ledstrips

In principe heb je met koud en warm wit al aardig voldoende qua aanbod van het “groeispectrum” dat wil niet automatisch zeggen dat het voldoende is.
Rgb voegt mijn inziens weinig toe qua verlichting.

PAR is meetbaar, seneye en apogee hebben hiervoor “betaalbare” meters
 
Warm wit en koud wit is in eerste een soort basis. Gisteravond met het eten waren de planten heftig aan het assimileren en dat had ik toch een tijd gemist. De RGB heb ik voor het effect gehouden. Smaken verschillen en ben er nog niet over uit. Tja de vrouwe heeft er ook nog inspraak in.

Het ruimteschip effect word het zowieso niet. Ik denk dat ik zo wel iets leuks heb. Hoe de planten het erop doen moet ik toch even afwachten.

Na wat ik gisteren zag geeft goeie hoop. Heb er lekker op geslapen met dat idee. Heb er ook expres geen merk bij genoemd dan kan het daaraan niet liggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf heb ik overigens 3x JMB balken boven een Rio 180.

Zonder het topic te willen stelen maar gewoon omdat ik geen nieuwe wil openen en omdat het mij interesseert heb ik de volgende vraag. Ik zie dat de JMB controller 2 ledbalken kan aansturen. Hoe heb jij dat dan gedaan Ben? Jij hebt er 3.
 
Zonder het topic te willen stelen maar gewoon omdat ik geen nieuwe wil openen en omdat het mij interesseert heb ik de volgende vraag. Ik zie dat de JMB controller 2 ledbalken kan aansturen. Hoe heb jij dat dan gedaan Ben? Jij hebt er 3.
Mijn JMB balken worden niet aangestuurd door een controller van JMB maar door een eigenbouw Aquarium computer. Deze stuurt mijn licht temperatuur en CO2.



Maar dit ding, te koop bij onze Chinese vrienden kan wel drie (JMB-)kanalen aan.

https://nl.aliexpress.com/item/New-...400.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.759f2e0eMskPi4
 
Terug
Bovenaan