn en kan ik het niet opschrijven, mijn gup van deze foto is al een keer bevallen volgens mij, maar ik ben er nooit achter gekomen wanneer, dus daarom wil ik ongeveer een datum weten, zodat ik haar apart kan zetten, een week voordat ze gaat bevallen.

Bij mijn andere 2 mooie guppen had ik dat ook gedaan, die zijn dezelfde dag van verhuizing naar mijn aquarium bevallen, enkel nog geen 2 weken later waren hun helaas dood, reden is onbekend, maar wat waren ze mooi en wat had ik ze graag langer gehouden.

Mijn 2 blauw, paarsige guppenmannen die vallen op elkaar en die 2 vrouwtjes vielen bij hun in de smaak, dus daarom vindt ik het zo jammer, ik had nog een gup die op 1 van de dames leek en die ging ook dood, nu leven alleen de vrouwelijke guppen, waar hun geen interesse in hebben, daarom volgende maand denk ik even een andere aquariumzaak bekijken in de hoop op vrouwtjes met mooie grote kleurige staartvinnen, daar vallen mijn 2 mannen op de rest vinden hun niet aantrekkelijk.
 
Denk dat je gup deze week of begin volgende week gaat bevallen
 
Update:

Het gaat niet zoals gehoopt. Er blijkt iets niet Oke te zijn in de volwassenen bak, beginnend met 2 guppen, lusteloos, beetje knijpen met de staart en alleen maar op de bodum liggen het lijkt alsof de beestjes vermagerde heb ze allebei een zoutbad gegeven en 3X herhaald, tenslotte begon platy man die witte, dezelfde symptomen geven, hem heb ik 1 zoutbad gegeven en de volgende ochtend zwom hij weer vrolijk rond en nu nog steeds hij ziet er weer goed uit. 1 Gup vrouw leeft nog, maar vermagert en nu begint een andere gup vrouw hetzelfde gedrag te laten zien, het betreft alleen de guppen dames lijkt wel. 1 van de guppen dames heb ik dood gevonden helaas. De andere 2 guppen dames leven nog.

Als ik mijn salaris binnen heb koop ik gelijk een testsetje, dit lijkt mij nu wel van belang, want ik weet nu niet of er een ziekte of dergelijke in het water sluimert.

Of het licht echt aan het voer, maar dat kan ik ook pas volgende maand halen.
 
Typisch geval van de dierenwinkel guppen niet op de juiste manier houden. Wat jij verteld zijn de kenmerkende symptomen die ze dan kunnen krijgen.

Zoals ik eerder al zei.

- Juiste voeding
- 2x per week 50% water verversen
- Warm 26 graden

Kijk hier eens en lees ook de eerste pagina goed. http://www.casadiguppy.nl/

Ze brengen zelfs bestelde Guppen bij je thuis.

Als ik jou was zou ik alles wat je nu hebt van de hand doen en goede dieren van hem betrekken. Uiteindelijk heb je daar veel meer plezier van.
 
Die mensen uit je link hebben hele mooie Guppen zie ik Botia.
Als ik het goed begrijp worden die ook op kamertemperatuur gekweekt en niet op 26 graden.
Ze zijn natuurlijk wel duurder dan die in de LFS, maar ja dat is ook niet met elkaar te vergelijken.

@Guppy
Het is niet zo dat je een testsetje kan kopen om te etsten of je een ziekte hebt.
Wel setjes om je waterwaarden te meten, maar dat is heel iets anders.
 
Botia@ Inderdaad moet ik ander voer halen, water ververs ik wel zoals jij zegt en met mijn temperatuur heb ik wat problemen mijn thermostaat die staat op 25 graden, maar de thermometer geeft wel een temperatuur van 32 graden aan! Mijn aquarium staat niet in de volle zon, enkel mijn mijn kamer is super warm.

Dankje ik heb die site een stukje gelezen, denk dat ik er wat ga van bestellen, misschien.
 
Jessicapilon@ Jaah ik bedoel de waterwaarders, foutje van mij:p. Iedergeval dat setje kopen om mijn waterwaarders te meten kijken of dat wel goed zit of niet.
 
jessicapilon zei:
Die mensen uit je link hebben hele mooie Guppen zie ik Botia.
Als ik het goed begrijp worden die ook op kamertemperatuur gekweekt en niet op 26 graden.
Ze zijn natuurlijk wel duurder dan die in de LFS, maar ja dat is ook niet met elkaar te vergelijken.

@Guppy
Het is niet zo dat je een testsetje kan kopen om te etsten of je een ziekte hebt.
Wel setjes om je waterwaarden te meten, maar dat is heel iets anders.
Guppen kun je normaal prima op22 graden houden. (uit onderzoek blijkt dat ook de beste temperatuur heb ik weleens gelezen.) Maar die kasplantjes van dierenwinkel guppen zijn zo zwak en ziektegevoelig dat je ze vrij warm moet houden. Het zijn ook echt geen beginners visjes meer.

Zijn dieren zijn duurder maar dan heb je ook wel wat beters.

Hans van Es uit Haarlem verkoopt ook altijd hele mooie guppen die hij naar je toe kan verzenden. Hij heeft altijd heel veel advertenties op marktplaats alleen momenteel niet.
 
Hier in de Pets Place verkochten ze ook altijd Guppen.
Of nee ook weer niet want er stond altijd een kruis op het raam als teken dat er weer een ziekte inzat.
Jammer dat zo n visje zo wordt verkloot.
Veel zaken nemen ook van particulieren hun eigen kweek aan en dat is ook vaak niet al te best als je die bekijkt.

Dan kun je als je een mooie en gezonde Gup wilt hebben beter een paar centen meer uitgeven zoals je al zegt.
 
Ik zou best wel wat guppen van die kweker willen :p

Enkel, mijn guppen die ik nu heb gaan zich dan voortplanten ook met hun en dan heb je hybride guppen.
 
@Jessicapilon: Idd Guppen uit de dierenzaak zijn allang geen beginnersvisjes meer. Ik durf wel te stellen dat ze tot de moeilijkere vissen behoren.


@Guppy: Je kan beter dat zootje wat je nu hebt wegdoen. En dan starten met een gezonde zuivere stam. Daar heb je uiteindelijk veel meer plezier van.

Ik had al Guppen toen jij nog niet bestond.Je had toen eigenlijk 2 kleuren de rode halfzwarte en de zgn gele tijger staarten. Deze waren toen ook sterker dan wat je nu hebt. Rond jou geboorte jaar kwamen er ook zwarte, en blauwstaartige guppen in de handel.
 
Botia is volgens mij echt een Guppenkenner en liefhebber ;)
 
Ik houd het lekker bij mn moscow guppen :p oh wacht in een ander bakkie heb ik ook nog normale guppen.
 
jessicapilon zei:
Botia is volgens mij echt een Guppenkenner en liefhebber ;)
Dat klopt helemaal ;) Al heb ik momenteel alleen 2 Guppy wijfjes en in een ander bak een aantal Endlers.

Daarnaast ben ik helemaal gek van zwaarddragers zowel kweek als wildvormen.
 
Update:
Met de jonkies gaat het goed heb tijdje geleden nog een baby platy gevonden in mijn aquarium haha. De jonkies van 3 weken zijn ongeveer al een centimeter en de andere jonkies zijn nog niet zo heel groot, maar wel iets groter, hun eten al ik weet niet wat en ik hoop dus ook dat deze jonkies sterker zijn dan mijn dierenwinkel guppen.

Slecht nieuws, 2 vrouwtjes zijn overleden en 1 mannetje, het waren allemaal dierenwinkel guppen, maar ik zag dat hun geen gekke dingen vertoonde eten deden hun nog, enkel heel veel schuilen, dat was het enige wat mij opviel. Valt mij wel op dat de guppen die ooit in mijn aquarium zelf zijn geboren nergens last van hebben plus een paar andere dierenwinkel guppen.
 
Ja die groeien als kool hoor dat jonge grut. Ik heb hier 3 jonge Killi s en die groeien net zo hard hoor.
Toch zijn jonge visjes altijd leuk om te zien en ze te zien opgroeien.
 
Jaah inderdaad. Die jonkies groeien best snel haha,

Ik heb contact opgenomen met de mensen van de link die Botia heeft gezegd. Heb vragen gesteld en ik hoop dat hun ook leveren in Almere.
 
Hallo ik heb bericht gestuurd of naar de mensen die goeie guppen kweken. ik kreeg als volgt het antwoord:

Hoi Mariella,

Almere bezorgen ligt uit de route maar ben ik bereid te doen voor 10 euro benzinekosten.
Ik moet vanuit Haarlem komen.
Ik heb wel meer zitten dan ik op de website heb staan maar geen onbeperkte voorraad.
Laat me weten wat je wilt hebben en dan doe ik een aanbod kwa prijs.
Reken erop dat de prijzen van high quality showguppen rond de 7,50 per koppel ligt.
Ik hoor graag van je wat je wensen zijn.


Moet ik het nou wel doen? ik vindt het nogal duur.....
 
Hallooo. Moet ik zijn aanbod aannemen of niet? mensen.....
 
Guppy1997 zei:
Hallo ik heb bericht gestuurd of naar de mensen die goeie guppen kweken. ik kreeg als volgt het antwoord:

Hoi Mariella,

Almere bezorgen ligt uit de route maar ben ik bereid te doen voor 10 euro benzinekosten.
Ik moet vanuit Haarlem komen.
Ik heb wel meer zitten dan ik op de website heb staan maar geen onbeperkte voorraad.
Laat me weten wat je wilt hebben en dan doe ik een aanbod kwa prijs.
Reken erop dat de prijzen van high quality showguppen rond de 7,50 per koppel ligt.
Ik hoor graag van je wat je wensen zijn.


Moet ik het nou wel doen? ik vindt het nogal duur.....

Tja of de prijs voor de Guppen redelijk is moeten de kenners maar bepalen.
natuurlijk is een vergoeding voor de benzine wel redelijk, mits dit een beetje de ware kosten benaderd.
Voor een tientje heb je net geen 6 liter brandstof dus reken gemiddeld voor 70 tot 80 km?.
 
Overigens zit er in Almere toch ook Aquaferrytale?? Heeft die geen goede mooie Guppen??
Die kan ook veel bestellen weet ik.
 
Jeccicapilon@ Jaah, maar toen aquanemo er nog was zei aquanemo dat de vissen van Aquaferrytale onder de medicijnen zitten.


Ik heb zo een mooie cichlide gezien. De juweelcichlide, hij is zo mooi ik wil hem hebben, maar is zeker te groot voor een 60x30x30 aquarium een koppel. zou de Blauwe Dwergcichlide van 5 a 6 centimeter wel in een aquarium van 60x30x30 passen?
 
Ik ken de eigenaar een beetje omdat die helemaal hier in de buurt woont. Ik ben nog nooit in de zaak geweest dus.
Wel heeft Aquaferrytale me diverse keren vissen gebracht en nooit geen last mee gehad hoor.
Vergeet niet dat een andere zaak de concurrent natuurlijk graag wat slecht praat.
Ik heb goede ervaringen met ze en volgens mij staan ze in het topic hier met aquariumzaken ook wel goed te boek.
dat kun je zo nazien.
 
Wie? Aquanemo of Aquaferrytale? Aquanemo is helaas failiet.

Maar zou een Blauwe Dwergcichlide leuk zijn in mijn aquarium als ik geen Goudgourammi's meer heb? Ik vindt het een prachtig visje namelijk en het is nog een goed formaat ook:

aqua_be_97._37.jpg
 
Vertel eens wat meer over het aquarium waar die dan in moete komen:
- formaat
- temperatuur
- medebewoners


~ Ivo
 
Formaat: van het aquarium is: 60x30x30
Temperatuur: tussen 25 en 28 graden
Medebewoners:Eigenlijk heb ik te drukke vissen denk ik. Guppen en Platy's en wat slakken.


Niet een goed bestand zeker voor een Blauwe Dwergcichlide?
 
Bakmaat aan de krappe kant, drukke medebewoners, temperatuur te hoog (als het constant 25-28 is). Beter niet doen dus.

~ Ivo
 
Ik heb ze ook gehad en achteraf hoorde ik ook dat ze niet op een te hoge temp moeten.
Dus dan kun je beter dat niet in jou bakje doen dus.
Daar heeft Ivo een punt.
 
Het is toch een mooi visje. De juweelcichlide vindt ik ook super mooi, maar die worden rond de 10 centimter dus helaas te krap voor mijn 60x30x30 bak.

En Dwergcichlide zijn op hun rust gesteld toch net zoals labyrintvissen?

Ik wil heel graag een koppel vissen die voor de jongen zorgen geruime tijd, welke zou dan een aanrader zijn? Ik hou van mooie felle lichte kleuren.
 

Terug
Bovenaan