Led bevestigen in Ciano Emotions


S

smidsy

Guest
Beste,
Ik wil de verlichting die in de tl armaturen zit vervangen voor jmb ledbalken. Heeft iemand ervaring met hoe deze het beste te bevestigen zijn, en eventueel hier voorbeelden van?
Groet,
Eril.
 
Een van de opties is een pvc buis in de lamp houders en dan de JMB met tywraps hieraan vast maken bijv.
 
Een van de opties is een pvc buis in de lamp houders en dan de JMB met tywraps hieraan vast maken bijv.
Bedoel je dan eronder laten hangen als t ware? Hoe zit het dan met de koelribben?
 
Bedoel je dan eronder laten hangen als t ware?
Inderdaad

Hoe zit het dan met de koelribben?

Die zitten dan voor een heel klein stukje tegen de pvc buis aan.

Misschien kan je ze ook wel aan de tl houders monteren zonder pvc buis, dat is een kwestie van proberen en meten, daar is van een afstandje niet zo heel veel over te zeggen.
 
Inderdaad



Die zitten dan voor een heel klein stukje tegen de pvc buis aan.

Misschien kan je ze ook wel aan de tl houders monteren zonder pvc buis, dat is een kwestie van proberen en meten, daar is van een afstandje niet zo heel veel over te zeggen.
Nee maar ik dacht misschien heeft iemand toevallig t zelfde aquarium en daar ook leds in bevestigd... aangezien de kap namelijk in het meubel zakt is er niet echt iets met een profiel te doen volgens mij....
 
Stuur eens wat foto's open en dicht van zoveel mogelijk richtingen

Dit inderdaad, is er wat meer beeld om een oplossing te verzinnen :)

meld meteen even de maten van je TL buizen.
 
Stuur eens wat foto's open en dicht van zoveel mogelijk richtingen
Dit inderdaad, is er wat meer beeld om een oplossing te verzinnen :)

meld meteen even de maten van je TL buizen.
Hierbij de foto's
IMG_20191109_090444.jpg

IMG_20191109_090513.jpg

IMG_20191109_090536.jpg

IMG_20191109_090608.jpg

De balken die er nu inzitten zijn 90, maar de led balken worden wat breder....
Ik wou eerst aan de witte balk die er in t midden over de kap loopt wat bevestigen, maar deze is van plastic....

Hopelijk hebben jullie nog wat ideen... ik dacht misschien wat hoek ijzertjes aan de zijkant van die balk want deze is wel wat steviger lijkt het...
 
Even voor de goede orde

de huidige twee led TL's gaan eruit en worden vervangen door JMB balken?
Hoeveel JMB balken wil/moet je plaatsen?
Gelet op de indeling van je bak, waar heb jij het liefst de JMB balken hangen?

Ik heb zelf ooit bij mijn Aquatlantis de voetjes van de TL's weggehaald. Deze gaten met een gegalvaniseerd aluminium plaatje afgedekt, nieuwe gegalvaniseerde hoekjes gemonteerd met kit en parkers en hierna daar mijn JMB balken aangehangen. Dus dat kan op die manier dus prima. Denk dat je dit nog wel kan terugzien in mijn foto album van de Aquatlantis.

Je zou ook nog een kunststof H profiel klem kunnen drukken/kitten in de huidige kap, en daarna hier je JMB's aan monteren, dan kan je wat meer spelen mbt de locatie vanaf het midden. (als voorbeeld zie hiervoor mijn Eheim topic, daar heb ik dit ook, alhoewel op een andere manier, ook gebruikt)

Rondje bouwmarkt of specifiek internet als je weet wat je wilt, en dan kan je er lekker mee knutselen.....
 
Bewaar je TL balk die je niet meer gebruikt: Uiteraard spanning afkoppelen! Wanneer je er aan de onderkant gaatjes in boort kan je met zelftappers er hoekprofielen, 90 graden t.o.v. de balk, aanzetten waar je de JMB balken ook weer met een hoeken aan de einden aan bevestigd. Zo bewaar je de kap in originele staat! (Altijd handig voor een eventuele latere verkoop!)
 
Jmb levert beugels waarmee je ze aan de tl balken vast kunt haken. Moet je wel apart bijbestellen. Scheelt een hoop boor en knutselwerk. Bij mij ziet dat er zo uit (in een juwel, maar zelfde idee):
20191109_124058.jpg
 
Jmb levert beugels waarmee je ze aan de tl balken vast kunt haken. Moet je wel apart bijbestellen. Scheelt een hoop boor en knutselwerk. Bij mij ziet dat er zo uit (in een juwel, maar zelfde idee):
Bekijk bijlage 283410
Dit zou kunnen als de led even groot zijn als de tl balken... mijn leds worden breeder....
 
Bewaar je TL balk die je niet meer gebruikt: Uiteraard spanning afkoppelen! Wanneer je er aan de onderkant gaatjes in boort kan je met zelftappers er hoekprofielen, 90 graden t.o.v. de balk, aanzetten waar je de JMB balken ook weer met een hoeken aan de einden aan bevestigd. Zo bewaar je de kap in originele staat! (Altijd handig voor een eventuele latere verkoop!)
Ik denk idd dat ik met een soort hoekjes moet gaan werken die ik in de balk die in t midden loop moet bevestigen... ik hoop dat ze t gewicht van de balken dan aankunnen....
 
Ben wel benieuwd of je er led balken in hebt gezet. Ik heb namelijk ook een ciano en vind de bevestiging van led ook lastig in dit aquarium
 

Terug
Bovenaan