L144 ALBINO


Thijs35

Well-known member
Lid geworden
19 januari 2021
Berichten
768
Leeftijd
38
Goeie morgen alle maal ik heb gister van een maat van.mij een l144 albino man over genomen om dat hij er 2 hat en dat telkens ruzie wert maar nu tot mijn verbazing graaft hij zich zelf in in de bodum ondanks ik wel een halfe kokos noot in het aqarium heb zal ik dan toch echt voor een L nummer huisje moeten gaan kijkken? Ik heb dit zelf nog nooit mee gemaakt groetjes thijs

En heb gister ook komkomer gegeven maar denk dat hij nog moest wennen hij heeft er nix van gegeten
Ik hoor graag jullie mening groetjes thijs
 
Beest zit nog vol stress. Geef hem een paar dagen.

En ja, als ze zin hebben om te graven, dan graven ze, ook als er legholen beschikbaar zijn.
 
Oke en waneer moed ik hem nu gaan voeren van de komkomer heeft hij nix op?
 
Komkommer is niet goed om te geven, dat bestaat voor 98% uit water dus voedt totaal niet, beter kun je algentabletten geven (NIET die van de winkel want dat bevat veel teveel eiwitten) bij www.voervoorvis.nl verkopen ze goede algentabletten en koop dan meteen wat spirulinatabletten want op alleen algentabletten kan een ancistrus (een l144 is een ancistrussoort) niet leven, en courgette voedt ook meer dan komkommer
 
Komkommer =96% water
Courgette = 91,6% water
Het verschil is niet groot, maar ik ben het er wel mee eens dat ze niet alleen op groenten kunnen leven.
Hier eten de L144 ook gewoon vlokken en de tabletten voor de Cory’s.
 
neenkomkomer was is meer voor tussen door en ik heb tabletten van tetra
 
Is het verstandig om nu al tevoren of isnhey beter om hem eerst te laten wennen een dag of 2
 
Zal ik zo makken
 
Die heb ik
 

Bijlagen

  • 16139262996573768282512274201340.jpg
    16139262996573768282512274201340.jpg
    102.2 KB · Weergaven: 96
Ja ik was al bang dat dit het voer was wat je bedoelde, dit voer is helaas totaal ongeschikt voor je ancistrus, het bevat veel teveel eiwitten waar ze bloat van krijgen, op www.voervoorvis.nl (nee geen aandelen in wel goede ervaringen) kun je wel de goede algentabletten kopen, en zou je dat dan ook dringend en vriendelijk willen adviseren dat te doen in het belang van je vis
 
Wat is bloed?
 
Bloat (geen bloed dus) (ben je dyslectisch? ) Bloat is dat de vis helemaal opzwelt door dat ze de vele eiwitten niet kunnen verwerken, gaan ze aan dood
 
Oke dat moeten we niet hebben
 
Bloat (geen bloed dus) (ben je dyslectisch? ) Bloat is dat de vis helemaal opzwelt door dat ze de vele eiwitten niet kunnen verwerken, gaan ze aan dood
Dan ben ik toch benieuwd hoe je gaat vermijden dat Ancistrussen het voer van Corys gaan opeten. Hier eten alle vissen zowat alles.
Mijn L144 eten ook rode muggenlarven en Tubifex....
En de Corys eten ook spirulina en algentabletten.
 
Ben benieuwd
 
Hij laat zig nog niet zien de L144
 
Maar zal vast wel goed komen hij zit er sinds gister morgen in
 
Dan ben ik toch benieuwd hoe je gaat vermijden dat Ancistrussen het voer van Corys gaan opeten. Hier eten alle vissen zowat alles.
Mijn L144 eten ook rode muggenlarven en Tubifex....
En de Corys eten ook spirulina en algentabletten.
Dat is ook niet te vermijden en je ziet dan ook op de diverse facebookgroepen geregeld L-nummers met bloat voorbij komen, enige wat je kan doen is minder rijkelijk voeren met het dierlijk voer
 
Welk voer moed ik dan hebben?
 
Voor stur?
 
Oke top
 
Hij laat zich nog niet echt zien de l144
 
Ik kan niet bestellen op die pagina mail niet geldig of zo?
 
Ik heb net dit besteld
 
Tabletten Spirulina 6% (100ml)
- Verpakt in: Potje(Hersluitbaar)
0171€3,98€3,98
Garnalen Tabletten (100ml)
- Verpakt in: Potje(Hersluitbaar)
2361€4,48€4,48
 
Garnalen voer heb van me ouders vorige week een groep crystal red gekregen en die vermaken zich heel goed zag gister dat er al een zwanger is😁
 
Ja kan je voor kiesen
 
Voervoorvis.nl - Bestelnummer 21216
 
Mijn garnalen hebben het naar hun zin als ik het goed heb gezien is er een zwanger
 

Bijlagen

  • 20210222_204320.jpg
    20210222_204320.jpg
    145.2 KB · Weergaven: 102
Ja kan je selecteeren
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210223-210941_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20210223-210941_Samsung Internet.jpg
    106.5 KB · Weergaven: 87

Terug
Bovenaan