Wat is er nieuw

L181 geslacht herkennen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter darkspy
  • Startdatum Startdatum
D

darkspy

Guest
Ik heb wildvang trio L181 maar zitten samen met mijn jonge f1 L181 en twijfel nu welke man en welke vrouwen zijn.

Hoe kan je dit zien? Snor? Kleur combi?
1 f1 is aardig groot en weet nu niet meer of hij/zij bij mijn trio hoort haha

Meestal zie je dat inderdaad aan de snorharen.

Bij de mannetjes zijn deze dan duidelijk langer dan bij de vrouwtjes.

Planetcatfish geeft aan: Typical for the genus with males possessing the so-called ''bushy nose''. Females also may have much smaller growths on the head but to a much lesser extent.
Oftewel zoals bij Ancistrussen vaker voorkomt: meer en grotere stekeltjes op de neus.

C�dric Vleminckx zei:
Meestal zie je dat inderdaad aan de snorharen.

Bij de mannetjes zijn deze dan duidelijk langer dan bij de vrouwtjes.

Bedankt voor je snelle reactie,
Dit geld ook bij l181?

Jomge algeneters hebben een wotte streep op de staart. En mijn grote l181 woldvang niet. Tenminste waar ik vanuit ga dat h e t de trio is. Haha

Ik ben hier nu ook niet zo een hele grote kenner in.

Enkel weet ik het wel in het algemeen.

Maar er zijn vast nog wel andere leden die je kunnen helpen 😉

Naar dat ik weet verdwijnt de witte ring van de L183 en de L181 naarmate ze ouder worden, je hebt dus volwassen vissen en dat is mooi om te weten. De foto vind ik vrij onduidelijk dus ik doe niet meer uitspraak dan dat de vis op de achterwand een mannetje is. De rest zie ik niet goed genoeg.

Zijn ze allemaal al volgroeid? 2 vissen hebben hele kleine stekeltjes zo te zien en de andere grotere. Misschien dus 2 man 2 vrouw?

algeneter12 zei:
Naar dat ik weet verdwijnt de witte ring van de L183 en de L181 naarmate ze ouder worden, je hebt dus volwassen vissen en dat is mooi om te weten. De foto vind ik vrij onduidelijk dus ik doe niet meer uitspraak dan dat de vis op de achterwand een mannetje is. De rest zie ik niet goed genoeg.
jammer dat het uiteindelijk wegtrekt die witte band achter is mooi

Ludger zei:
Zijn ze allemaal al volgroeid? 2 vissen hebben hele kleine stekeltjes zo te zien en de andere grotere. Misschien dus 2 man 2 vrouw?
dat denk ik dan dus ook 1 heeft nog witte dtreep die zal dan nog de f1 zijn is ook iets kleiner dan de andere. Ds weet ik nu ook waar mn trio is gebeleven.

Wat is de waarde ongeveer van deze algeneters? F1 en wildvang

IMG_8035.jpeg
IMG_8049.jpeg
Kan iemand mij vertellen of dit een man of vrouw is het is een L181.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan