Led verlichting schijnt minder fel


D

Dimi1984

Guest
Hallo,

De superfish aqua 70 van m'n vriendin heeft problemen met de led verlichting. Deze schijnt zodanig zwak dat het nauwelijks de bak nog verlicht. Wat zou het probleem kunnen zijn? Ik veronderstel de trafo want ik denk dat leds gewoon werken of niet werken, dat er geen tussenweg is. Heeft iemand al iets soortgelijk meegemaakt? Ik vind geen vervanging online ofwel zoek ik verkeerd:unsure:
Alle hulp is welkom.

Alvast bedankt

Dimi
 

Bijlagen

  • 20201229_161956.jpg
    20201229_161956.jpg
    397.9 KB · Weergaven: 199
  • 20201229_162011.jpg
    20201229_162011.jpg
    229.6 KB · Weergaven: 182
  • 20201229_162109.jpg
    20201229_162109.jpg
    121.8 KB · Weergaven: 230
Trafo/voeding me dunkt.
Zou die klep overigens ook eens wat vaker schoonmaken..
 
Je hebt vocht in je ledsysteem. Alles even goed droog maken en eventuele kontakten waar je bij kunt goed schoonmaken. Als je het kan maak dan alles goed vocht dicht! Overigens SuperFish is een budgetmerk, de verlichtingskwaliteit is navenant.
 
Je hebt vocht in je ledsysteem. Alles even goed droog maken en eventuele kontakten waar je bij kunt goed schoonmaken. Als je het kan maak dan alles goed vocht dicht! Overigens SuperFish is een budgetmerk, de verlichtingskwaliteit is navenant.
Knap dat je op die foto's kunt zien of het er in zit of er op
 
Knap dat je op die foto's kunt zien of het er in zit of er op
Als er vocht op je verlichting zit, zoals zichtbaar is op de foto's, het systeem plaatje met opschriften is zelfs doortrokken, dan zit het gegarandeerd ook in het systeem. Daar hoef je niet knap voor te zijn.
 
Je hebt vocht in je ledsysteem. Alles even goed droog maken en eventuele kontakten waar je bij kunt goed schoonmaken. Als je het kan maak dan alles goed vocht dicht! Overigens SuperFish is een budgetmerk, de verlichtingskwaliteit is navenant.
Zouden ze dan weer normaal branden? Ik vind namelijk nergens de correcte vervanging
 
Ik heb de 30 gehad destijds waarbij de led het ook begaf. Ik weet dat de vervangings led net zo duur was als de hele bak. Ze zijn dus wel te koop.
 
Zouden ze dan weer normaal branden? Ik vind namelijk nergens de correcte vervanging
Ja, het kan dat ze dan toch branden maar de onderlinge kontakten geven minder goed door. Daarom is goed droogmaken en de kontakten voor zover mogelijk reinigen. Het bakje met die opschriften kan je openklikken, ook daar goed drogen. Let op: eerst de spanning eraf. Het is weliswaar laagspanning, 12 volt, maar kortsluiting maakt je verlichting definitief stuk!
 
Hey iedereen, om hier nog even op terug te komen. Vind er iemand online een vervangunit voor de leds van een superfish aqua 70? Ik heb nog geen succes
 
Bij beest.nl verkopen ze wel de 30 uitvoering dus bel ze eens om te vragen of ze de 70 hebben of kunnen bestellen:

 

Terug
Bovenaan