LED verlichting open aquarium 160 cm


Margaretha54

Well-known member
Lid geworden
15 april 2018
Berichten
132
Leeftijd
70
Hallo
Ik ben op zoek naar een goede LED-verlichtingsbalk voor een open aquarium van 160 cm met planten.
Gedacht en besteld: JBL SOLAR LED NATUR 68 watt maar die lijkt niet meer verkrijgbaar.
Weet iemand een goed alternatief? Ik kan het niet echt vinden.
Alvast bedankt
Margo
 
Nou ik vind 68watt met led wel flink voor jou 160 formaatbak die kun je dan wel heel hoog hangen
 
Edwin: Voor de 68 Watt kun je niet kiezen. Naarmate de balk langer wordt, wordt ook het wattage hoger. De balk is voor 145 tot 170 cm.

Nathalie: Ik zag dat HVP Aqua verschillende typen balken heeft. Welke hebt U? Ik wil in ieder geval een balk die goed licht voor planten geeft (RGB?)
 
Edwin: Voor de 68 Watt kun je niet kiezen. Naarmate de balk langer wordt, wordt ook het wattage hoger. De balk is voor 145 tot 170 cm.

Nathalie: Ik zag dat HVP Aqua verschillende typen balken heeft. Welke hebt U? Ik wil in ieder geval een balk die goed licht voor planten geeft (RGB?)
Kies licht passend bij je plantenkeus. Je planten keus gaat pas goed groeien wanneer je licht zo'n 8 uur brand. Dat is lichtduur. Maar ze moet ook je juiste lichtsterkte, intensiteit dus, kunnen geven die je planten vragen. Beter is het om te zorgen dat er een hogere lichtsterkte mogelijk is. Dit voor mogelijke wijzigen in je plantenkeus in de toekomst. Het zou jammer en onnodig duur zijn dat wanneer je die prachtige rode plant in je bak wil en je lampen kunnen die lichtsterkte niet bieden.
 
Fluval Plant spectrum LED. Volgens mij is er geen lengte tot 160 cm beschikbaar, maar een lamp die overdwars erop past is wel te vinden.
 
Daytime matrix. Kan je zelf led units bijkopen en er zijn diverse ophang/montage systemen voor.
 
Edwin: Voor de 68 Watt kun je niet kiezen. Naarmate de balk langer wordt, wordt ook het wattage hoger. De balk is voor 145 tot 170 cm.

Nathalie: Ik zag dat HVP Aqua verschillende typen balken heeft. Welke hebt U? Ik wil in ieder geval een balk die goed licht voor planten geeft (RGB?)
Benvo geeft een goed advies over het licht.

Het maakt dus niet uit welke ik heb, want ik heb een andere bak dan jij. Op de site staat een advies. En als je nog meer advies wilt, kun je ze een mailtje sturen, dan geven zij advies op maat. Dat heb ik gedaan.
 
je kan ook gewoon led strip kopen met wit licht en 6000 lume en aluminium reflector voor 1/3 van de prijs
 

Terug
Bovenaan