Wat is er nieuw

L-nummer voor in 40x40x40 bakje

Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Weet iemand een l-nummer die in een 40x40x40 bakje kan?

Bak opstelling nu :
Otocinclus 4x
dwergklauw kikker 4x
betta splendis 1x

Niks denk ik, door beperkte lengte en breedte zullen bijna alle l nummers snel te groot worden (ik kan me iig zo even geen l nummers die kleiner dan 10 cm bedenken, en dan vind ik 10 cm nog te groot voor zon klein bakje, ondanks de hoogte...)

Ja, de meeste L-nummer worden al zo een 10 cm groot, niet echt veel ruimte om te zwemmen dan.

Er zijn natuurlijk ook L-nummers die 40 cm worden, die zijn dan even groot als je bak. (lengte,breedte,hoogte bedoel ik :d )

C�dric Vleminckx zei:
Ja, de meeste L-nummer worden al zo een 10 cm groot, niet echt veel ruimte om te zwemmen dan.

Er zijn natuurlijk ook L-nummers die 40 cm worden, die zijn dan even groot als je bak. (lengte,breedte,hoogte bedoel ik :d )

Ja mijn l in mijn andere bak is nu 17cm en die word nog veel groter.
Hij zou niet groter worden dan 12cm volgens de verkoper 😀

nekoneko zei:
C�dric Vleminckx zei:

Ja mijn l in mijn andere bak is nu 17cm en die word nog veel groter.
Hij zou niet groter worden dan 12cm volgens de verkoper 😀

Ja, natuurlijk, de verkoper zegt dit enkel natuurlijk maar om te verkopen, h� :d

Die kunnen niet in 40 x 40 cm.
In zo,n bakje kan je wel Bijtjes, houden, op licht brak water.

nekoneko zei:
Weet iemand een l-nummer die in een 40x40x40 bakje kan?

Bak opstelling nu :
Otocinclus 4x
dwergklauw kikker 4x
betta splendis 1x

gaat geen brak worden.

Zou er garnalen in gaan kweken.
Een beetje lastige soort,,, roodneusjes. ofwel pinokkio,s.

garnalen samen met klauwkikkers? worden die niet opgegeten?

Ik zou er in het bakje verder niks meer bijzetten, want het zit al best wel vol om nog een soort toe te voegen. Misschien nog 1 of 2 otocinclussen bijzitten, aangezien dit wel echt groepsdiertjes zijn. En de otocinclus is toch ook redelijk l-nummer achtig?

Niet echt. Hij heeft niet van die soort panser schubben en is lang niet zo mooi. Wel leuke diertjes hoor.

Maar er zijn dus geen l-nummers / ancitrussen / pleco's die erbij kunnen?

nekoneko zei:
Niet echt. Hij heeft niet van die soort panser schubben en is lang niet zo mooi. Wel leuke diertjes hoor.

Maar er zijn dus geen l-nummers / ancitrussen / pleco's die erbij kunnen?

Voor de vis beter van niet. L-nummers hebben het liefst een territoriumpje in het aquarium en dat gaat lastig worden 40x40x40.

iemand een ander leuk ideetje wat er in kan voor algeneter / bodemvis?

las in een andere topic over een hypancistrus die werd gehouden in een 40cm bak kan die ook bij mij?

Maak ff een lijstje met algemeners die volgens google kunnen.

Kunnen jullie checken of dit kan :

L205 / Peckoltia Brevis
hypancistrus
HYPANCISTRUS ZEBRA - L046

laat HYPANCISTRUS ZEBRA - L046 maar zitten�. 150 euro :O

Goed dat je vraagt wat er in je aquarium past, maar bedenk je even goed wat met de andere bewoners gaat doen. Want ik denk niet dat dat allemaal tegelijk gaat passen.

Daarnaast, als je snel even zoekt op de namen van de vissen die je noemt, zie je bij de eerste websites al dat ze allemaal minimaal 10cm of groter worden. Ik denk niet dat het goed is om zo'n grote vis in zo'n (voor hem) klein aquarium te zetten.

Daarnaast zou ik je willen aanraden nog even goed je aquarium op te meten. Op de foto's uit de link in je handtekening staat namelijk een aquarium dat volgens mij kleiner dan 40x40x40cm is, ik denk rond de 30x30x30cm en misschien zelfs nog iets kleiner. Het is, zeker als je toch naar wat grotere vissen aan het kijken bent, wel goed om precies te weten wat je hebt, zodat je ook goed advies kan krijgen. Als je aquarium kleiner is dan de 40x40x40cm, is wat je er nu in hebt zitten al erg krap.

Afgezien ,van de prijs. jij wilt toch ook niet in een hok van 4 x 4 m, liggend.

Je bent beperkt met die maat.

Onderin de kikkers, middenonder de oto's, boven de betta. Dan ben je dus klaar.
Blokkeer de toegang tot google en ga van je bakje genieten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan