Kweken corydoras gold stripe


Met schrik zijn de garnalen vannacht uit hun vel gesprongen, nadat ze bij mij het woord jaws op het scherm meelazen. Iets met samen sta je sterker zullen ze wellicht gedacht hebben ofzo
20180127_003559.jpg


En mijn visjes trokken zich uiteraard hier niks van aan en wanen zichzelf ook al zo groot en gevaarlijk. Zwemmen er lustig op los en eten alles wat voor hun neus komt
20180127_003644.jpg
20180127_003731.jpg
20180127_003740.jpg
20180127_003828.jpg
 
Met schrik zijn de garnalen vannacht uit hun vel gesprongen, nadat ze bij mij het woord jaws op het scherm meelazen. Iets met samen sta je sterker zullen ze wellicht gedacht hebben ofzo

Ach wat schattig whahaha, Samen uit samen thuis of zoiets :D

Hoe oud zijn die van jou nu?
Kunnen we vergelijken met mijn foto's en kijken of ze zich even snel ontwikkelen.

Lijkt me wel interessant om te zien of omgeving of voeding of temperatuur iets uitmaakt.
Al kan het ook in de genen zitten uiteraard.
 
Vannacht even wat nieuws foto's gemaakt, maar op dat moment even niet zo'n zin on ze te uploaden :oops:
Bij deze dan even, ze groeien goed en eten flink. Merk wel dat er best wat verschil ij formaat zit, ik denk in de tijd dat de eitjes uitgekomen zijn. Hier heeft bij een aantal toch, raar genoeg, wel een paar dagen tussen gezeten. Visjes zijn nu ongeveer 3 weken oud en ververs 1x in de week waarbij ik de bodem ook afzuig, tot nu toe gaat dit prima
Gewoon een hele reeks, zullen niet allemaal even scherp zijn maar zijn soms net te klein on goed met mijn telefoon op de foto te zetten
20180131_005619.jpg
20180131_005651.jpg
20180131_005848.jpg
20180131_005938.jpg
20180131_010207.jpg
20180131_010234.jpg
20180131_010259.jpg
20180131_010451.jpg
20180131_010504.jpg
20180131_010553.jpg
20180131_010603.jpg
 
Laatst bewerkt:
Echt geweldig om zoiets levends uit een eitje te krijgen. Ik kom doorgaans niet verder dan een suprise-ei, zitten trouwens ook leuke dingen in :)
Ja klopt, blijft mij soms ook verbazen! Haha, geen plastic dingen dit hoor, leeft gewoon :D

Zie trouwens dat de foto's qua kwaliteit alles behalve tegenvallen nu ik ze bekijk op de computer; altijd fijn!
 
Wordt ook steeds leuker om te zien hoe hard ze idd groeien! Al blijven sommige ook nog wel wat achter. Ben benieuwd hoe veel ik er groot kan krijgen

Dat verschil heb ik hier ook en is behoorlijk groot, terwijl ze allemaal op dezelfde dag uit het eitje zijn gekomen.
 
Dat verschil heb ik hier ook en is behoorlijk groot, terwijl ze allemaal op dezelfde dag uit het eitje zijn gekomen.
Oh, toch niet de enige hierin dan. Sommige lijken namelijk echt alsof ze net uit het eitje komen zo klein, terwijl anderen echt al 2x zo groot zijn. Zal wel zijn wie het meeste eet ofzo, ondanks dat ze gewoon goed gevoerd wordt en iedereen wat zou moeten kunnen eten. Wel benieuwd trouwens of die van mij over een maandje ook al zo'n streep hebben, zoals bij jou. Wel chill zo tegelijk trouwens, mooi te vergelijken zoals je zei :D
 
Ja leuk heh, of ehhh 'chill' idd dat we tegelijk de kleintjes op kweken :D

Ik heb er ook nog bij waarvan dat vliesje tussen staart- en rugvin zelfs nog zichtbaar is.
Wat ik ook leuk vind is dat ze de stipjes langzaam verliezen en de volwassen effen goudbruine kleur er doorheen komt
 
Ja leuk heh, of ehhh 'chill' idd dat we tegelijk de kleintjes op kweken :D

Ik heb er ook nog bij waarvan dat vliesje tussen staart- en rugvin zelfs nog zichtbaar is.
Wat ik ook leuk vind is dat ze de stipjes langzaam verliezen en de volwassen effen goudbruine kleur er doorheen komt
Die vliesjes zijn hier daarentegen bij de meeste al aan het wegtrekken. Super leuk idd
 
Een aantal visjes doet het super, een deel daarentegen niet en heb helaas al een paar dode visjes uit de bak moeten halen dr laatste paar dagen. Heb nu nog een stuk of 10 a 15 visjes over denk ik.
Vanmiddag om de onbekende reden van het sterven wel besloten zand in de bak te doen, wellicht lag het hier aan. We zullen zien of de rest het wel overleefd.
De garnalen in de bak, zowel volwassen als jong, is namelijk niks mis mee en leven allemaal (iig de volwassenen) nog
20180207_175959.jpg
20180207_180012.jpg
 
Dat is niet zo leuk dat er nu ineens een paar dood gaan.

Wat voer je de kleintjes?
 
Dat is niet zo leuk dat er nu ineens een paar dood gaan.

Wat voer je de kleintjes?
De tabletten die de volwassenen ook krijgen. Vermoed toch dat de kale bodem er wellicht wat mee te maken kan hebben. Hoop dat de 10 ofzo die ik nog het overleven
 
Omdat op onverklaarbare wijze mijn garnalen het echt perfect doen, maar mijn jonge corydoras het toch best een beetje af laten weten (lees; ik heb er dus nog maar 4 kwam ik net achter), de vissen zojuist verplaatst naar mijn Dubai. Ze lijken me groot genoeg om op zich hier te overleven, maar de tijd zal het leren. Denk namelijk dat ze hier meer kans maken dan in de kleine bak. Meer water, minder schommelingen en ik denk ook wel voldoende voedsel
Als ik foto's kan maken zal ik ze hier zeer zeker posten. Voor nu blijven de garnalen lekker in deze bak en zal ik hem wat meer gaan scapen voor de cr garnalen..
20180212_153224.jpg
20180212_153719.jpg
 
Ik heb hetzelfde gehad, op die laatste paar dan die door de nitriet gingen hemelen..zo vreemd, denk je dat ze het wel redden en dan toch niet om een of andere vage reden.
Wel jammer zeg.....ik blijf voor je duimen dat deze 4 het wel redden.
 
Ik heb hetzelfde gehad, op die laatste paar dan die door de nitriet gingen hemelen..zo vreemd, denk je dat ze het wel redden en dan toch niet om een of andere vage reden.
Wel jammer zeg.....ik blijf voor je duimen dat deze 4 het wel redden.
Dat is het, dan zou je toch verwachten dat de garnalen, jong en oud, welke vooral uit cr bestaan, eerder gehemeld zouden zijn. En met de waterwissel zou dan ook niet moeten denk ik... we zullen zien
 
Ze lijken al qua vorm op de volwassenen, gaaf om te zien!


Jammer dat er nu al zoveel dood zijn gegaan, ik zal voor je duimen dat ze het overleven in de dubai:thumbs:
 
Wat betreft de garnalen...

Mensen zeggen heel vaak dat garnalen heel gevoelig zijn.
En dat als de garnalen nergens last van hebben, het water wel goed moet zijn.

Helaas is dit niet waar. Garnalen zijn veel sterker dan wij denken. Behalve als het om ziektes/bacterien gaat.
Zo heb ik bij mijn citroengarnalen 2 mini kogelvisjes gehad.
Nadat ik te veel in de bodem had gewoeld en ook de filter te goed had schoongenaakt, lag er de volgende ochtend 1 kogelvisje dood. Het andere kogelvisje draaide om zijn eigen as heen en kon niet meer zwemmen.
De garnalen hadden nergens last van. Ik heb ook een keer een nitrietpiek gehad, waar ook de garnalen niets hadden aangegeven.

Qua opkweek van jonge cory's heb ik enkel ervaring met vier soorten corydorassen.
In het begin lukte het me ook niet altijd om ze groot te krijgen.
Uitval heb je altijd wel, dat heeft nagenoeg iedere kweker en is ook in de natuur geen uitzondering.

Wat ik heb geleerd is dat vers water heel belangrijk is voor de jonge cory's.
En uiteraard het voer dat je aanpast naarmate ze ouder worden.
Nu nog steeds doe ik iedere dag 40% tot 50% waterwissels.
Gewoon met water uit de kraan.


Het is lastig om te achterhalen waar het aan ligt als de kleintjes het niet overleven.
Soms kom je er ook niet achter.

Hopelijk gaan de laastte vier het goed doen in de grote bak, ik zal voor je duimen :D
 
Wellicht dan gewoon niet genoeg ververst of een andere onverklaarbare reden. Hoe dan ook vervelend, maar ben blij dat deze paar het goed doen!
Wat betreft de jonge visjes; de kleinste van de 4 (waarvan ik ook wel had verwacht dat die te klein was en als voedsel zou dienen) nog niet gezien. Ook nog geen lijkje gezien, dus kan alle kanten nog op in deze grote bak

De andere 3 visjes zijn vrolijk door de bak aan het zwemmen en zijn echt een stuk minder bang dan de volwassenen. Ben heel benieuwd of ze de komende dagen ook door gaan komen. Als dit gebeurd moeten ze wel genoeg te eten kunnen vinden en groeien. Dan heb ik er al een stuk meer vertrouwen in.

Voor nu even een paar foto's
De eerste paar van gisteravond, waarbij ik even met een lamp in de bak ben gegaan op zoek. In het hoekje, achter de vallisneria en de achterwand wist ik er 1 te spotten
20180213_190119.jpg
20180213_190224.jpg


De rest van de foto's vandaag kunnen maken
Zoek de kleine vis :D
20180214_143456.jpg
20180214_143458.jpg


Gezellig samen, met nummer 3 lekker alleen tussen de vallisneria
20180214_143505.jpg
20180214_143603.jpg
20180214_143640.jpg
20180214_143809.jpg
 

Terug
Bovenaan