Led verlichting voor 60l bak met t8??

Y

Yren1

Guest
hoi!

Ik heb tl verlichting in mijn bak maar vind het licht niet mooi. Ik wil eigenlijk op Led overstappen maar probleem is dat ik er niet teveel aan uit wil/kan geven.

Zag een mooie ledlamp wat je op de plek van de tl buis kan hangen maar dat is voor t5 helaas...

Ik heb t8 en zoek dus goedkoper led wat ik in kan hangen waar de tl buis nu zit.

Voorkeur met verschillende standen dag en nacht.

Bestaat dit en kan iemand mij adviseren en ervaringen delen?
 
Ik heb in mijn 60cm bakje een setje strips van hvp gehangen.
TL doppen eruit gehaald en de gaten dicht gemaakt
 
hoi!

Ik heb tl verlichting in mijn bak maar vind het licht niet mooi. Ik wil eigenlijk op Led overstappen maar probleem is dat ik er niet teveel aan uit wil/kan geven.

Zag een mooie ledlamp wat je op de plek van de tl buis kan hangen maar dat is voor t5 helaas...

Ik heb t8 en zoek dus goedkoper led wat ik in kan hangen waar de tl buis nu zit.

Voorkeur met verschillende standen dag en nacht.

Bestaat dit en kan iemand mij adviseren en ervaringen delen?

Bij de action hebben ze ledstrips ( warm wit en RGB) zijn 5 meter lang, IP68 en 1400 lumen. Ze zijn op maat te knippen en de set is compleet met voeding . Afdekdopjes en ophang beugeltjes . En kosten 15 euro

Ik weet niet of het wat is maar voor dat geld val je jezelf iig geen breuk en is het. Het proberen waard.
 
Die strips die je overal en nergens koopt hebben echt veel minder lichtopbrengst dan aangegeven.
Die 1400 lumen kun je waarschijnlijk 2/3 van aanhouden als je geluk hebt. Als je planten in je aquarium wilt kun je ze beter direct weggooien ;)
 
Hij vraagt ook voor nachtverlichting dan is 100 lumen nog genoeg..
 
Nee, hij zoekt vervanging voor zijn TL's met verschillende standen zoals nachtverlichting.
Voor alleen nacht zou het OK zijn maar als hoofdverlichting misschien net als je je hele kap volplakt, en dan nog komt het niet diep genoeg.
 
Bij Bauhaus verkopen ze Voltolux led buizen. 10 Watt, 950 lumen. Misschien is dat iets? Om de prijs hoef je het niet te laten; 9,95 euro. Voor dezelfde prijs heeft Osram een 9 watt versie die 750 lumen geeft. Beide hebben ze een lengte van 60 cm. Zelfde vorm en idee als een TL buis. Misschien zelfs passend?


https://www.bauhaus.info/led-lampen/led-leuchtmittel-roehre-10w-950-lm-voltolux/p/23149061
 
Nee, hij zoekt vervanging voor zijn TL's met verschillende standen zoals nachtverlichting.
Voor alleen nacht zou het OK zijn maar als hoofdverlichting misschien net als je je hele kap volplakt, en dan nog komt het niet diep genoeg.
Ja sorry ik zat in het verkeerde topic denk ik .
 
Zijn de strips van de ledstripkoning niet?
Ik heb daar goede verhalen over gehoord
 
Terug
Bovenaan