Leds HVP Aqua


ricosiano

Well-known member
Lid geworden
21 september 2020
Berichten
260
Leeftijd
35
HVPaqua verkoopt complete sets voor maatwerk bakken. Nu zit ik daarnaar te kijken en dan heb je bijv 2 x 895mm en 2 x 1047mm voor een bak van 200-220c. Hoe werkt dat dan?

Iemand die een foto kan delen? Als ze niet even lang zijn kunnen ze toch nooit op de middenbalk rusten? Of bevestig je ze anders?

Pluspunten als iemand een foto kan delen van een bak die gemaakt is door Van Wolferen en gebruik maakt van de hvpaqua lichten.
 
20230730_231020.jpg

Geen van wolveren bak maar dit is een hvp balk. Vindt het zelf nogal een goedkope systeem om hem te verlengen. Mag hopen dat van wolveren gewoom de schroefgaten gebruikt om hem aan kap te maken. Kan ook dat ze de lampen via dit systeem op tussenbalken laten rusten.
 
Bekijk bijlage 363516
Geen van wolveren bak maar dit is een hvp balk. Vindt het zelf nogal een goedkope systeem om hem te verlengen. Mag hopen dat van wolveren gewoom de schroefgaten gebruikt om hem aan kap te maken. Kan ook dat ze de lampen via dit systeem op tussenbalken laten rusten.
Dankje, dat is iets wat ik ga meenemen als ik Van Wolferen bel van de week. Heb ze liever vastgeschroeft inderdaad. Aan de andere kant als ik een deksel open doe en het licht kantelt naar je toe is ook niet zo leuk (verblind).
 
Dankje, dat is iets wat ik ga meenemen als ik Van Wolferen bel van de week. Heb ze liever vastgeschroeft inderdaad. Aan de andere kant als ik een deksel open doe en het licht kantelt naar je toe is ook niet zo leuk (verblind).
HVP licht is prima spul. Bij mij liggen de balken tussen de verstevigingsliggers. Voor bakken zonder deksel is over de gehele bak heen ook een optie.

Als je ze in het deksel wil zal er een gasveersysteem op moeten met een breekschakelaar die de boel onderbreekt wanneer het deksel opengaat. Let wel dat het dan een IPX6 schakelaar moet zijn want anders gaat de boel op den duur naar de galamiezen. Mogelijk kan Leo dit voor je doen, maar ik zou de hele boel zelf in mekaar zetten als ik jou was. Mits je een beetje handig bent. Stelt eigenlijk allemaal niet zo veel voor als je het 1 keer gezien hebt. Uiteraard kunnen wij daarbij helpen.
 
HVP licht is prima spul. Bij mij liggen de balken tussen de verstevigingsliggers. Voor bakken zonder deksel is over de gehele bak heen ook een optie.

Als je ze in het deksel wil zal er een gasveersysteem op moeten met een breekschakelaar die de boel onderbreekt wanneer het deksel opengaat. Let wel dat het dan een IPX6 schakelaar moet zijn want anders gaat de boel op den duur naar de galamiezen. Mogelijk kan Leo dit voor je doen, maar ik zou de hele boel zelf in mekaar zetten als ik jou was. Mits je een beetje handig bent. Stelt eigenlijk allemaal niet zo veel voor als je het 1 keer gezien hebt. Uiteraard kunnen wij daarbij helpen.
Lampen in een kap, is dit handig? Zelf wordt je verblind door je licht en je werk in de bak wordt bemoeilijkt door licht gebrek. Maar goed, dat is aan Ts.
 
hier liggen de led balken ook gewoon los op de verstevigingsstrips. Ik zelf heb de balken van jmb en 2 extra van buy at John. 150cm per balk 2 naast elkaar.
Ook t5 armaturen kan ik hier prima op kwijt.
Versteviginsstrippen zitten rond om en ik heb er nog drie over de breedte.
Verlichting in de kap kan bij mij niet omdat ik 4 losse stukken afdekplaten heb.

De meeste ledbalken hebben wel uitschuifbare pootjes zodat ze altijd ergens op kunnen steunen.
 
Hvp aqua verkoopt pootjes bij de balken. Zo ziet deze eruit op mijn bak.
 

Bijlagen

  • IMG_0712.jpeg
    IMG_0712.jpeg
    1.7 MB · Weergaven: 46
Jullie hebben allemaal gelijk, de lampen hebben uitschuifpootjes zoals @NathaliePip op de foto laat zien. Ze komen dus gewoon op de stabilisatie strips.
 
Ziet er als geheel zo uit. Ik vind het netjes (genoeg).

Uitschuifpootjes zijn optioneel verkrijgbaar, dus die moet je erbij bestellen als je ze wilt.
 

Bijlagen

  • IMG_0714.jpeg
    IMG_0714.jpeg
    1.9 MB · Weergaven: 53
  • IMG_0713.jpeg
    IMG_0713.jpeg
    1.7 MB · Weergaven: 52
Ziet er als geheel zo uit. Ik vind het netjes (genoeg).

Uitschuifpootjes zijn optioneel verkrijgbaar, dus die moet je erbij bestellen als je ze wilt.
Ja dat is prima inderdaad. Mooie diepe plantenbak trouwens!
 
Ziet er als geheel zo uit. Ik vind het netjes (genoeg).

Uitschuifpootjes zijn optioneel verkrijgbaar, dus die moet je erbij bestellen als je ze wilt.
Zaten er bij de mijne standaard bij. Wel max 15cm aan weerszijden uit te schuiven. Misschien langere los verkrijgbaar.
Lampen in een kap, is dit handig? Zelf wordt je verblind door je licht en je werk in de bak wordt bemoeilijkt door licht gebrek. Maar goed, dat is aan Ts.
Met een breekschakelaar die de verlichting automatisch uitschakeld bij openen lijkt mij prima. Maar dat was een mogelijkheid die ik gaf, geen advies ;]
 

Terug
Bovenaan