Led tl buizen juwel


Dat weet ik nog niet...moet het aquarium nog kopen.Maar ben alles aan het uitzoeken
 
Ah, dan ga je hier denk ik geen sluitend antwoord op krijgen ben ik bang.
Juwel gebruikt namelijk in een aantal van hun lampen constant current drivers, daar kan je niet zomaar een tc420 aan knopen..
 
Kan je deze tl led buizen van Juwel nu wel of niet op controle bv tc420 aansluiten.
Zodat de verlichting langzaam aan en uit gaat. En de licht sterkte op bv op 70% gezet kan worden.


Mvg ronald

Juwel multilux kap waar de ledbuizen in zitten is de adaptor ingebouwd dus je zal zelf moeten gaan knutselen ... welke werkspanning de ledbuizen heb weet ik niet maar ik neem aan gewoon 12volt .. gewoon testen met een 9volt batterij op de twee pennetjes van de led buis waar het rode stipje bij staat..
brand hij zwakker dan normaal met 9volt dan is hij 12volt en is hij heel zwak dan werkt het waarschijnlijk op 24volt.. Juwel kennende :D
 
Kan je deze tl led buizen van Juwel nu wel of niet op controle bv tc420 aansluiten.
Zodat de verlichting langzaam aan en uit gaat. En de licht sterkte op bv op 70% gezet kan worden.


Mvg ronald
Heel simpel gaat niet werken als dit wil gaan dimmen dan zul je de behuizing moeten open maken en de elektronica moeten vervangen
Wat edje voorsteld gaat ook niet werken aanstuur spanning is hoger
Er is een lid geweest die er mee bezig is geweest https://aquaforum.nl/threads/juwel-multilux-led-buizen.162223/
 
Juwel multilux kap waar de ledbuizen in zitten is de adaptor ingebouwd dus je zal zelf moeten gaan knutselen ... welke werkspanning de ledbuizen heb weet ik niet maar ik neem aan gewoon 12volt .. gewoon testen met een 9volt batterij op de twee pennetjes van de led buis waar het rode stipje bij staat..
brand hij zwakker dan normaal met 9volt dan is hij 12volt en is hij heel zwak dan werkt het waarschijnlijk op 24volt.. Juwel kennende :D
Het is zelf nog wat ingewikkelder, ben ik bang. Juwel maakt altijd producten die zo min mogelijk inwisselbaar zijn. men geeft hier aan dat dit soort buizen niet dimbaar zijn. Maar ook dat is niet juist. Het zit hem niet in de buizen wel in de aanstuur apparatuur. De werkspanning ligt meen ik zelfs rond de 80 Volt. Waar normaal vaak gewerkt wordt met leds in serie in groepen van drie staat hier, meen ik me te herinneren, de hele zaak in serie. Een heel eigenzinnig onderwerp, dat is zeker.
 
Begrijp dat het dus niet makkelijk gaat.
Als je nu de led buizen verwijderd.Is is dan geen ander optie om dimbare led verlichting te plaatsen? Vind de dimbare led van juwel nog wat te duur.

Mvg ronald
 
je zou er ook een een juwel novolux bij kunnen plaatsen daar hebben ze wel een controler voor
 
Ik heb ooit gekeken of ik nieuwe VSA's kon kopen voor een Juwel 60 cm bakje. Was niet te doen meen ik me te herinneren.
 
als je het aquarium nog moet aanschaffen kun je ook proberen de led t5 balk in te ruilen voor dimbare verlichting van juwel mijn lfs heeft dat gedaan bij aanschaf van mijn rio 240,scheelt toch weer in de prijs
 
Heb weer wat zitten google.
De standaard led verlichting is niet dimbaar van juwel.
Nu kwam ik dit tegen van juwel: juwel novolux met day control aquarium.
Deze lamp zou ik tussen de twee led lampen kunnen hangen....en deze eerst langzaam aan zetten tot max.....dan de hoofd led aan zetten....hierna de novolux weer langzaam uit zetten.....s avonds weer andersom.
Zou dit werken?
En welke hoofd led kleuren van juwel moet je gebruiken voor een maanvissen/discus aquarium met makkelijke planten zonder co2?

Mvg ronald
 
De day control van novolux bevat maar 1 profiel. Je kunt hem dus in een 24u tijdspanne maar 1x aan en uit laten gaan(met dimbare tijd tot 30 min).
 
Ja.....zie het nu ook.
Dat wordt hem dus niet.


.
Mvg ronald
 

Terug
Bovenaan