L nummer koeler houden


Dat zeg ik: alle ancistrussoorten hebben de mannen een borstelneus en bij sommige soorten de vrouwtjes ook.

Heb een beetje de indruk dat ik niet duidelijk ben? of dat je maar half leest?
Je typte dat bericht voordat ik had gereageerd.... jammer dat er niks anders past... hoop dat een vrouw te vinden zonder borstel want de 144 is een erg lichte variant...
 
Ja volwassen vissen zijn ook te koop op marktplaats dan weet je zeker of het man of vrouw is, zolang ze niet volgroeid zijn (jonger dan 12 maanden) kun je niks zeggen of het man of vrouw is
 
Best grappig dat alle soorten die ik erin wil toch uit zuid amerika komen,maar de meeste l nummers dus niet in aanmerking komen... qua temp.
 
Best grappig dat alle soorten die ik erin wil toch uit zuid amerika komen,maar de meeste l nummers dus niet in aanmerking komen... qua temp.
Water in NL is ook kouder dan in spanje.

Ik heb mijn bak 25 graden daar zitten Lnummers en ancistrussen in.
 
Water in NL is ook kouder dan in spanje.

Ik heb mijn bak 25 graden daar zitten Lnummers en ancistrussen in.

Dus als ik naar de 24- 25 graden ga, en dan kardinalen neem, en een andere corydoras soort, zou ik een andere cichlide kunnen kiezen en een 'mooier' l nummer....
 
Wat zijn l nummers die rond de 24 a26 gr kunnen?
 
Of is dat nog te koeltjes...?
 
Naja in mijn ervaring wel. Maar lees ff op het web. Ik weet zo niet uit mijn hoofd welke wat.

Planetcatfish.com isneen redelijk betrouwbaar bron.

Ik zou als ij jou was meer focussen op ancustrus soort.
 
Ja die laten zich ook erg goed zien, hier is mijn albino (vrouw) de hele dag in de weer, steekt ook mooi af op de zwarte achterwand en het hout
 
Wat zijn l nummers die rond de 24 a26 gr kunnen?
26 graden is de ondergrens met L-nummers, wat Liran zegt wat hij heeft zitten is verre van goed en zou daar geen voorbeeld aan nemen, zoveel verstand heeftie er namelijk ook niet van
 
25 kan voor alle lnummers en ancistrussen volgens planetcatfish.com


Dont shoot the messenger!
 
Laatst bewerkt:
Ja die laten zich ook erg goed zien, hier is mijn albino (vrouw) de hele dag in de weer, steekt ook mooi af op de zwarte achterwand en het hout
26 graden is de ondergrens met L-nummers, wat Liran zegt wat hij heeft zitten is verre van goed en zou daar geen voorbeeld aan nemen, zoveel verstand heeftie er namelijk ook niet van
Bedankt allemaal voor de reacties...
Ik zal als ik al een soort wil gaan voor de eerder 3 genoemde soorten,en de temp rond de 24 gr houden. En in de winter niet onder de 22 laten zakken...
 
26 graden is de ondergrens met L-nummers, wat Liran zegt wat hij heeft zitten is verre van goed en zou daar geen voorbeeld aan nemen, zoveel verstand heeftie er namelijk ook niet van
:thumbs:

Ben blij dat jij er wel verstand van hebt. En andere bronnen niet.
 
25 kan voor alle lnummers en ancistrussen volgens planetcatfish.com


Dont shoot the messenger!
Ja en daar zit jij dus fout: "volgens planetcatfish" De temperaturen die ze daar noemen lopen dermate uiteen met een ondergrens en een bovengrens dat je je eerst moet verdiepen welke temperatuur nou echt ideaal is voor je vissen ipv klakkeloos maar aannnemen dat een gemiddelde temperatuur "wel goed zal zijn" want ja "planetcatfish zegt het"
Waar blijf je dan met je eigen ervaring die je dus totaal niet hebt? Ik heb het je al vaker verweten: kopieer niet zoveel van internep maar ga eerst eigen ervaring opdoen en geef vanuit daar dan advies
 
Dan mijn ervaring. Ik zie geen raar gedrag van de ancistrussen en l nummers. Maar he dat is ook verre van ideaal natuurlijk.

Je moet toch elders je ervaring op doen en lezen?
 
Wel grappig is een klacht over een LFS zeggen we ja je had zelf onderzoek moeten doen. Nou doen mensen onderzoek en dan klopt het niet wat overal staat.

Iedereen heeft zijn mening en ervaring en gedachte erin.

Ik zie verschillende websites. En daar trek ik mijn conclusies.
 
Dan mijn ervaring. Ik zie geen raar gedrag van de ancistrussen en l nummers. Maar he dat is ook verre van ideaal natuurlijk.

Je moet toch elders je ervaring op doen en lezen?
Ja dat je niks ziet aan je vissen zegt niks, want die blijven over het algemeen toch wel hun ding doen, maar jij voelt je ook prettiger in je huis als je woonkamer op een aangename temperatuur staat zonder dat je eigenlijk het net te koud hebt of te warm hebt. En ja ervaring opdoen is belangrijk, maar die heb je nog niet maar strooit wel met allerlei adviezen die je van internep plukt waardoor het lijkt dat je weet waar je over praat, maar dat weet je dus niet
 
Wel grappig is een klacht over een LFS zeggen we ja je had zelf onderzoek moeten doen.
Nou doen mensen onderzoek en dan klopt het niet wat overal staat.

Iedereen heeft zijn mening en ervaring en gedachte erin.

Ik zie verschillende websites. En daar trek ik mijn conclusies.

Ja en dat is dus juist het probleem je leest teveel op internep en denkt niet zelf na, je bent eigenlijk een kuddedier die klakkeloos doet wat internep zegt en dat voor waarheid aanneemt zonder ook maar enigszins na te denken of het klopt wat daar staat
 
Dat is jou mening.
Ik weet natuurlijk stukken meer. Ja maar dat wat ik mij voel houdt geen steek he. Ik voel me ook ideaaler in een vila met eem woonkamer van 600m2 een ancistrus voelt zich ook idealer in een rivier dan een aquarium.

Maar ag he zo zijn we verschillend in.

Intetnep of niet is opzich ren betrouwbaar bron.
 
Ja en dat is dus juist het probleem je leest teveel op internep en denkt niet zelf na, je bent eigenlijk een kuddedier die klakkeloos doet wat internep zegt en dat voor waarheid aanneemt zonder ook maar enigszins na te denken of het klopt wat daar staat
Ik zeg juist ik kijk op verschillende bronnen haal daar mijn conclussie uit!
 
Intetnep of niet is opzich ren betrouwbaar bron.

En ook dat is dus niet waar, word ook voor gewaarschuwd door diverse organisaties, dat mensen veel teveel op internep vertrouwen, maar 3/4 wat op internep staat zijn allemaal leugens of halve waarheden
 
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Maar gelukkig heb ik daar wel wat meer ervaring in dan jij :D veel klopt dan weer wel. Ligt er ook weer aan welk bron je pakt.
 
Ik hoop altijd de juiste keuze te maken wat betreft bewoners van een aquarium, vadaar ook mijn vragen, echter zijn er altijd voors en tegens van mensen... dat wil waarschijnlijk zeggen dat wat ik wil niet zo zwart wit is... ik denk echter met neons en pandas dat de temp dus danig laag zal zijn dat een ander l nummer zich niet heel erg prettig gaat voelen....
 
Ik denk dat ik inmiddels wel genoeg verstand van Lnummers heb, kweek ze zelf aan de lopende band. Voor een beetje fatsoenlijke groei van de beestjes dienen de meeste soorten rond de 26-30 graden gehouden te worden. Soorten die mogelijk koeler kunnen zijn bv Chaetostoma thomasi en indd ancistrussoorten. Elke ancistrussoort heeft de man borstels, bij de meeste soorten de vrouw niet. (Soms wel bij bv. Ancistrus ranunculus, L34).

Vragen? Stuur maar een berichtje.
Heb inmiddels 25x L46, 15x L134 +20 jongen, 9x L135 etc. Zwemmen dus heb er wel een beetje verstand van
 
Ja klopt windows 95 enz. Gelukkig is het mijn werk antje. Maar he who cares.
Eerder nog. Bestond windows nog niet.
MS-DOS. wel EErst DOS.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Chaetostoma soorten kunnen van 20 tot 25 graden gehouden worden. Alleen zijn die dan niet zo kleurrijk.. Maar ook daar heb je erg leuke varianten van..
 

Terug
Bovenaan