Laectara Dorsigera


Pla

Well-known member
Lid geworden
30 mei 2013
Berichten
509
Locatie
Den Haag
Kan iemand aan de hand van deze foto zien welk geslacht deze Dorsigera's hebben?
We hebben ze bij Verduijn vandaan en op het moment van aanschaf waren ze nog vrij jong en konden we het niet echt goed onderscheiden.
We hebben er 3. Volgens Catharina Verduijn heeft ze haar best gedaan om 1x m en 2x v te selecteren. De derde kon ik niet zo goed voor de lens krijgen, maar zak dit nog wel proberen.
 

Bijlagen

  • 20200525_144444.jpg
    20200525_144444.jpg
    134.6 KB · Weergaven: 126
Laatst bewerkt:
Kun je die al op de foto staan anders nog goed van de zijkant kunnen fotograferen want dan zie je de vinnen ook beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pla
Volgens mij is bij deze soort het geslachtsonderscheid vrijwel niet te zien.
Daarom wordt meestal aangeraden met een groepje te beginnen en die te laten opgroeien totdat zich een koppel vormt.

Ik heb zo'n 2 1/2 jaar een tweetal van deze vissen gehad, waarvan ik op grond van het gedrag in de dierenwinkel dacht dat het een koppel was.
Maar helaas nooit ook maar iets dat leek op paarvorming gezien.
Niettemin wèl hele mooie vissen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pla
Misschien heb je aan dit topic nog iets:

 
Kun je die al op de foto staan anders nog goed van de zijkant kunnen fotograferen want dan zie je de vinnen ook beter.

Hi John,

Ik heb ze alle drie nog eens op de foto gezet. Misschien kunnen jullie er chocolade van maken.
Ook heb ik dat artikel gelezen en die foto's van Gertl zijn mooi en ik zie (met moeite) wat verschil, maar het blijft zo moeilijk.

Ondertussen heb ik ook dezelfde foto's naar Catharina gestuurd. Misschien weet zij wat meer nu.
 

Bijlagen

  • 20200527_174155.jpg
    20200527_174155.jpg
    124.9 KB · Weergaven: 120
  • 20200527_174324.jpg
    20200527_174324.jpg
    145.5 KB · Weergaven: 114
  • 20200527_174344.jpg
    20200527_174344.jpg
    138.1 KB · Weergaven: 118
Ik heb geen ervaring met deze vissen maar hoop dat andere leden die wel kennis van deze hebben je iets kunnen zeggen. Het is zover ik begreep niet eenvoudig in elk geval.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pla
Ik heb er ook twee. Gekocht bij een goede en ervaren verkoper, die een kwartier voor de bak heeft zitten kijken of het een koppel zou zijn op basis van gedrag. Op basis van kleur zou het niet te zien zijn. De kleur is ook zeer wisselend. Het ene moment zijn kunnen ze mooi fel en donker zijn en het andere moment flets en bleek. Eerste maanden ging het prima, dus ik dacht dat het goed zat. Nu jaagt de een de ander door de bak. Toch twee mannetjes waarschijnlijk.
 

Terug
Bovenaan