Led verlichting

J

Jeffwaanders

Guest
Hallo allemaal,

Op dit moment heb ik een Juwel aquarium 100 cm breed hier wil ik graag een led bak bovenop hebben op dit moment is het nog TL. Hier heb ik gekeken naar het spul van Juwel maar dit is aardig aan de prijs. Hebben jullie ideeën voor led verlichting?
Zelf op Bol.com gekeken maar geen idee of dit wat is iemand suggesties ?
 
Met de 1350 Lumen ga je het niet redden op een meterbak, daarnaast kom je rood licht tekort met deze balk.
 
Ik heb hier in de dubai een enkele witte strip van ledstripkoning. Dit icm met een dimmer om de helderheid aan te passen. Planten doen het er prima op en de algen laten zich eigenlijk niet zien. Voeg verder niks aan voeding ofzo toe en heb niet de meest lastige planten. Heb in deze en de lido een 2de, zelfde stip, met een lagere helderheid voor in de ochtend en avonduren om toch te genieten maar de planten niet te veel licht te geven.
 
Bij led verlichting voor een aquarium moet je beslist niet het eerst kijken naar de prijs. Je gaat dan beslist met een artikel werken welk je naar een paar weken al zat bent om nog maar niet te spreken over de verdere problemen die je tegen zult komen. Juwel zou ook niet de verlichting zijn die ik zou nemen. Niet om de prijs wel om de kwaliteit. Wanneer je beslist heel goedkoop uit wilt zijn kan je zelfs ledjes kopen bij de Action. Maar dit is totaal ongeschikt! Is alleen de prijs belangrijk? Blijf dan bij je TL, dat is dan veel beter! Lees trouwens dit Topic eens door:

 
Ik heb hier in de dubai een enkele witte strip van ledstripkoning. Dit icm met een dimmer om de helderheid aan te passen. Planten doen het er prima op en de algen laten zich eigenlijk niet zien. Voeg verder niks aan voeding ofzo toe en heb niet de meest lastige planten. Heb in deze en de lido een 2de, zelfde stip, met een lagere helderheid voor in de ochtend en avonduren om toch te genieten maar de planten niet te veel licht te geven.
Waarschijnlijk omdat je gemakkelijke planten hebt werkt dit wel. Helaas moet ik aangeven dat de spullen van deze leverancier niet aan te raden zijn voor een aquarium.
 
Waarschijnlijk omdat je gemakkelijke planten hebt werkt dit wel. Helaas moet ik aangeven dat de spullen van deze leverancier niet aan te raden zijn voor een aquarium.
Mee eens! Met het bestand hier werkt het prima, maar met lastigere planten gaat dat waarschijnlijk niet werken nee. Dan wordt goedkoop duurkoop en kun je beter voor een kwalitatief betere optie gaan.
 
Benvo voor wat voor verlichting zou je zelf kiezen dan? De prijs is een beetje belangrijk maar ik wil achteraf geen spijt hebben van mijn koop. Bijvoorbeeld als ik wat goedkopers had kunnen kopen want beter is.
 
Om mijn Juwel Rio 180 hangen 3 JMB balken. 3 x 90 cm. 27 Watt balken. Ze hangen er al jaren, dus uiteindelijk toch goedkoop, tot tevredenheid. Ik heb genmakkelijke maar ook moeilijker planten, zoals rode. Geen alg problemen.
Blader eens door mijn foto boek? Betekend dit dat alleen JMB goed is? Nee, beslist niet. Ook Daylight heeft prachtige systemen en zo zijn er wel meer. Maar hier heb ik ervaring mee.
 
Hallo allemaal,

Op dit moment heb ik een Juwel aquarium 100 cm breed hier wil ik graag een led bak bovenop hebben op dit moment is het nog TL. Hier heb ik gekeken naar het spul van Juwel maar dit is aardig aan de prijs. Hebben jullie ideeën voor led verlichting?
Zelf op Bol.com gekeken maar geen idee of dit wat is iemand suggesties ?
Ik weet niet meer of het nicrew was of iets wat er op leek maar staat mij iets van bij dat het niet heel beste kwaliteit was voor in een aquarium.
Dacht dat hun juist hele mooie paludarium/terrarium verlichting hadden maar dat het niet voldoende waterdicht was voor in een aquarium
 
Terug
Bovenaan