Leds strips bevestigen enzo!

Knap stukkie licht mike hahaha,ziet er fraai uit.
Bedankt voor de resenties,dank bestel ik het bij hun.
De linkjes op hun website geeft aan 2x koudwit en 1x rgb.
Dit is de beste opstelling toch?
 
Bestelde sets zijn idd allemaal plug en play. Simpel aan te sluiten zonder te solderen ofzo

Dat scheelt wel hoop gedoe mike.
Maar ik neem toch aan dat er bij de ledstrips en controller een handleiding bij zit hoe je tewerk moet gaan enzo?
 
Ik had ook zo set aan geschaft bij Led Koning, heb het een weekje aangezien maar vind het toch maar niks voor een aquarium hoor, al die toeters en bellen: je kunt er alle kleuren mee vertonen zelfs stroboscoop en vade en weet ik al niet wat, ik vind het gewoon een kermis vertoning en dat is mijn mening (en iedereen heeft recht op mijn mening).:petjeaf:
 
Ik had ook zo set aan geschaft bij Led Koning, heb het een weekje aangezien maar vind het toch maar niks voor een aquarium hoor, al die toeters en bellen: je kunt er alle kleuren mee vertonen zelfs stroboscoop en vade en weet ik al niet wat, ik vind het gewoon een kermis vertoning en dat is mijn mening (en iedereen heeft recht op mijn mening).:petjeaf:

En dat heb je zeker!! hahaha.
Ik zal het ook alleen maar instellen op zonsop/ondergang en tijds dimmend
 
Leuk topic. Maar ik heb nog even een vraagje, zoals in de instructievideo wordt getoond, kan je het doorknippen, bevestigen, ...
Maar als je nu 2 rijen led-strips wilt?
 
Leuk topic. Maar ik heb nog even een vraagje, zoals in de instructievideo wordt getoond, kan je het doorknippen, bevestigen, ...
Maar als je nu 2 rijen led-strips wilt?

Of in mijn geval 3 in mijn juwel vio40!
Neem aan elke ledstrip los van elkaar inpluggen in de daartoe dienende plug-ins op de 240 controller.
Als dit is wat je bedoeld
 
Ja, is ongeveer wat ik bedoel.
Maar kan je de 3 rijen dan via 1 kabel in het stopcontact steken, of moet je dat doen met 3 aparte kabels?
 
Dat scheelt wel hoop gedoe mike.
Maar ik neem toch aan dat er bij de ledstrips en controller een handleiding bij zit hoe je tewerk moet gaan enzo?

Het is dusdanig eenvoudig dat dit niet eens nodig is. Aan de strip zelf zit een koppeling (vrouw) en aan de adapter de man. Het is een kwestie van in elkaar drukken en klaar. Dit idee;
20161113_171306.jpg


De ledstrips zelf heb ik met normale aquariumkit bevestigd. Wat betreft het aansluiten, ik heb enkel een blauwe en witte strip. Beide op een losse adapter omdat ze op verschillende tijden geschakeld staan. Wel kun je met een simpele splitter, met bovenstaande aansluiting, meerdere strips op 1 adapter aansluiten.
Het knippen kan, maar ik raad aan de juiste lengte te bestellen. De strips worden waterdicht gemaakt door een soort hoesje. deze zou je dan zelf weer dicht moeten kitten als je zelf gaat snijden. Kan wel, maar als het niet nodig is..
Heb hier de strips tussen de tlbuizen geplaatst, ook hier net even een foto van gemaakt. Heb de blauwe normaal op minimale sterkte staan, maar nu voor de foto even wat hoger omdat de blauwe strip anders weg valt
20161113_171141.jpg
20161113_171220.jpg


Edit; ik heb er dus geen controller tussen zitten, omdat beide strips slechts 1 kleur kunnen geven. Met een traploze dimmer dim ik de blauwe strip en met een tijdschakelaar regel ik de tijden. Ga er wel vanuit dat er met een controller een handleiding bij zit. En anders heb je heel veel aan een simpele google-zoekopdracht denk ik. Maar ga er wel vanuit dat je een handleiding mee krijgt, desnoods er even over mailen met ledsteipkoning. Geven meestal vrij snel een reactie en zijn klantgericht en niet zo zeer prijsgericht.
 
Idd duidelijke zaak hahah ;)
Hele mooie uitleg mike,groots!!
Heel erg bedankt:thumbs::thumbs:
 
Ik heb ook twee strips, 1 warm wit en 1 koud wit.
Deze heb ik dmv een splitter ook op 1 adapter aangesloten.
Je kunt er ook nog een dimmertje tussen plaatsen.

De ledstrips heb ik zelf op maat geknipt en ik kreeg er netjes twee eindkapjes bij en die kun je simpel met siliconenkit weer bevestigen.
De ledstrips zelf heb ik met de bijgeleverde beugeltjes op het aluminium vast gekit met aquariumkit.

2016-07-17 20.03.38.jpg
 
dat heb je ook fraai en handig gedaan zo sanneke ,zeker de alu constructie :thumbs:.
voor welke afmeting bakkie is dit?
de hoekprofiel komt denk ik aan de buitenkant van je bakkie,niet erg dat het in het zicht is?
dank je:D
 
dat heb je ook fraai en handig gedaan zo sanneke ,zeker de alu constructie :thumbs:.
voor welke afmeting bakkie is dit?
de hoekprofiel komt denk ik aan de buitenkant van je bakkie,niet erg dat het in het zicht is?
dank je:D

Thanks! Het is maar voor een klein bakje van 40 x 40 x 30

Daar kon ik geen goede lamp voor vinden dus ben ik zelf aan de slag gegaan.
De strips heb ik als het ware deels op en deels tussen de aluminum latjes geplaatst en enkel met de beugeltjes vastgekit.
Zo kunnen ze hun warmte optimaal kwijt.
Het nadeel van Ip68 is namelijk dat de ledstrip zelf geheel is opgevuld met siliconen, waardoor de warmte al minder makkelijk weg kan dan bijvoorbeeld de IP 67 strips die gewoon hol zijn van binnen.

Dit is een foto van hoe ik het op mijn bakje heb geplaatst.
Ik heb eerst een houten rand gemaakt en wit geverfd om daarop een plexiglasplaat te kunnen leggen en mijn snoeren netjes kan wegwerken.
De hoekprofieltjes zitten er zodat ik vanaf de zijkant niet op de felle lampjes kijk.

Edit: Dit is de link van mijn topic hierover...

http://www.aquaforum.nl/threads/mini-zelfbouwprojectje-en-een-paar-vraagjes.94499/

2016-07-17 21.34.12.jpg
 
Mijn ledstrips bij dezelfde webwinkel als killerfish besteld.
Alles werd netjes geleverd 2* ledstrip en afstandsbediening (of te wel alles compleet) voor een nette prijs.
Er werd ook lijm/kit meegeleverd.
Hiermee de strips in de te openen kleppen van mijn Juwel Rio 125 geplakt, werkt super.

mvg Martijn
Ik heb de strips 12 uur aan per dag, geen probleem met warmte.
Ik heb de originele lampen nog wel hangen maar gebruik deze niet meer.
Planten doen het goed op deze strips, ik heb aan de achterzijde een helder witte strip en voor een warm wit (beetje een gele schijn) dit past goed in een bv Amazone biotoop.
Kabels heb ik bij de draaipunten van de klep naar buiten komen, dit past precies.
 
Ziet er fraai uit sanneke,ondanks dat het hout wat krom is getrokken knap gedaan.komt er wel genoeg licht achterin je bak?
Ik lees mede bij vale dat jullie gebruik maken van 2 led strips.
Nu ben ik van plan om bij mijn juwelvio 40 (40×25×30) 3 ledstrips
te gebruiken. achter helderwit,midden rgb,voor warm wit.
Dit in combi met dim controller 240 en zodoende zonsop/ondergang en dim/tijd tecreeren.
Is 3 teveel of?! ezo ja welke,omdat in verhouding mijn bak smaller is.
 
Voor mij is het genoeg licht, maar het is natuurlijk ook afhankelijk van wat je zelf mooi vind en wat voor planten je erin wilt gaan houden.
Ook de hoogte van het waterniveau is erg belangrijk daarin.
De soort ledjes die op de strip zitten is ook verschillend. Je hebt daar verschillende maten in.
Met drie ledstrips heb je zeker voldoende licht schat ik. En je kunt ze verdelen zodat je achterin ook goed licht hebt.

Helaas is het hout niet meer recht getrokken, maar ja, dat is dan maar zo :D
 
Terug
Bovenaan