Wat is er nieuw

L-nummer of meerval?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Papabear
  • Startdatum Startdatum
P

Papabear

Guest
Deze mooie flinke jongen heb ik vanmiddag mogen ophalen bij iemand die er geen tijd meer voor heeft. Ze heeft echter ook net zoals ik geen enkel idee welke soort dit is.
Hij valt erg op door de lange sprieten aan de staartvin (goed te zien op foto 1).

Dus wie weet wat dit voor algeneter is?

2017-01-05 16.54.19.jpg

2017-01-05 16.54.22.jpg
2017-01-05 16.54.24.jpg
2017-01-05 16.54.32.jpg

Ik hoop niet dat het een acanticus adonis is, want die wordt errug groot 😉

Ben er vrij zeker van dat het een acanticus adonis is, bijna geen een meerval met zo'n bouw heeft van die staart slierten. Helaas wordt deze soort nog veel verkocht, terwijl hij door zijn grote door maar heel weinig mensen kan worden gehouden. Wordt ook wel beschreven als L150 en PlanetCatfish zegt dat hij tot een meter lang kan worden... Wat moet je ermee? Geen idee. Misschien bij iemand met een grote tropische vijver en anders gewoon een groot aquarium zoeken..

Ik had er toen 2 gekocht van slechts 3 cm bij een tuincentrum. Eén van mijn eerste visjes. Ik vond die witte stippen en die lange staarten zo leuk :stom::stom::stom:

Hier twee foto's van die van mij, kun je ze vergelijken 😉

Ik heb er toen ook een nieuw huisje voor moeten zoeken. Ze wonen nu bij iemand in een 3 meter aquarium.
Maar ik vond het echt moeilijk er afscheid van te nemen en mis ze nog steeds wel een beetje.

Die van jou lijkt alleen wat kleinere stippen te hebben, maar wellicht is die ouder, want als ze ouder worden, verdwijnen de stippen helemaal.

2016-03-07.jpg
2016-03-10 (7).jpg

oef die word 1 meter, zouden eigenlijk niet mogen verkopen in mijn opinie.

2083_Pearl%20Devil%20Pleco_Acanthicus%20adonis.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier twee foto's van die van mij, kun je ze vergelijken 😉

Ik heb er toen ook een nieuw huisje voor moeten zoeken. Ze wonen nu bij iemand in een 3 meter aquarium.
Maar ik vond het echt moeilijk er afscheid van te nemen en mis ze nog steeds wel een beetje.

Die van jou lijkt alleen wat kleinere stippen te hebben, maar wellicht is die ouder, want als ze ouder worden, verdwijnen de stippen helemaal.

Bekijk bijlage 5829 Bekijk bijlage 5830
Deze komt uit een 60cm bakje, dus hij heeft voorlopig even wat ruimte om te groeien in m'n 120 cm. Als hij me te groot gaat worden, dan zal ik ook maar een groter huisje voor hem zoeken 🙂

Ze zijn wel prachtig mooi trouwens 🙂

Laatst bewerkt:
Ik raad je aan om je kit randen in de gaten te houden, ik heb weleens gelezen dat iemand zijn kit randen helemaal aangevreten werd door de vis. (Sommige andere meervallen/ L-nummers willen dit ook wel doen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan