Wat is er nieuw

L144 erbij, kan dat wel?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lique
  • Startdatum Startdatum
L

Lique

Guest
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/vissen-aquariumvissen/m750909697-gele-algeneter.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Deze advertentie zag ik.
Als ik iets zie wat me interesseert probeer ik me voor te stellen of het bij mij in de bak zal werken.

Ik denk dat dit een volwassen vrouwelijke L144 is met blauwe ogen.
Is dat zo?

Ik heb een (bewezen) koppel L144 met rode ogen.
Stel dat ik daar 1 vrouw bij zet.
Wat kan er gebeuren? Wat zijn de risico's?

Ik heb een meterbak. Voldoende schuilplaatsen.
Naast m'n koppel l144 ook cory panda's, een atya gabonensis, otocinclussen. Zwaarddragers, een platy en 3 koperzalmen.

Voldoende beplanting, voldoende stroming, voldoende kienhout.

Het is niet dat ik het beestje vandaag ga halen ofzo. Heb wel mijn interesse getoond en gevraagd waarom ze het weg wil doen, hoe lang ze het beestje heeft, etc.

Op basis van jullie advies en haar antwoorden (en ook haar adres ivm reistijd) maak ik een beslissing.

Ik heb wel zitten googelen op 'harem L144) maar kom vrij weinig tegen. Ze zullen ieder een eigen plekje claimen.
Mannen bijelkaar kan niet. Maar volgens mij is die op de foto geen man.

Wat vinden jullie hiervan?

Ik zou sowieso niet door elkaar heen kweken, en kan op deze manier niet voor 100% zeggen of deze blauwe ogen heeft.

Is volgens mij geen Ancistrus / L144 (kijk op mn telefoon) Chinese algeneter? L144 heeft trouwens altijd blauwe ogen l144 met rode ogen bestaat niet (= albino)

Lijkt mij ook niet Aad dat dit een L144 is. Siamese algeneter?

Ben het met AadMec eens, is zo te zien geen L144 (staat ook niet als L144 te koop).
En met rode ogen is gewoon een albino ancistrus, en geen L144.

Denk trouwens dat als je 1 man met 2 vrouwen doet dat het mannetje continu op een nest zit,
en dus niet genoeg eet, of rust krijgt.

Nee is geen L144. De L144 heeft altijd blauwe ogen! Als de vis rode ogen heeft is het een albino van een Ancistrus soort.

EDIT: Zie dat dragonstyle al precies hetzelfde antwoord heeft gegeven :S Ik zal voortaan eerst even alle reacties lezen 😉

Kijk daarom ben ik nou bij dit forum. :iloveyou:

Dus ik heb helemaal geen L144, ik heb gewoon een stel albino ancistrussen. Of is dat wel een L maar geen 144? Maakt niet uit, ze zijn leuk.

Nee dat beestje van MP doe ik maar niet.
Gek dat ze 'm geel noemde. Een siamese algeneter is toch niet geel?

In ieder geval komt er geen ancistrus van welke soort dan ook bij. Want deze meneer heeft 1 dame en die is veeleisend genoeg.

Helpt het hem als ik probeer wat voeder tabletjes in z'n nest te mikken? Hij hangt al een week lang ondersteboven te wapperen.
Afentoe waait er wel wat in qua droogvoer of diepvries maar of dat voldoende is weet ik niet. Voor zover ik weet verlaat hij het nest niet.

Lique zei:
Of is dat wel een L maar geen 144?
L-nummers komen officieel te vervallen zodra een officiele naam is gegeven, dus een Ancistrus is geen L-nummer strikt genomen. Wel uit dezelfde familie (loricariidae).

Lique zei:
Een siamese algeneter is toch niet geel?
Dat is ook wel weer een probleem met Nederlandse namen. Ga je googlen, dan vind je deze bv.: http://www.amazoo.nl/producten/aquarium ... s/VIS17523

~ Ivo

En die zou dan klein blijven? Kleiner als een normale siamese algeneter? Dit moet dan haast wel een gekweekte variant zijn. Het lijkt wel op het dier dat ik zag op MP.

En wat mijn ancistrussen betreft: What's in a name. Ik ben blij met ze 🙂
Hij is druk bezig met wapperen en zij? Zij viert vakantie aan de andere kant van de bak (groot gelijk heeft ze).

Zij doet er niets meer aan.

Hij wappert,tot de 30-40 jongen naar buiten komen.

Heb je hem in een andere bak?

Is 100% zeker de Gyrinocheilus aymonieri Gold. Wordt wel tussen de 25 cm en kan een grote etter worden.
Laat die maar mooi bij de huidige eigenaar.

@Bertus, nee ik heb hem gewoon in de meterbak.
Heb nog nooit 30 a 40 jongen van ze gehad. Ooit eens ��ntje, en dat was afgelopen zomer net in de tijd dat ik een mega algenprobleem had.
Daarna heb ik ook dat ene kleintje niet meer gezien. Denk je dat ze hem uitput?

@Rikkert VIJFENTWINTIG centimeter?! Dat ze die dieren nog durven te verkopen... Hij is nu 11,5 cm en dat is voor de huidige eigenaar al te groot. Gloep.. Arm beest.

Ja, dat worden ze zeker. T zijn wel prachtige vissen, maar als ik uit ervaring spreek ben ik van mening dat de soort alleen geschikt is voor een speciaalbak.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan