(Led) verlichting nodig voor een andere aquarium, alleen ik kom er niet uit. Wie wel?

PippaF

Well-known member
Lid geworden
9 maart 2017
Berichten
141
Toen ik aan het zoeken was kwam ik zo'n ''hangende'' lamp tegen. Kan die boven mijn glazen bak? Aangezien de centimeters zou die net niet passen... zou dat erg zijn?

Fluval Hagen aquarium 50 x 30 x 30 cm.

''LED Aquarium lichtkap verstelbaar 52-75 cm''
''Led Aquarium Lamp - 48 LED - Blue and White''

Of moet ik 1 zo'n Nano lamp kopen?

Offff heeft iemand een ander alternatief?

Alvast bedankt!

Die foto is een voorbeeld van de Nano lamp. (Niet per se die..)


615idQaC3bL._SL1500_.jpg
 
Dankuuu

@Nigel Ik kies denk ik deze maar dan een andere versie van een Europees bedrijf! :)
@flipper34 Ik vind hem mooi maar het is wat riski om het via Alieexpress te halen met die prijs..
@Cornelis Klein gedierte? Misschien komt daar ooit ook nog een topic over...

Dit aquarium heeft geen afdekkap.. is dat echt dringend noodzakelijk? Want ik zie vaak aquaria zonder afdekkap.

Ik weet alleen dat sommige vissen eruit springen (nature). En dat ze sneller ziek worden.
 
Zonder kap krijg je ook redelijk wat verdamping. Dan moet je wel steeds bijvullen. Die nano van de foto gebruik ik boven de nano van 30 liter maar in jouw bakje heb je dan al snel 2 nodig denk ik en al helemaal als je planten wil houden. Het geeft geen zee van licht maar de opbrengst is minimaal. De mijne zijn dacht ik 4 W.
 
Zeer interessant topic om te gaan volgen.:thumbs:
 
@Cornelius Ik weet niet goed of de lampen goed zijn dus hier komen de specs

Specificaties

  • Model: A301
  • Voor aquaria van 30cm breed
  • Aantal LEDs: 54
  • Lumen: 2800
  • 0,33 watt per LED
  • Stroomverbruik: 18 watt
  • Voltage: AC 100-240V 50-60hz
  • Afmeting: 30x6x5cm
  • Kleurtemperatuur: 5500K
  • Inclusief adapter en 7 staps dimmer
https://www.aquaterraleds.nl/a-42457370/a-serie-led/a301/

Is deze goed of moet ik nog even doorzoeken? (Ik heb nog tijd ongeveer anderhalf jaar denk ik?)
 
Klopt het dat je aquariumbak de volgende afmetingen heeft?

Lengte 50
Breedte 30
Hoogte 30

In dat geval zou ik namelijk altijd een lamp zoeken die over de totale lengte gaat en niet die uit je link over de breedte.
Die uit je link is voor 30 cm aquaria

Maar in principe heb jij een 50 cm aquarium.
 
De A series van Chihiros geven enorm veel licht, dus het is maar goed dat er een dimmer bijzit. Kwaliteit is redelijk goed en je kunt er prima resultaten mee behalen. :thumbs:
Het is geen topkwaliteit, maar dat mag je ook niet verwachten voor die prijs.

Bij mijn favoriete shop kost ie maar 40,- http://www.hinterfeld.com/chihiros-...m-fresh-water-led-lamp-12-65w-light-20-120cm/
 
De A series van Chihiros geven enorm veel licht, dus het is maar goed dat er een dimmer bijzit. Kwaliteit is redelijk goed en je kunt er prima resultaten mee behalen. :thumbs:
Het is geen topkwaliteit, maar dat mag je ook niet verwachten voor die prijs.

Bij mijn favoriete shop kost ie maar 40,- http://www.hinterfeld.com/chihiros-...m-fresh-water-led-lamp-12-65w-light-20-120cm/

Weet iemand hoeveel warmte die chihiros A series leveren omdat ik hem in een lichtkap wil steken terwijl site aanraad enkel open aquariums?
 
Weet iemand hoeveel warmte die chihiros A series leveren omdat ik hem in een lichtkap wil steken terwijl site aanraad enkel open aquariums?
Na een uur bereikt deze een temp van 43.5 graden C, na 4 uur zelfs bijna 50....
Dat is erg heet, zeker icm een gesloten kap. Leverancier adviseert niet voor niets dat je 'm NIET in een gesloten kap mag gebruiken. :stars:

1a70cfc2664c0977a4d275933f6e9dfc.jpeg
 
Okee bedankt voor de info dan valt die optie af !
Na een uur bereikt deze een temp van 43.5 graden C, na 4 uur zelfs bijna 50....
Dat is erg heet, zeker icm een gesloten kap. Leverancier adviseert niet voor niets dat je 'm NIET in een gesloten kap mag gebruiken. :stars:

Bekijk bijlage 237012
 
Terug
Bovenaan