Leds strips bevestigen enzo!

ozzywaw

Well-known member
Lid geworden
16 november 2009
Berichten
170
Leeftijd
52
Locatie
den helder
hallo,Ik wil 2 ledstrips 1 RGB en 1 witte ism dim controller ivm zons op/ondergang voor mijn nano30.
nu word dit lastig ,er is standaard een afdekplaat mee geleverd,
dus de enigste optie lijkt mij dit hier onder te bevestigen met (klitteband bijv ?!).
enig idee hoe ik dit het beste kan doen en bij wie kan ik het beste deze spullen kan bestellen?
bedankt :)
 
Als de afdekplaat doorzichtig is, kunnen de ledstrips toch ook boven de afdekplaat...?
 
Vastkitten met aquariumkit werkt heel goed.
 
dus de led strips op maat knippen en op de bovenkant van afdekplaat vastlijmen?
 
met nano 30 bedoel je een dennerle nanocube 30?
 
Is dit wel voldoende licht 2 ledstrips?
Welke wit kan ik beter bij rgb doen,
Warm of koud wit en welke achter en voor?
Bedankt allen,top
 
Ik zou de strips idd gewoon vastkitten. Zo heb ik beide losse strips ook bevestigd. In mijn topic staan wel foto's
 
voor het mooiste effect zou ik 3 strips nemen 2x koud wit voor en achter en 1x rgb in het midden.

ik weet alleen niet of het er heel mooi uit gaat zien in een dennerle nano cube.. is nogal opzichtig aanwezig bij zo'n bak.
 
Ik zou de strips idd gewoon vastkitten. Zo heb ik beide losse strips ook bevestigd. In mijn topic staan wel foto's
sorry rich,maar waar vind ik die topic,heb je een linkie
 
sorry rich,maar waar vind ik die topic,heb je een linkie
De link staat in mijn handtekening en in deze post is wel een foto te vinden. Kan morgen eventueel nog wel een nieuwe foto maken, mocht dit makkelijker zijn voor je
 
dank je wel.
wel handig gedaan zo mike die strip gelijmd onder je kap,enige jammerlijke is dat ik niet zo'n kap heb boven me bakkie ;)
 
btw mike, een leuke topic van jou en een mooi bakkie :thumbs:zal et volgen!
 
we gaan voor een juwel vio 40 ipv een nano30.:D
het bijbehorende ledlicht is in deze makkelijk eruit tehalen en 3 led strips teplaaten onder de kap.
denk alleen dat het handig is om deze vast telijmen met aquariumlijm
 
vio 40 heb ik ook, erg leuk bakje.

kan je de ledstrips inderdaad een stuk makkelijker in weg werken :) je kan ze kitten. maar de klittenband truc lijkt mij ook niet zo gek.
 
Alleen moet je de klittenbak ook weer vastkitten in de deksel en aan de ledstrip ;)
De lijmlaag van het klittenband gaat namelijk los laten door het vocht.
 
Dat klopt.

Maar met het eventueel verwisselen van de strips is het dan weer een uitkomst.

Als er is 1 kapot gaat of je er toch een andere kleur strip in bijvoorbeeld.
 
Dat klopt.

Maar met het eventueel verwisselen van de strips is het dan weer een uitkomst.

Als er is 1 kapot gaat of je er toch een andere kleur strip in bijvoorbeeld.

De ledstrips zijn hier, ook al zijn ze gekit, vrij eenvoudig te verwijderen. Heb ik een tijdje geleden ook moeten doen en gaat prima.
 
Ik zou de strips op een alu -U stukje kleven. En dit met wat spacing bevestigen enkele mm-cm onder de kap.
 
Ik zou de strips op een alu -U stukje kleven. En dit met wat spacing bevestigen enkele mm-cm onder de kap.

ipv de alu-u kan ik ook reflctors gebruiken? is lang niet zozwaar ivm lijmen ervan
ik wil namelijk niet bijv gaatjes boren in de kap
 
voor het mooiste effect zou ik 3 strips nemen 2x koud wit voor en achter en 1x rgb in het midden.

ik weet alleen niet of het er heel mooi uit gaat zien in een dennerle nano cube.. is nogal opzichtig aanwezig bij zo'n bak.

voor de juwel vio40 word dit niet teveel ,2x koud wit voor en achter en 1x rgb?
omdat deze 26cm maat en de nano 30cm.
kan ik gewoon voor deze 3 led strips gaan?
 
ja ik zou dat gewoon doen.

weet niet of je met een controller gaat werken? dan kan je eventueel ook het licht nog wat dimmen als het teveel is.

een TC420 controller bijvoorbeeld. zijn voor 20euro via aliexpress te bestellen.
 
ja ik zou dat gewoon doen.

weet niet of je met een controller gaat werken? dan kan je eventueel ook het licht nog wat dimmen als het teveel is.

een TC420 controller bijvoorbeeld. zijn voor 20euro via aliexpress te bestellen.

Dank je,idd deze was ik ook van plan om te bestellen :)
 
Ik heb de led-strips gewoon aan de bestaande tl-lampen (in mijn Rio180) gebonden met tie-rips. De lampen gebruik ik niet meer, ze kunnen uiteraard warmte verdragen en ze hangen precies op de goede plek. Ideaal, en ook nog eens eenvoudig demonteerbaar.
 
Ik heb de led-strips gewoon aan de bestaande tl-lampen (in mijn Rio180) gebonden met tie-rips. De lampen gebruik ik niet meer, ze kunnen uiteraard warmte verdragen en ze hangen precies op de goede plek. Ideaal, en ook nog eens eenvoudig demonteerbaar.

De lampen opstelling van rio180 is anders dan bij een vio40,
maar wie weet is dit ook zo tedoen!
Doch goed idee,top :)
Dank je
 
Iemand anders nog een opmerking/suggestie of i.d. over mijn aankooplinks suggestie
 
Ik heb mijn aquariumstrips, maar ook ledverlichting van mn bureau (zie overbelichte foto) bij ledstripkoning.nl vandaan. Goede kwaliteit voor een niet te hoge prijs en super service en antwoorden op vragen! In mn aquarium een waterdichte blauwe en witte strip, achter mn bureau een rgbw strip
20160824_234116.jpg
 
Mijn ledstrips bij dezelfde webwinkel als killerfish besteld.
Alles werd netjes geleverd 2* ledstrip en afstandsbediening (of te wel alles compleet) voor een nette prijs.
Er werd ook lijm/kit meegeleverd.
Hiermee de strips in de te openen kleppen van mijn Juwel Rio 125 geplakt, werkt super.

mvg Martijn
 
Bestelde sets zijn idd allemaal plug en play. Simpel aan te sluiten zonder te solderen ofzo
 
Mijn ledstrips bij dezelfde webwinkel als killerfish besteld.
Alles werd netjes geleverd 2* ledstrip en afstandsbediening (of te wel alles compleet) voor een nette prijs.
Er werd ook lijm/kit meegeleverd.
Hiermee de strips in de te openen kleppen van mijn Juwel Rio 125 geplakt, werkt super.

mvg Martijn

Gewoon de ledstrips vastgelijmd aan de onderkant kap martijn?
Dat word niet teheet?
 
Terug
Bovenaan