Wat is er nieuw

Laetacara Dorsigera

Mikyboy40

Well-known member
Lid geworden
29 maart 2015
Beste mensen,

Ik ben opzoek naar info over deze prachtvis. Op internet is de info alles behalve eenduidig.
Mijn vrgaen zijn dus:
1. Wat zijn de onder en bovengrens qua temperatuur voor deze vissen. En hoe erg verscjilt die van bijv. de L. curviceps?
2. Kan ik een groepje jonge vissen nemen in een 1 meter bak?
3. Zo ja, wat doe ik dan met de rest als er zich een koppel vormt
4. Zo nee, kan ik dan gewoo n een mannetje en vrouwtje nemen en hopen dat dat goed gaat of moeten ze per se een koppel zijn om elkaar niet af te maken (heb geen kweek intensies)
5. Hoe oud worden ze ongeveer?
Hoop dat jullie hier wel een antwoord op hebben want internet vertrouw ik niet meer, dat verschilt zo veel per site...

Groetjes Mikyboy40

1. Temperatuur voor de dorsigera is :20 � 28 �C, de L. curviceps moet dacht ik warmer gehouden worden dan de dorsigera. Ik heb de dorsigera gehouden op 22-25 graden.

2.Dat kan, om te kijken of er een koppel uitkomt en er daarna 2 weg te doen. 4 volwassen exemplaren kan niet.

3. marktplaats, terug naar je lfs
4. Ze worden meestal jong verkocht en het verschil is dan bijna niet te zien, de meeste verkopers zullen ook maar een gokje wagen 😛.
5. Geen idee eigenlijk 😛

De dorsigera zit het liefst warm dus dan zou je rond de 24-28 graden beter af zijn.

1. sorry deny maar ik moet vladimir gelijk geven en ik durf zelfs te zeggen dat ze nog lagere temperaturen aankunnen 16 graden zou geen enkel probleem moeten zijn gezien hun afkomst (rio paraguay en rio uruguay en nog meer wateren in die omgeving)
2. ja maar dan moet je wel overgaan op een koppel als die is gevormd
3. verkopen of terug naar lfs
4. dit is op jonge leeftijd slecht te zien dus ik zou het er niet op gokken
5. ik heb eens wat rondgezocht en ze kunnen 3 tot 8 jaar worden (8 zullen ze alleen halen als ze niet het hele jaar door warm worden gehouden aangezien de vis anders sneller is opgebrand zoals ze dat noemen 🙂

R�mer benadrukt in Cichlid Atlas I het belang van wisselende temperaturen over dag en nacht. Dus ook niet continu op dezelfde temperatuur binnen de gegeven range gaan zitten.

Bedankt voor de info, gelukkig voor de visjes is mn kamer in de zomer richting de 30 graden warm dus zal het water ook wel iets opwarmen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan