L-nummer overleeft op het droge?


G

Gaarten

Guest
Goedenavond,

Onlangs heb ik een aquarium van iemand overgekocht. Daarin zouden twee L-nummers zitten. Tijdens het inrichten kwam ik er maar eentje tegen. Een aantal dagen later zie ik er toch ineens twee in mijn aquarium zitten. Helemaal levend en gezond. Een mogelijkheid zou kunnen zijn dat er een L-nummer verstopt zat in een beeldje. Dat beeldje heeft wel ongeveer 3 uur buiten het aquarium gestaan. Is het mogelijk dat L-nummers zo lang overleven zonder in het water te zijn?
 
Dat is wel vaker opgemerkt hier, en dan zelfs nog veel langer :D
 
L nummers zijn ware verstop kunstenaars bij uithalen hout of planten of deco materiaal heel goed kijken :D
Laats heeft hier er in verstopt in een plant een half uur in de kliko gelegen
Was om het poezen beest hier in eens veel aandacht voor de kliko had anders :juggle:
Mooi dat de jouwe het ook overleeft heeft :thumbs:
 
Het is bekend dat meervallen in droge seizoenen in modder leven of hele lage waterstand. Dan moet een half uurtje in de kliko geen probleem zijn.
 
Het is bekend dat meervallen in droge seizoenen in modder leven of hele lage waterstand. Dan moet een half uurtje in de kliko geen probleem zijn.
Vermoed dat ie flink vochtig zat tussen die bladeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
Vermoed dat ie flink vochtig zat tussen die bladeren.


Ja die vissen zijn echt taai, super interessant. Dat ze evolutionair gezien gewoon voordeel hebben doordat ze zich aan zoveel verschillende wateren kunnen 'aanpassen'. Ooh ik laat me gedachtegang weer op de vrije loop..:oops:
 
Klopt meervallen kunnen uren overleven zonder water. Dan heb ik het over de harnas en pantser soorten.
Zelfs in de vriezer na een paar uur leven ze nog.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
heb er ooit 1 gehad die 1,5uur in een stuk hout buiten op de tafel heeft gelegen voordat ik het doorhad.
Met geen mogelijkheid eruit te krijgen.
uiteindelijk de (koude) tuinslang erop gezet en dan kwam die eruit.... daarna (beetje stom maar niet bij nagedacht) meteen weer in het warme aquariumwater geplompt.
na een jaar leefde die nogsteeds :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz

Terug
Bovenaan