Wat is er nieuw

Kweken Dwergcichliden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Eeffjjuuhh
  • Startdatum Startdatum
E

Eeffjjuuhh

Guest
Hallo,

Mijn vrouwtjes dwergcichliden heeft gisteravond heel wat eitjes op een steen gepland.
Nu is mijn vraag eigenlijk hoe ik ervoor kan zorgen dat straks niet die kleintjes (als ze uit komen) zo snel opgegeten worden.
Dit is mijn eerste nestje. Ik heb ook best veel gelezen erover dat ze de boel terroriseren, maar dat gebeurd eigenlijk ook niet echt. Als de rest van de vissen te dichtbij komen zegt mama alleen maar "hap".
De rest van mijn vissen zijn over het algemeen erg rustig en ook klein, dus misschien valt het ook wel mee?
Ik kan helaas geen foto plaatsen vanaf mijn mobiel, dus ik kan het ook niet laten zien!

Kun je vertellen welke soort het is, welke andere vissen, hoe je aquarium is ingericht, etc., etc.?

Het is de kakatoecichliden (weet ik toevallig). Ik heb er 2 guppen, 2 black molly's en nog een paar algeneters in zitten. Ik heb veel beplanting rechts en links wat minder. Stenen met holen en stukken hout erin liggen. Het nestje zit op een recht rechts waar dus veel beplanting is.

Kakatoecichliden en eitjes op een steen plaatsen? Dat is nogal atypisch.

Het gaat echt om dit visje? Of toevallig deze?

Tja je zou denken dat ze een hol gaan nemen want ook hier zetten ze niet op stenen af.
Hier zitten ze in een flink beplante 80cm bak maar tot nu toe zijn alle 3 nestjes binnen 3 dagen na het uitzwemmen verdwenen. Maar eea hangt ook af van je bewoners.

Ja ik had het ook gelezen dat ze dat in holen deden, dus ik vond het ook al raar. Of ik heb het verkeerd?
Het is de variant met de oranje bovenvin en ondervin. Tegen mij was gezegd dat dat die was.

Er staat, de gevraagde pagina bestaat niet 😛

Huh? Ik zie daar geen cichlides op de foto?

Eeffjjuuhh zei:
Huh? Ik zie daar geen cichlides op de foto?
Geen cichlide?!?

ApistogrammaCacatuoidesOrangeFlash2.jpg

Nee ik zag daar geen cichliden maaar autoonderdelen, haha. Maar dat is hem ja.

Apistogramma cacatuoides dus. Gek dat die op een steen afzet maargoed.

Enige wat je zelf kan doen in een aquarium met veel medebewoners is zorgen voor veel bescherming van bijvoorbeeld hout en planten, maar zeker ook bladeren op de bodem.

Oke, maar als ik nog meer planten koop en die erin zet, kan dat wel gewoon? Want dan zet ik links ook nog wat meer beplanting!

Misschien beter niet in de bak rommelen nu het nestje er is (vanwege stress). Eventueel voor een volgende keer.

Oke, dan weet ik dat, dan doe ik dat ook biet. Inderdaad dan iets voor de volgende keer. De eitjes zouden uit moeten komen tussen de 3 en de 5 dagen toch?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan