LED verlichting

T

ThijsvdL

Guest
Hi,

Ik zit met een klein probleem.
Door het warme weer in combinatie met de TL verlichting van mijn Juwel Korall 60, loopt de watertemperatuur overdag op tot bijna 28 graden. Het licht moet aan ivm bacterie/planten groei(indraaien). En het is geen optie het licht 's nachts aan te doen ipv overdag omdat het aquarium op mijn slaapkamer staat.

Nu leek het mij sowieso al een plan om de TL verlichting te vervangen door LED. En verder de thermostaat zijn werk laten doen voor de verwarming.

Ik wil graag een kant en klare LED lamp die er zo in kan.
Geen idee welke ik moet hebben dus kan iemand mij de juiste aanwijzen? Ik heb geen zin om de hoofdprijs uit te geven dus een lamp van max 40 euro lijkt mij ideaal.

Wie kan mij helpen?
 
Je kan bv ook de kap open zetten dat scheelt ook aardig wat.
Welke lamp heb je,de t5 of 8 want van Superfish hebben ze kant en klare ledlampen die in de bevestiging van t8 passen.
 
Ik heb het luikje er schuin opgelegd. Ik heb in mijn kamer nog al last van stof, en ik heb zo het idee dat als dat in mijn water dwarrelt, het niet ideaal is. Verder zou ik vanavond moeten kijken welke lamp het is. Ik ben op dit moment aan het werk.

Ik weet wel dat de lamp er standaard bij zat, ik weet niet of er een groot verschil zit tussen een T5 of T8 lamp?
 
Een beetje stof in het bakje kan geen kwaad hoor maar misschien zou je eens je kamer moeten stofzuigen bv ;)

T8 is een veel dikkere buis dan T5.

EDIT-T8 is ongeveer 2,3cm en T5 1.5cm in diameter.
 
Haha, geloof me ik kan blijven stofzuigen! Een combinatie van tapijt, en stof uit m'n dekbed, het staat natuurlijk in mijn slaapkamer.

Na wat googlen geleerd dat ik een T8 lamp heb. Zal dus eens kijken naar Superfish lampen.
Waar moet ik op letten?
 
Dat je de juiste maat koopt,jij moet de lamp hebben die dus de T8/15 watt vervangt maar staat duidelijk op de verpakking.
Ze hebben de ledlamp in gewoon wit of met kleur,denk dat die met kleur ook wel onder de 40 euro zal zijn.
 
Mijn bak is 60 cm, welke moet ik dan hebben? Omdat er ook nog adapters aan zitten? En mijn lamp is volgensmij geen 59 cm zoals wel een maat van een lamp is?

59 cm:
Superfish 59 cm LED

43,8 cm:
Superfish 43,8 cm LED

ColorPlus lijkt mij geschikt? Komen de kleuren van de vissen/planten mooi in uit denk ik?
 
Nee jouw lamp is geen 59cm inderdaad maar is geen enkele lamp voor een 60cm bak.
Die van 43.8 is het en staat ook duidelijk dat het ipv de 15 watt is maar zal je denk ik ook niet weten dat je huidige T8 lamp 15 watt is.

De kleur is heel persoonlijk natuurlijk,als je al mooie vissen en planten hebt is zo'n lamp overbodig vind ik! ;)
 
Oke top! Ja ik weet nog goed dat het een 15w lamp is, stond op de doos.

Ik ben een beginner, heb zelfs nog geen vissen. Dus ik neem de kleuren lamp maar, dan ziet het er vast wel goed uit!
bedankt!
 
Terug
Bovenaan