Wat is er nieuw

lamellen in aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter AquaDude
  • Startdatum Startdatum
AquaDude zei:
Voor een juwel rio 400 seabait

Ja bertus ben het best wel met bje eens ik ben best een miereneuker hahaha
Mja liever in het begin elke optie 3x omdraaien dan na een tijdje lope klote met wat dan ook ^^

Ik zei al,wij hebben ook zo,n harde wand.
Wat zit er in de zijkanten,om passend te maken???? Juist.
Zit er al 3 jaar in,en voldoet nog steeds.

Maar, vind jij het wiel opnieuw uit,gaan wij verder.

Bertus zei:

Jij gaat verder dan! 😉

Is toch leuk een beetje meedenken? kan me voorstellen dat iemand het allemaal heel lastig vindt en daardoor wat onzeker is en verschillende opties afgaat.
Is goed ook want is beter dan achteraf topics te moeten maken met allerlei toestanden zoals klemzittende vissen oid.

Mijn achterwand heeft exact hetzelfde alleen die van mij kwam met gaas aan de zijkanten. Je hebt dan de achterwand en links en rechts zat er een strook horregaas aan. Dat horregaas maak je met 5 dotjes kit vast aan de achterwand en met 5 dotjes kit aan het aquariumglas. Je hebt dan een complete doorstroom maar er kunnen geen vissen door. Bij de bouwmarkt kost dat je denk ik nog geen 5 euro. Mijn achterwand is ook van aqualine en daar zat het dus al op.

Is natuurlijk ook een idee,ipv aan 1 kant 4cm ruimte aan twee kanten 2cm idd.
Makkelijker af te sluiten en valt misschien zo minder op ook.

Seabait zei:
Bertus zei:

Jij gaat verder dan! 😉

Is toch leuk een beetje meedenken? kan me voorstellen dat iemand het allemaal heel lastig vindt en daardoor wat onzeker is en verschillende opties afgaat.
Is goed ook want is beter dan achteraf topics te moeten maken met allerlei toestanden zoals klemzittende vissen oid.

Ja,ik wel, Als er makkelijke oplossingen aangedragen worden, Dan ga je gewoon verder zoeken.
Maar niet moeilijker maken ,als het al is.

Je ziet er helemaal niets van, de foto's in mijn fotoalbum zijn doorgaans vrij scherp maar ik denk niet dat het gaas opvalt. Vissen kunnen er niet door maar een ander voordeel is dat door de goede doorstroom (van links en van rechts) je je verwarming maar ook evt je uitstroom etc achter de achterwand kwijt kunt.

Seabait zei:
Is natuurlijk ook een idee,ipv aan 1 kant 4cm ruimte aan twee kanten 2cm idd.
Makkelijker af te sluiten en valt misschien zo minder op ook.

Zo, valt de nikkel?
Heb ik gewoon schuim tussen gedaan.
Water stroomt toch wel,zitten 2 roosters in de wand.

Haha ja de nikkel is gevallen Bertus 😉 maar had in het begin het idee dat de wand al in een draaiende bak zat 🙄
Om de ruimte over twee kanten te verdelen heb ik je trouwens ook nergens zien aandragen hoor Bertus... 😉

Eeeh viola en hij zit het is 40 mm pvc geworden met daarin de aanzuig verwerkt overig ruimte stukkie gaas en zit als n huis ^^

Overigens iedereen bedankt voor de hulp zodra de bak draait komen de foto's ^^

Edit:

Klopt inderdaad wat seabait zegt over het onzeker benaderen van de situatie
Verder wil ik je niet frustreren met mijn geneuzel hoor bertus mocht dit wel zo zijn mijn excuus ^^

Fototjes van de creatie en zoals ik al eerder vertelde zit de aanzuig in het pvc.

144771rogier2707_0_82_img20131125wa0007_resized.jpg

499596rogier2707_0_82_img20131125wa0002_resized.jpg

911814rogier2707_0_82_img20131125wa0000_resized.jpg

368166rogier2707_0_82_img20131125wa0005_resized.jpg

Handig gedaan maar lijkt in de hoogte toch wel wat meer dan 3 cm te kort of lijkt dat maar zo?

Jaa jij bent vroeg opgestaan met na meten kwamen we er indd achter dat het tekort aan hoogte tussen de 3 en 5 cm is..
Achterwand loopt dus beetje scheef maar beste dot zand achteraan en klaar ^^

Seabait zei:
Haha ja de nikkel is gevallen Bertus 😉 maar had in het begin het idee dat de wand al in een draaiende bak zat 🙄
Om de ruimte over twee kanten te verdelen heb ik je trouwens ook nergens zien aandragen hoor Bertus... 😉

Wat zit er in de zijkanten,!!!!om passend te maken???? Juist.

schuim.

AquaDude zei:
Eeeh viola en hij zit het is 40 mm pvc geworden met daarin de aanzuig verwerkt overig ruimte stukkie gaas en zit als n huis ^^

Overigens iedereen bedankt voor de hulp zodra de bak draait komen de foto's ^^

Edit:

Klopt inderdaad wat seabait zegt over het onzeker benaderen van de situatie
Verder wil ik je niet frustreren met mijn geneuzel hoor bertus mocht dit wel zo zijn mijn excuus ^^

Och,je kunt met mij alle kanten op.

Onder op de 40 mm,heb ik rvs roosters.

Was vanochtend veel te vroeg zelfs! 😉

Bertus zei:
Wat zit er in de zijkanten,!!!!om passend te maken???? Juist.

schuim.

Je hebt gelijk ouwe reus,sorry hoor! 😀

ooh bertus rvs roostertje ja dat had indd ook nog gekund maarja dit zit prima zo

Had er hier 3 van. Waar ze voor waren???? Toevallig maat 40 mm.

148413_0_82_rvs_zeef.jpg

Een of ander filter .

Oke, Leuke leus. :thumbs:

Ga zowaar de Belgen nog aardig vinden. :thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan