Lampen voor Juwel Rio 180


Ludger

Well-known member
Lid geworden
20 april 2010
Berichten
8,395
Locatie
Heerenveen
Website
www.voervoorvis.nl
Mijn verlichting in mijn Juwel Rio 180 is er plotseling mee op gehouden, waarschijnlijk is er dus een TL buis welke kapot is. Maar is er ook een manier om dit te testen? Normaal gesproken zouden de uit einden dan toch wat zwart moeten kleuren? Dit is bij mij namelijk niet het geval. Ik heb namelijk eens met een ander Juwel aquarium gehad dat de starter oid kapot was en niet te lampen (Kwam achter toen ik al nieuwe lampen had aangeschaft....)

Het gaat om een Juwel aquarium van de nieuwere generatie met TL-5 buizen.

Klopt het dat ik enkel lampen aan kan schaffen van het merk Juwel omdat dit afwijkende maten zijn? Of zijn er ook alternatieve merken.
 
Met losse Evsa testen. zelfde watt waarde.

Zijn ze dan goed, is het de Evsa.


Verlichting: 2 x 45W 895mm T5.
 
Voor mn Lido 120 heb ik Dennerle lampen, welliswaar T8, maar past prima.

T5 895 45watt van Dennerle zou niet passen? Misschien mailtje wagen naar Apo of een LFS. Net gekeken op de site van Juwel en de maat is 895mm
Varianten
45 W T5, 895 mm


Handigste om te proberen is met een extra, reserve, lamp om er even in te zetten.
 
Bertus zei:
Met losse Evsa testen. zelfde watt waarde.

Zijn ze dan goed, is het de Evsa.


Verlichting: 2 x 45W 895mm T5.

Die heb ik niet liggen.

Fozzy zei:
Voor mn Lido 120 heb ik Dennerle lampen, welliswaar T8, maar past prima.

T5 895 45watt van Dennerle zou niet passen? Misschien mailtje wagen naar Apo of een LFS. Net gekeken op de site van Juwel en de maat is 895mm
Varianten
45 W T5, 895 mm


Handigste om te proberen is met een extra, reserve, lamp om er even in te zetten.

Die lampen van Dennerle hebben wel de goede maat dus het zal wel passen, die zijn alleen nog duurder dan Juwel lampen. Ik had gehoopt dat ik misschien iets voordeliger uit kon zijn ;)
 
Tja, kijk dan voor goedkope buizen.

T5 lampen n� �2,59 - Goedkoopste lampen van Nederland‎

www.lampdirect.nl
/TL5‎








088 310 0000
4,6
beoordeling voor lampdirect.nl
Vandaag besteld = Morgen in huis!

TL-verlichting Philips. � Laagste prijs garantie. � 24-Uurs levering.
Philips TL5 buizen
- TL-D 90 De Luxe: �3,59
- TL-D Super 80: �1,75


Of bij een bouwmarkt. verkopen ze ook wel T5 buizen.
 
Voor goedkopere lampen moet je idd geen jbl of juwel, dennerle kopen dan. Maar zoals Bertus aangeeft.

De Dennerle zijn wel duurder dan de Juwel en Jbl, maar ze geven mooi licht in mn Lido.
In de meterbak heb ik soortgelijke maar dan van JBL, t5, maar ik vindt de Dennerle's veel mooier licht geven.
 
Enige probleem is dat de T5 van Philips niet passen.
Kortom : Lekker goedkoop, maar zet maar uit je hoofd.
 
Dat is een nadeel aan de Juwel bakken vind ik zelf.Ik heb nu de ferplast en daar kunnen de Philips wel in en dat scheelt wel behoorlijk.
 
Kun je geen lamp even lenen bij de LFS bij je in de buurt? Om te kijken of het aan de verlichting ligt of aan de starters?
 
LFS heb ik eigenlijk niet, bij mij in de buurt is geen aquariumzaak. Ik zal wel 2 Juwel lampen bestellen online, hopelijk ligt het niet aan de lichtkap.
 
De lampen zijn binnen en zitten erin. De lampen waren duidelijk aan vervanging toen, toen ik de oude voorzichtig eruit haalde gebeurde er dit........

img_20150711_141303951.jpg
 
Bertus zei:
En? branden ze nu?

Tja, zo loopt het gas weg.

Ja! Gelukkig wel. Was bijna bang dat het aan de lichtkap lag, dit heb ik eens gehad met een andere Juwel aquarium en die lichtkap was toen in geen mogelijkheid fatsoenlijk open te krijgen, was helemaal dicht gelijmd. Juwel wou zeker dat ik een nieuwe lichtkap ging kopen ;)
 

Terug
Bovenaan