Wat is er nieuw

Lange pincet

Asr1977

Well-known member
Lid geworden
25 februari 2019
Leeftijd
48
Goedendag,

Ik heb een aquatlantis 120x50x70cm aquarium. Nu moet ik een hoop stengelplanten poten in mijn aquarium.

Hebben jullie ervaring met een lange pincet om de plantjes in de bodem te duwen?

Zo ja, welk merk pincet hebben jullie er waar is deze te koop?

Bedankt

Ik vindt dat niet fijn werken en gebruik een keukentrapje met 3 treden bij dezelfde bak.

En dan gewoon met de hand de planten in bodem zetten? Bedankt voor je bericht.

Ja hoor dan plant ik ze gewoon met de hand. Met zo n trapje kom je ook prima onderaan het glas als je dat wil schoonmaken.

Goedendag,

Ik heb een aquatlantis 120x50x70cm aquarium. Nu moet ik een hoop stengelplanten poten in mijn aquarium.

Hebben jullie ervaring met een lange pincet om de plantjes in de bodem te duwen?

Bedankt
Ik gebruik zo'n lange (gebogen) pincet zonder trapje. Werkt best wel handig.

Ik heb er eentje van JBL, gekocht bij de LFS.

Tja het is maar net wat je fijn vindt maar ik vindt het al een gedoe om een stengel goed tussen de pincet te pakken. Maar ja iedereen doet het op zn eigen manier.

Ik zou echt niet zonder pincet kunnen. Het is vrijwel onmogelijk om met (mijn) dikke vingers een plant in de bodem te duwen.
Kleine tere stengeltjes die komen scheef te staan of 'knakken' en raken daardoor alleen maar beschadigd. Ik koop ze bij onze Chinese vrienden. Een rechte pincet van 27cm RVS voor 3 euro. inkl verzenden

Zelf gebruik ik geen pincet, persoonlijk mis ik dan het gevoel hoe diep ik in het zand zit en kan ik met een andere vinger het zand terugduwen zodat de stengel niet meteen naar het oppervlakte stijgt :stom: Dus heeft met voorkeur te maken.
En maak ik ook gebruik van een drietraps trapje, ik heb lange armen, maar niet zolang😊

Ik gebruik en een keukentrapje en een pincet.

Goedendag,

Bedankt
Ik heb er 2 van 50cm gekocht op ali.
1 gebogen en 1 rechte, persoonlijk vind ik de gebogen beter werken

Ik heb dezelfde de gebogen werkt inderdaad beter. Wel droog maken na gebruik anders gaan ze roesten ondanks dat ze zeggen dat het RVS is. Zal wel de zeer goedkope variant zijn.

Ik heb een geboden en rechte pincet en daarbij ook een schaar. Dit komt inderdaad bij de Chinese vrienden vandaan voor een habbekrats zoals @Cornelius ookal zei.

Tja het is maar net wat je fijn vindt maar ik vindt het al een gedoe om een stengel goed tussen de pincet te pakken. Maar ja iedereen doet het op zn eigen manier.

kwestie van oefenen John, goed voor je fijne motoriek.....

tenzij je violen of petunias aan het planten bent zou ik altijd een pincet aanraden, werkt veel nauwkeuriger en je verstoort de bodem nauwelijks en dus minder kans dat het weer gaat drijven. Een goede pincet heeft een slanke punt. Vooral als er al water in de bak staat plant dat beter. bij online medische vakhandels en kookwinkels vind je ook vaak mooie pincetten en scharen voor prijzen die vergelijkbaar zijn met wat je op bekende shopconglomeraten aantreft.

Ik heb dezelfde de gebogen werkt inderdaad beter. Wel droog maken na gebruik anders gaan ze roesten ondanks dat ze zeggen dat het RVS is. Zal wel de zeer goedkope variant zijn.
Ook Dennerle pincetten roesten als je ze niet afdroogt na gebruik

Naast een aantal korte pincetten uit het verre oosten, ook hier zo’n lange gebogen variant.
Ik vind het erg prettig werken, al Is het alleen al om soms iets van de bodem te vissen.

C14F7D9C-AAF1-40C2-BC32-8BC707F92672.jpeg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan