Kweken van L-Nummers rendabel?


Ok ja ik woon hoogvliet Rotterdam en daar gaan ze voor 1.95. Ps. Al koop ik er 19 dan is het alsnog 19.95.

Maar zal wel minder zijn als ik er 100 koop. Maar dat zou ik niet kopen. Dus voor mijn zal het 1.95 p.s.

Welk winkel en vanaf hoeveel moet je nemen om die prijs te krijgen dan?
o.a. in Maassluis vanaf 100 stuks maar bij 50 stuks betaal je 75 ct p/v
 
Plus je vroeg naar garnalen of dat zou kunnen als je de dure garnalen wilt gaan kweken dan zul je veek moeten sorteren en dat kost veel tijd en geld (en ook de goeie garnalen kosten veel geld) en verschilende de aquariums om ze op waarde te verdelen. En ik denk ook dat je er veels te makkelijk over denk dat je voor je bakje staat en dat ze gaan jongen . Aangezien je zegt dat je geen ervaring hebt met aquarium houden zou ik daar eerst mee beginnen want het zou wel erg gaan tegenvallen en geld en tijd gaan kosten .

En vergis je niet in garnalen want ook de mooie garnalen kosten erg veel geld. Dat kan je vies gaan tegen vallen
 
Zoals men al aangeeft: de kans dat je van een koude kermis thuiskomt is gewoon aanzienlijk.
er komt meer bij kijken dan je denkt.

het staat je uiteraard vrij om te proberen!
 
Niks mis met proberen. Je zal er geen Porsche mee verdienen.

Maar in elk geval zal je wat moeten investeren. Starten kan zeker met tweedehandsmateriaal, en als het geld binnenstroomt, dan kan je vervangen.

Sowieso, hoe duurder de vis, hoe moeilijker. Guppen is uiterst simpel, maar je geraakt ze aan de straatstenen niet kwijt.

En ja... Lnummers van 80€, er is een reden waarom ze zo duur zijn.
 
denken aan vis kweken zonder al jaren aquaria te hebben is zoals willen vliegen terwijl je nog niet eens kan kruipen.
Garnalen kweken kan je dan als een reis naar mars aanzien... quasi onmogelijk.
Probeer eerst eens je vissen die je koopt enkele jaren in leven te houden en denk dan mss eens aan kweken.
 
LoL jij ziet ze helemaal vliegen :D

Dit is misschien wat overdreven.
Ik vind het altijd spijtig als iemand met motivatie gewoon de grond wordt ingeboord.

Laat ons nu eens eerlijk zijn, en laat ons zeggen dat we Corydora gaan kweken.

Je start met een school visjes (liefst van diverse bronnen om inteelt te vermijden) in een bak van 80cm. En je zet er 2-3 opkweekbakken van 60cm bij.

Investering.... een paar honderd euro, misschien zelfs minder als je tweedehands materiaal koopt.
Wat kan er mis gaan.... niet echt veel denk ik. In het ergste geval zet je de bakken nadien op marktplaats en ben je een paar euro aan stroom, water, voer en tijd kwijt.
Maar ook voer hoeft niet veel te kosten als je zelf artemia, azijnaaltjes of andere microwormpjes kweekt.
En als het goed gaat, en paar bakken er bij, en dan eens iets anders proberen.

Ik denk dat er meer financieel risico is bij het starten van een café.
 
Ik vind het altijd spijtig als iemand met motivatie gewoon de grond wordt ingeboord.
False hoop geven is weer de andere kant. Wat jij verder omschrijft is allemaal leuk en aardig vanuit een ervaren positie, maar als je nog nooit een bak met water hebt gevuld kan en zal er van alles fout gaan. Het is zo makkelijk om vanuit de ervaring die je hebt te redeneren maar probeer je voor te stellen dat je nog niets weet van aquaria. Lijkt het je dan verstandig dat een jong iemand met veel motivatie dit avontuur in gaat? Helemaal als er te kennen wordt gegeven dat het aquarium op zich geen interesse heeft alleen de eventuele winst? Ik vind de motivatie daarin nogal matig en zie niet hoe dit zou kunnen slagen. Zoals Vis&Versa zei, begin eerst eens met een bakje met vissen in leven houden en kijk dan verder. Ja roepen op dit 'project' stuurt alleen maar aan op mislukking.

Enfin, mijn woordje hier wel over gezegd.. Hier moeten jullie het mee doen ;)
 
Dit is misschien wat overdreven.
Ik vind het altijd spijtig als iemand met motivatie gewoon de grond wordt ingeboord.

Laat ons nu eens eerlijk zijn, en laat ons zeggen dat we Corydora gaan kweken.

Je start met een school visjes (liefst van diverse bronnen om inteelt te vermijden) in een bak van 80cm. En je zet er 2-3 opkweekbakken van 60cm bij.

Investering.... een paar honderd euro, misschien zelfs minder als je tweedehands materiaal koopt.
Wat kan er mis gaan.... niet echt veel denk ik. In het ergste geval zet je de bakken nadien op marktplaats en ben je een paar euro aan stroom, water, voer en tijd kwijt.
Maar ook voer hoeft niet veel te kosten als je zelf artemia, azijnaaltjes of andere microwormpjes kweekt.
En als het goed gaat, en paar bakken er bij, en dan eens iets anders proberen.

Ik denk dat er meer financieel risico is bij het starten van een café.
De grote voorwaarde is overal wel dat zowel ouders als jongen leven en blijven leven.
Iets wat voor iemand zonder ervaring niet vanzelfsprekend is.
Het begint al met de kweekgroep gezond volwassen te krijgen en in broedstemming te brengen.
Dingen die velen onder ons als vanzelfsprekend vinden is voor een beginner een ware valkuil
 
Dit is misschien wat overdreven.
Ik vind het altijd spijtig als iemand met motivatie gewoon de grond wordt ingeboord.

Zo is het ook zeker niet bedoeld , maar als de ts denkt eventjes een paar garnaaltjes te gaan kweken, dan zal het hem zwaar gaan tegenvallen en hem veel geld gaan kosten. De juiste garnaaltjes kweken met een hoge gradatie kost veel tijd,en als je de gewone huis en tuin garnalen gaat kweken leveren gewoon niks op
 
Met alle respect maar toen ik las dat de TS zelf nog geen aquarium heeft is dit gewoon een kansloos topic. Je leert zoveel door te doen! Neem eerst een aquarium en doe ervaring op.
 
ik ben zelf 15 jaar oud en kweek volop Ancistrus en verdien er best wel wat mee. wel gewoon de normale wildvorm want die kopen aquariumwinkels hier in voor 1 euro per stuk. ik moet er dus wel eerst veel kweken maar als je op marktplaats kijkt naar de koopjes zoals een extra aquarium voor de baby's dan heb je binnen 1,5 jaar er genoeg gekweekt zodat je daarna winst kan maken. ook werk ik bij een aquariumwinkel en kan ik dus de duurdere l nummers inkopen veel goedkoper dan dat ze in een aquariumwinkel zijn voor als bijvoorbeeld een klant die wil. ≥ L nummers gegarandeerd goedkoper dan bij de aquariumwinkels. - Marktplaats Dan krijg ik gewoon personeelskorting.
dus er is weldegelijk geld mee te verdienen als er maar een paar viswinkels in de buurt zitten en niet maar eentje waar je je vissen aan kan verkopen.
succes ermee
 
ik ben zelf 15 jaar oud en kweek volop Ancistrus en verdien er best wel wat mee. wel gewoon de normale wildvorm want die kopen aquariumwinkels hier in voor 1 euro per stuk. ik moet er dus wel eerst veel kweken maar als je op marktplaats kijkt naar de koopjes zoals een extra aquarium voor de baby's dan heb je binnen 1,5 jaar er genoeg gekweekt zodat je daarna winst kan maken. ook werk ik bij een aquariumwinkel en kan ik dus de duurdere l nummers inkopen veel goedkoper dan dat ze in een aquariumwinkel zijn voor als bijvoorbeeld een klant die wil. ≥ L nummers gegarandeerd goedkoper dan bij de aquariumwinkels. - Marktplaats Dan krijg ik gewoon personeelskorting.
dus er is weldegelijk geld mee te verdienen als er maar een paar viswinkels in de buurt zitten en niet maar eentje waar je je vissen aan kan verkopen.
succes ermee

Heb je de elektra kosten ect wel meegerekend? want als je 15 bent gok ik dat je nog thuis woont en deze niet zelf hoeft af te tikken :))
 
En dan gaat er nog wat af aan kosten van alle materialen, verdeeld over de tijd. Ik geloof best dat er winst te maken is, maar of het efficiënter is dan een krantenwijk lopen vraag ik me ten zeerste af. 🙃

Máárrrrrr vissen kweken is wel 10x leuker dan die krantenwijk...
 

Terug
Bovenaan