Wat is er nieuw

Labeo Bicolor dikke buik of zwanger

• Onderwerp starter Onderwerp starter iPadawan
  • Startdatum Startdatum
I

iPadawan

Guest
6B6EE5A5-58D6-4AC3-A842-4E630C3E9EC1.jpeg
oke zwanger zal het niet zijn, maar iig wel een dikke buik. Had al gezocht naar dit op het forum, maar niet iets gevonden in deze combinatie.

Is hier wat aan te doen, is het beestje te redden? Ze heeft dit nu 5dgn. Ze zwemt normaal, valt iedereen lastig als normaal. Ik heb tot op heden 8 van deze gehad maar nog nooit een met zo’n buik en fletse staart. Deze is nu een half jaar in deze bak. Van de 8 zijn de meeste ouder dan 12 jaar geworden en nooit door een ziekte aangetast geweest.

Ik kan het niet echt duidelijk zien maar staan de schubben ook uit?

Tja, ze zijn wat geexpandeerd maar steken niet echt er uit.

Als ze uitstaan dan duidt dat op buikwaterzucht en dan is het denk ik einde oefening maar ik adviseer je even om op " kenners" te wachten.

Heb je een duiderlijkere foto?

Helaas niet. We proberen het wel. Ik krijg hem niet eens gevangen hij zwemt rustig aan de achterkant waar ik ook wat holletjes heb gemaakt. Zo gauw ik met het netje in het water komt peert hij hem.

Benieuwd naar een duidelijkere foto of foto's van het dier.

8E0BE930-3138-48B9-ACCF-8BF543183BFC.jpeg

Vandaag kwam hij uit zijn schuilplaats. Na twee fotos verdween hij weer. Zwemt verder rustig op de achtergrond, letterlijk en figuurlijk.

Als je naar de kop kijkt zou je denken dat hij/zij misvormd is.

Zo! 😱

Schubben staan vgm niet uit, dus geen buikwaterzucht. Mischien een tumor? Hoe lang leeft hij al zo?😉

Ziet er niet echt gezond uit zou ik zeggen.

Klopt, zijn huid over de kop is echt strak getrokken. Net een hazewind honden kop.
Hij leeft al ruim een maand zo.
Ik krijg hem alleen niet te pakken.
Had van de week het water erg ver laten zakken tijdens het verversen, maar zelfs dan niet.

Zou graag willen weten of dit besmettelijk is, want ik heb in deze tijdspanne al twee maanvissen en twee rode neus zalmpjes en 1 Corydora Julii verloren.
Ik ververs elke 10 dgn de helft aan water. Pomp is 2,5 mnd geleden schoon gemaakt ( uitgespoeld ).

Zou graag willen weten of dit besmettelijk is, want ik heb in deze tijdspanne al twee maanvissen en twee rode neus zalmpjes en 1 Corydora Julii verlore
Ook dik?

denk daf het een tumor is, dit is niet besmettelijk, anders zou hij al lamg dood moeten zijn lijkt me😉

Een tumor lijkt me ook goed mogelijk en dan is het afwachten wanneer de vis het "begeeft".

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan