P
PredatorFish
Guest
Welk L-nummer zou er in een 120x50x60 cm bak kunnen . Het liefst niet al te duur want er komt een piranha/Piranha's in weet alleen nog niet welke soort .
Gr Kasper
Gr Kasper
Hippocampus zei:En sommige Serrasalmus soorten kunne hierin hun leven sluiten.
AquaVISie zei:Hippocampus zei:En sommige Serrasalmus soorten kunne hierin hun leven sluiten.
Dan ben ik toch uitermate benieuwd welke soorten dat zijn. Ik zie wel op bepaalde Piranha-sites dat een vis van 25 cm gemakkelijk in een bakje van 1,20 m gehouden kan worden. Ik ben zo vrij om het daar absoluut niet mee eens te zijn. Ook vissen zijn levende wezens en hebben dus recht op voldoende vrije zwemruimte
Hippocampus zei:Hier kan je jonge Pygos wel even in kwijt.
En sommige Serrasalmus soorten kunne hierin hun leven sluiten.
Zit zelf ook op pfury.
Dat is 50/50 sommige piranha's kunnen prima samen met een l-nummer andere gaat het na een tijd fout en soms worden ze gelijk al gepakt . Daarom heb ik het liefst niet echt een dure en ga ik die er eerder in doen zodat je veel meer kan van slagen hebt . Maar ik zoek wel een l-nummer die geen planten eetLudger zei:Ik het heb niet echt verstand van Piranha's maar gaan ze niet de Lnummers lastig vallen? Misschien aan de vinnen bijten?
PredatorFish zei:Ik snap het beide wel maar piranha's zitten meer dan de helft van de dag stil en en als ze zwemmen , zwemmen ze erg rustig ( tenzij ze in paniek raken of eten krijgen ) .
Maar ik zit aan een serrasalmus maculatus te denken of een diamond rhombeus . Alleen het nadeel is dat ze allemaal in het westen te verkrijgen zijn en ik weet niet of me vader zover zou willen rijden
AquaVISie zei:PredatorFish zei:Ik snap het beide wel maar piranha's zitten meer dan de helft van de dag stil en en als ze zwemmen , zwemmen ze erg rustig ( tenzij ze in paniek raken of eten krijgen ) .
Maar ik zit aan een serrasalmus maculatus te denken of een diamond rhombeus . Alleen het nadeel is dat ze allemaal in het westen te verkrijgen zijn en ik weet niet of me vader zover zou willen rijden
Ja, dacht ik dus wel, die kunnen gemakkelijk 25 cm (en in het geval van de rhombeus zelfs groter) worden. Ook al zijn het geen actieve zwemmers dan nog is het niet echt diervriendelijk om ze in een pierebadje van 1,20 m te houden. In de huidige Nederlandse aquariumwereld houden we er toch heel andere normen op na. Voor grotere en rustige zwemmers (zoals in dit geval) toch zeker 7-8 keer de volwassen lengte. En dat is minimaal. Reken maar uit. 1,20 m ???? Vergeet het
Eten ze geen planten dan ?wally75 zei:waarom dan niet gewoon ��n of meerdere Ancistrus?
AquaVISie zei:Hippocampus zei:En sommige Serrasalmus soorten kunne hierin hun leven sluiten.
Dan ben ik toch uitermate benieuwd welke soorten dat zijn. Ik zie wel op bepaalde Piranha-sites dat een vis van 25 cm gemakkelijk in een bakje van 1,20 m gehouden kan worden. Ik ben zo vrij om het daar absoluut niet mee eens te zijn. Ook vissen zijn levende wezens en hebben dus recht op voldoende vrije zwemruimte
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.