Lawaaiige luchtpomp


Peter74

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
31 januari 2015
Berichten
1,266
Locatie
Eelde
Ik heb een Hailea ACO9630 luchtpomp. Het is een gebruikte pomp. Hij zou stil moeten zijn, maar maakt behoorlijk veel herrie. Kan dit het gevolg zijn van kapotte membranen?

Zo ja, kan ik die zelf vervangen? (Ze zijn los te koop.)

Ik vraag dit omdat ik wat huiverig ben om dit apparaat open te maken. Hij blaast wel en als ik hem niet meer in elkaar krijg, dan heb ik 8 bakjes waarvan de sponsfilters stil blijven staan.
 
Ja,hoor, zijn makkelijk zelf te vervangen.

Kijk op www.youtube.nl rubbers vervangen.

En ,ja ,die maakt herrie door de 8 zuigertjes.

Heb zelf nu zwaardere gekocht. die hoor je niet.
 
upload_2017-4-6_18-5-7.png
Aquaforte heb ik voor in de plaats gekocht. bij A2koi.


Die van jou maakt herrie doordat er 8 membranen in zit.
Ik heb die ook staan. ook herrie.

Maak je makkelijk open,hoor.
 
Die ziet er mooi uit! 2x zo grote capaciteit kan ik goed gebruiken, want ik heb alweer meerdere losse pompjes staan die dan ook gelijk uit kunnen.

Hoe ziet het met de aansluiting? Ik lees dat er 9mm slang op gaat. Heb je dan een verloop naar 4 mm om ze op d filtjes en luchtsteentjes aan te sluiten?
 
Daar heb ik ze ook gekocht. zijn er in verschillende wattages.
Slangetje op pomp goed vast zetten, wil met tegendruk los schieten.
Klemmetje erop.


De verdeler is zonder kranen, die moet je er los bij kopen.
 
Ik heb zelf nog nooit een luchtpompje gehad die je niet hoort maar echt lawaaierig is weer iets anders natuurlijk. Ik heb er nog een van Eheim en zelfs die vindt ik niet echt stil en gebruik ze daarom ook niet meer voor sponsfilters.
 
Deze blauwe hoor je niet. zit maar 1 membraan in.

Die kleinere komt door de tegendruk, dat ze herrie maken. hou je je vinger er tegen, wordt het luider.


Doen ze ook wel stukjes spons binnenin lijmen.
 
Dank voor de info! Ik ben hem aan het bestellen :)
 
Ik heb hem en ook aangesloten. Hij is inderdaad heel stil! In de kamer zelf maakt hij een niet-storend zoemend geluid. Buiten de kamer (deur dicht) is hij niet hoorbaar.
Hij is wel erg krachtig: Hij drijft nu de luchtfilters van 12 bakken aan :)

Ik liep alleen ook aan tegen een nadeel van het feit dat het intern maar 1 pomp is: Er is veel overspraak tussen de bakken. Als een pomp in 1 bak dichtslibt, dan gaan de andere bakken harder. Is daar iets aan te doen mbv kraantjes o.i.d.? Of moet ik de filters gewoon beter schoonhouden :)
 

Terug
Bovenaan