Labyrinthbiotoop (Zuidoost-Azië) van Mascha&Ivo


Update: de grote wisseltruc gaat plaatsvinden:
- Dit bakje gaat naar Anja, voor kreeft Sebastiaan
- Van Anja gaan garnaaltjes naar An
- Van An komt een 80cm bakje naar ons

Oftewel: het wordt hier een 80cm. Gelukkig dat we zoveel koppijn kregen van wat te doen met het licht, want nu hebben we in ieder geval nog niets gedaan wat voor niets blijkt te zijn geweest.

80cm geeft wel wat mogelijkheden, namelijk best wat liters meer, maar ook wat meer oppervlak. Dat betekent ten eerste dat een groepje van de Betta's moet kunnen, waar dit eerst op het randje was. Daarnaast geeft het eventueel wat mogelijkheden voor een extra soortje, momenteel denken we aan Boraras maculatus of een Pangui 'kuhlii' soort. Hout hebben we genoeg, haha!

M&I
 
whahaha ik ben wel heeeel benieuwd hoor, ja jullie wel jah....
 
Overigens, why the hell heet dat beest Sebastiaan?! Jeugdliefde?
 
Nooit naar de kleine zeemeermin gekeken zeker? hahaha daar was een kreeft en die heet Sebastiaan
 
Die overigens wel felrood was en die van Anje felblauw, whahaha.

- Mascha
 
wahaha ja ach kleur maakt niet uit toch, hahaha
 
colisa lalia zei:
Super!
Nog iemand met interesse voor Betta's uit het coccina-complex.
Heb jij enige idee over bijvissen? Stellen ze die op prijs? Worden ze daar minder schuw van (voor zover ze al schuw waren)?

~ Ivo
 
misschien wat hara jerdoni's zijn leuke kleinere visjes ongeveer 3cm tis eens iets anders dan de corydoras en komt ook uit azi�
 
sieyannick zei:
misschien wat hara jerdoni's zijn leuke kleinere visjes ongeveer 3cm tis eens iets anders dan de corydoras en komt ook uit azi�
Maar die komt niet voor in de habitats die wij gaan imiteren ;)

~ Ivo
 
En hoe gaat het hier met de grote wisseltruc/bakkenruil?
 
Prachtige filmpjes. Qua bodembedekking lijkt het sterk op z-a
 
Vandaag wat foto's :)
Wisseltruc is volbracht: wij hebben nu de 80cm en die hebben we gisteravond fatsoenlijk ingericht.

Later vandaag meer.. :)

- Mascha
 
Het inrichten (deel 1):

2013-11-15-01_zpse37fdd86.jpg


2013-11-15-02_zpsdbb41348.jpg


2013-11-15-03_zps8eccc9ef.jpg


2013-11-15-04_zpsa98af639.jpg


2013-11-15-05_zps7a997b24.jpg


en toen: SHIT! Javavarens vergeten
 
Dus toen weer afgebouwd naar dit:

2013-11-15-06_zpsfbe5f619.jpg


En zo verder:
2013-11-15-07_zpsc1ca4422.jpg


2013-11-15-08_zps08406d2c.jpg


2013-11-15-09_zps01615f8d.jpg


2013-11-15-10_zpse84d2434.jpg


2013-11-15-11_zps215af76c.jpg


2013-11-15-12_zps6688748a.jpg


2013-11-15-13_zps74a0fa09.jpg


2013-11-15-14_zpsba300c4d.jpg


M&I
 
superrrrrrrrrrrrrr
mooi die achterwand erin
 
Holy shit! Geweldig gelukt. :thumbs:
Ook voor een ZA bak zou dit heel gaaf zijn. deze sla ik een op voor inspiratie.
 
Jemig hee wat prachtig! Hebben jullie prachtig gedaan zeg! Ik ben geloof ik een beetje jaloers. :D

Serieus, ik heb al zoveel bakken gezien, maar ik vind deze tot nu toe toch wel de mooiste. (samen met de bakken van Ren� en Mark)

Een pangio soortje zou het hier geweldig hebben, dus ik zou zeggen, kies voor een groepje kuhlii's, een groepje betta's, en een mooie grote school Borarasjes.
 
WAUW!!! Ik was erg nieuwsgierig naar de eerste foto's van jullie nieuwe project. En het overtreft al meteen al mijn verwachtingen. Ik vind hem stiekem al mooier dan jullie Zuid-Amerikaanse bak. Al dacht ik van tevoren dat dat niet voor mogelijk was. ;-) Alleen die vissen lijken nog helemaal nergens naar! :D :p
 
Knap gedaan, hij lijkt een stuk langer dan 60 cm ;)
 
Is ie ook ;)
Mascha&Ivo zei:
Update: de grote wisseltruc gaat plaatsvinden:
- Dit bakje gaat naar Anja, voor kreeft Sebastiaan
- Van Anja gaan garnaaltjes naar An
- Van An komt een 80cm bakje naar ons

Oftewel: het wordt hier een 80cm.
 
hahaha ja alleen de middelste wissel heeft nog niet plaatsgevonde, is ook niet erg hoor,
ben allang blij dat jullie er blij mee zijn!
alleen dat kleppie he, ga er nog harder achteraan, zoek ff een nieuwe voor jullie
 
Netjes
Al overuit wel bestand het wordt of nog zoekende? Ruinemans heeft wellicht nog wel mooie vissen zitten om je ideetjes te geven.
 
Ziet er goed uit!

Waarom vullen jullie de bak trouwens niet geheel of heeft dit een speciale bedoeling (bv lage waterstand?) om dit niet te doen?
 
Zodat we de bovenwaterbladeren van de Pistia goed kunnen zien ;)
 
ziet er geweldig uit erg mooi zo niet helemaal vol en echt super die pistia!!
 
We hebben 'm nu trouwens even helemaal gevuld om te kijken hoe dat staat :) Misschien wel beter, en nog steeds even mooi. Hoop alleen dat de (grote) Pistia's dat trekken, want die grote pistia met lange wortels staan hier wel erg mooi in.

- Mascha
 
Ziet re goed uit, benieuwd naar de inwoners :)
 
wauw dat word een mooie bak !
 
Zoals altijd weer prachtig gedaan M&I! :thumbs:
 

Terug
Bovenaan