Wat is er nieuw

Kweken met F1 taiwan bee garnalen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anouska1991
  • Startdatum Startdatum
A

Anouska1991

Guest
Hallo allemaal,

Zoals sommige van jullie wel hebben kunnen lezen, is het met mijn vorige F1 garnalen goed fout gegaan, allemaal zijn ze na 1 week dood gegaan door waarschijnlijk kruisbesmetting via het water.

Ik zou ze graag weer kopen, maar durf het niet zo goed.
Het plan is om alles helemaal opnieuw te doen.
Het sponsfilter van de vorige bak heb ik helemaal gespoeld met heet water en die staat nu helemaal op te drogen, dit doe ik om alle bacterien die erin zaten (goede en slechte)dood te maken. Als hij helemaal droog is, spoel ik hem flink uit met kokend water, om de dode bacterien er helemaal uit te krijgen zodat ik weer een zo goed als nieuwe spons heb.

Het aquarium waar ze in komen is 60 x 30 x 35.
Hier gaan twee stukken hout in die ik nog heb liggen, die ook nog goed uitgespoeld worden.
Er komt een nieuwe akadama bodem in, en de hermostaa die ik nog overhad, is ook helemaal opgedroogd en wordt ook nog goed omgespoeld straks.

Dan komt er vd week, als ik de akadama bodem heb, nieuw kraanwater in, zonder ook maar een beetje water uit een van mijn andere aquariums. Dit aquarium wil ik met de planten die ik super goed uit ga spoelen 2 maanden later draaien, zodat ik eind Juli de garnalen erin kan doen.

Hebben jullie nog tips voor mij? Zal het op deze manier niet fout kunnen gaan, en weten jullie nog iemand waar ik f1 garnalen kan halen?

Gr Anouska

Anouska,

Ik denk dat je zo op de goede weg bent.
Met welk gen ga je de f1 kopen? Of wordt het een mix?

Bedankt voor je reactie! Ik wil met het Taiwan gen gaan proberen te kweken. En dan zowel met f1 crystal.red, als black en snowwhite. Ik.heb hier al een groepje f2 t/m f? Zitten die het heel.goed doen.en waar een blue bolt uitgekomen is tot nu toe.

Alleen door een fout met een.nieuwe groep f1 is alles van die nieuwe groep dood gegaan wat me veel verdriet en geld gekost heeft, waardoor ik nu wat angstig geworden ben.

Ik.kan nergens op het forum een kweekverslag van taiwan bee vinden helaas.

Naast de gewone dingen om ze te houden en te kweken komt er vaak ook wel wat geluk bij kijken.
Sommige hebben steeds pech met ze en bij andere kweken ze als gekken.

Nee klopt, ik heb sinds 1 maand ook 10 F1 en deze doen het ook goed, nu al 1 zwangere!
Het geheim is denk ik de bodem en de waardes, maar niemand weet daar nog iets duidelijks over.
Veel suc6 en ik denk dat het je wel gaat lukken hoor 😉

Ik had eerst geluk met mijn f2 groep, twee maanden later stopten ze ineens met kweken, dus overgeplaatst met de akadama bodem uit de oude bak.het filter en het water naar een kleinere bak zodat ik een mooie plek had voor de f1, twee dagen nadat ik ze overgeplaatst heb waren er ineens weer 4 zwanger. En hoe dat nou komt?

Tja hoe komt dat... goeie vraag 😉
Soms hebben garnalen gewoon even een kweekstop,al verander je dan niks gaan ze vaak ook gewoon weer verder.

Haha oke, aparte beesten blijken het.

Hoe vaak ververs je het water Anouska? Garnalen vervelen na een waterwissel met een iets lagere temperatuur en na de verveling gaan ze vaak paren. Ik heb ook forums gelezen van mensen die maar eens in de maand hun water verversen en waar de crs broeden als gekken? Logica? Ik zoek het in stabiele waterwaardes, waarom vaker verversen bij andere dan toch resultaten boekt? Mijn vermoeden is dat deze mensen bij het water verversen water toevoegen van na genoeg de zelfde waardes. Meet de waterwaardes eens van je aquarium water en je kraan.

Kraan water* Je kan ook kijken op de site van je watermaatschappij, ze zijn verplicht om water waardes te geven

Inmiddels wat weken verder en het gaat heel goed nog geen nieuwe f1 gekocht, want de f2 t/m f? Groep is flink aan de kweek. Ik heb inmiddels een bak vol jonkies.en heel wat taiwan bee garnalen. Ook heb ik er nu een blue bolt inzitten die eitjes draagt.

Maar wat nu? Ik wil zo veel mogelijk taiwan bee kweken, maar hoe heb ik de meeste kans? Ik heb verschillende bakken en heb ooit op internet van iemand gelezen hoe hij of zij het deed. Iniedergeval de f2 plus groep apart en de taiwan bee apart en de f1 apart en dan steeds meet taiwan bee bij de f1.zetten. Maar ik weet niet meer waar ik dan de zwangere f2+ of f1 moet laten.

Iemand een idee?

nouja waarom kan je de zwangere er dan niet inlaten?

En als je dan de bevalling is geweest stop je de babys die geen taiwan bee zijn als ze ongebeer 1cm zijn bij de f2tjes

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan