Wat is er nieuw

L333 l046 l236

Jeffry de boer

Well-known member
Lid geworden
8 juni 2024
Leeftijd
23
Hallo
Hoe groot moet een kweekbak zijn voor de l333 en de l236 en l046 ik zat zelf te denken aan een bak van ongeveer 55×55×35 of is dat te klein ik wil 2 mannen en 5 vrouwen

Voor een kweekgroep l046 zou het nog net kunnen maar voor de anderen is die maat echt te klein.
Een meterbak zou echt wel het minimum zijn.

Geen idee of je dit maal wel daadwerkelijk advies wilt of dat je besluit al weer vast staat?

Voor een kweekgroep l046 zou het nog net kunnen maar voor de anderen is die maat echt te klein.
Een meterbak zou echt wel het minimum zijn.

Geen idee of je dit maal wel daadwerkelijk advies wilt of dat je besluit al weer vast staat?
Haha dankzij deze reactie ging ik de oude topics teruglezen. Dat was wel amusement. Maar zonder dollen, ik sluit me aan bij advies van @catfishfreak

Als je de ouders in de kweekbak de eitjes wilt laten leggen, moet je afgaan op de bovenstaande reacties.

Als je eitjes/ larven wilt verzamelen en die in de kweekbak wilt grootbrengen, kun je in het begin volstaan met een kleiner bakje, of beter: een breederbox. Als ze nog heel klein zijn (mm's) kunnen ze in de ziss breederbox. Later kun je van een vierkant of rechthoekig emmer met een omgeslagen rand (zodat ie blijft drijven) en wat filterspons zelf een grotere breederbox maken.
Het grote voordeel van de breederbox is, dat je jonge vissen veel meer water ter beschikking hebben van dezelfde kwaliteit als waar de ouders in rondzwemmen en omdat het een groter volume is, is het water stabieler met een betere filtering.

Overigens doe ik altijd als je eenmaal larven hebt een paar jonge slakken in de kweekbak/ breederbox. Die ruimen het voer dat de jonkies niet opeten, op en houden zo de bak schoon.

.

Laatst bewerkt:
.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info Lysia

Wat is dan het beste 2 mannen en 5 vrouwen of 1 man en 3 vrouwen of iets anders wat is de beste "opstelling" voor een goede kweek

Als t zo makkelijk zou zijn. Maakt het niets uit, je mag hopen dat de vrouwen of 1 vd vrouwtjes de man accepteert en er koppels vormen die paren.
Volgens mij is dat met elke vissoort zo.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan